ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Ełku
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Wydział Strategii i Rozwoju

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2008-09-19 12:13:33 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

po. Naczelnika Wydziału - Renata Anna Samełko, tel. 87 73 26 115
ul. Piłsudskiego 6, I piętro, pokój 104

Referat Projektów Inwestycyjnych
stanowisko ds. projektów inwestycyjnych - Anna Wojciechowska, tel. 87 73 26 117, Magdalena Klimowicz, tel. 87 73 26 144
pomoca administracyjna - Dariusz Gienieczko, tel. 87 73 26 116
ul. Piłsudskiego 6, I piętro, pokój 103

Referat Projektów Nieinwestycyjnych
stanowisko ds. projektów nieinwestycyjnych - Anna Miklaszewska, tel. 87 73 26 142
stanowisko ds. rozwoju lokalnego - Piotr Omalecki, tel. 87 73 26 134
pomoc administracyjna - Anna Obrycka, tel. 87 73 26 131
ul. Piłsudskiego 6, I piętro, pokój 103

Biuro Planowania Strategicznego i Rozwoju 
stanowisko ds. planowania strategicznego i analiz - Kamila Hołubowicz, tel. 87 73 26 132
ul. Piłsudskiego 6, I piętro, pokój 103

Biuro Realizacji Parku Naukowo-Technologicznego
stanowisko ds. realizacji parku naukowo-technologicznego - Anna Wojciechowska, tel. 87 73 26 117
ul. Piłsudskiego 6, I piętro, pokój 103


Do zadań Wydziału Strategii i Rozwoju należy: 
1. W Zakresie działalności Referatu Projektów Inwestycyjnych.

Informacja
1)    Gromadzenie informacji oraz analiza danych dotyczących:
a) dostępnych funduszy i programów Unii Europejskiej,
b) zewnętrznych źródeł krajowych i zagranicznych, z których można uzyskać środki na realizację zadań miasta,
c) partnerstwa międzynarodowego w realizacji przedsięwzięć rozwojowych.
2)    Prowadzenie banku informacji o obowiązujących procedurach i warunkach ubiegania się o środki ze źródeł zewnętrznych krajowych oraz zagranicznych, w tym z Unii Europejskiej ze wszystkich dostępnych funduszy i programów.
3)    Organizowanie szkoleń i konferencji dotyczących możliwości pozyskiwania środków finansowych z programów europejskich, metodologii zarządzania projektami itp.
4) Opiniowanie zasadności uczestnictwa pracowników poszczególnych wydziałów w szkoleniach i seminariach dotyczących pozyskiwania środków z funduszy UE oraz przekazywanie informacji w tym zakresie merytorycznym wydziałom.
5)    Nawiązywanie współpracy z miastami zagranicznymi w celu realizowania wspólnych projektów zmierzających do pozyskiwania funduszy.
6)    Monitorowanie ustawodawstwa w zakresie warunków i kryteriów pozyskiwania funduszy unijnych.
7)    Przekazywanie informacji dotyczących możliwości realizacji projektów z udziałem zewnętrznych środków finansowych (w tym ze środków pomocowych Unii Europejskiej) Prezydentowi, oraz wszystkim wydziałom i jednostkom organizacyjnym Miasta.
8)    Wizualizacja informacji dotyczących realizacji projektów z udziałem zewnętrznych środków finansowych (w tym ze środków pomocowych Unii Europejskiej), przygotowywanie danych i informacji do materiałów prezentacyjnych i promocyjnych (poligraficznych i elektronicznych) popularyzujących działania i przedsięwzięcia Miasta w zakresie realizacji projektów oraz aktualizowanie informacji Wydziału zamieszczanych w miejskich serwisach informacyjnych.
9)    Udzielanie zainteresowanym mieszkańcom miasta i powiatu Ełk podstawowych informacji na temat możliwości uzyskania wsparcia finansowego ze środków pomocowych Unii Europejskiej.

Programowanie i Koordynacja Projektów
1)    Przetwarzanie danych banku informacji w celu określenia zadań inwestycyjnych, dla których możliwe jest uzyskanie dofinansowania ze źródeł zewnętrznych krajowych i zagranicznych w tym ze środków Unii Europejskiej.
2)    Przygotowywanie ramowych założeń inwestycyjnych: programów, prac studialnych, analiz, ekspertyz i opinii dla inwestycji planowanych współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej i innych środków zewnętrznych.
3)    Współudział w przygotowywaniu i aktualizacji:
Strategii Zrównoważonego Rozwoju Ełku oraz programów sektorowych realizujących Strategię,
miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, w zakresie właściwości Wydziału, pod względem potrzeb wynikających z zamierzeń rozwojowych Miasta.
4) Analiza i ocena poszczególnych projektów Miasta na etapie programowania pod kątem zgodności z wymogami i kryteriami aplikacji do poszczególnych programów UE.
5)    Zapewnienie zgodności działań podejmowanych w ramach przygotowywania projektów z kryteriami wynikającymi z dokumentów programowych.
6)    Prowadzenie i aktualizowanie bazy danych zawierających wykaz zadań inwestycyjnych, dla których prowadzone są działania zmierzające do przygotowania wniosków o dofinansowanie ze źródeł zewnętrznych krajowych oraz środków Unii Europejskiej.
7)    Monitoring działań wydziałów i jednostek organizacyjnych Miasta w zakresie przygotowywania projektów przewidzianych do aplikowania o środki ze źródeł zewnętrznych, w tym w szczególności funduszy i programów Unii Europejskiej.
8)    Prowadzenie i aktualizowanie bazy danych projektów, które uzyskały decyzje o dofinansowaniu ze źródeł zewnętrznych krajowych oraz ze środków Unii Europejskiej.
9)    Współpraca przy przygotowywaniu materiałów finansowych do projektu budżetu Miasta oraz do Wieloletniego Planu Inwestycyjnego.

Przygotowanie Projektów
1)    Wybór formy organizacyjno-prawnej oraz pozyskiwania źródeł finansowania dla projektów inwestycyjnych stymulujących rozwój miasta.
2)    Współpraca i koordynacja procesu przygotowywania aplikacji dla projektów, która stanowi podstawę do ubiegania się o środki finansowe ze źródeł zewnętrznych krajowych i zagranicznych, w tym w szczególności ze środków Unii Europejskiej, z wydziałami i jednostkami organizacyjnymi Miasta.
3)    Opracowywanie dokumentacji w zakresie przygotowania projektów z udziałem środków zewnętrznych, w tym:
a) tworzenie aplikacji projektowych;
b) kompletowanie dokumentacji wymaganej przez instytucje przyznające środki ze źródeł zewnętrznych w celu spełnienia wszelkich warunków formalnych zapewniających prawidłowość składanych wniosków, dotyczących w szczególności montażu finansowego;
c) przygotowywanie materiałów potrzebnych do opracowania raportów oceny oddziaływania na środowisko i studiów wykonalności na zadania przewidziane do finansowania z funduszy zewnętrznych;
d) przygotowywanie studiów wykonalności dla wybranych projektów.
4) Współpraca z instytucjami zarządzającymi i wdrażającymi programy finansowane ze źródeł zewnętrznych krajowych i zagranicznych, w tym z funduszy i programów Unii Europejskiej, w ramach przygotowywania i realizacji projektów;

Zarządzanie Projektami
1) Opracowywanie koncepcji wdrażania poszczególnych projektów współfinansowanych ze źródeł zewnętrznych krajowych i zagranicznych, w tym w szczególności ze środków Unii Europejskiej.
2) Prowadzenie projektów jako beneficjent zgodnie z obowiązującą procedurą i obowiązującym systemem wdrażania krajowych i regionalnych programów operacyjnych.
3) Współpraca w przygotowywaniu materiałów niezbędnych do opracowania dokumentów przetargowych zgodnie z procedurami określonymi przez Komisję Europejską.
4) Współpraca w przygotowywaniu dokumentów związanych z podpisaniem umów na zadania współfinansowane z funduszy unijnych.
5) Współpraca z instytucjami i podmiotami krajowymi oraz zagranicznymi w zakresie realizacji projektów z dziedziny programów oraz inicjatyw wspólnotowych.
6)    Raportowanie wszelkich wykrytych błędów i nieprawidłowości w realizacji projektu zgodnie z wymogami oraz ich korygowanie i usuwanie.
Stosowanie, zgodnie z wytycznymi, odpowiednich środków informowania i promocji w zależności od charakteru realizowanego projektu.

2. W Zakresie działalności Biura Planowania Strategicznego i Rozwoju.
Do zakresu działania Biura należy realizacja zadań w zakresie:
- strategii rozwoju miasta,
- przekształceń własnościowych istotnych z punktu widzenia strategii,
- sporządzania analiz, prognoz, opinii i ocen dla potrzeb Prezydenta Miasta, a w szczególności:
1) Inicjowanie i koordynowanie całością prac w zakresie konstruowania Strategii Zrównoważonego Rozwoju Ełku:
- opracowywanie diagnozy stanu istniejącego oraz szans i zagrożeń rozwoju miasta,
- opracowywanie wizji miasta z uwzględnieniem strategicznych kierunków rozwoju,
- określanie celów strategicznych,
- formułowanie celów operacyjnych dla poszczególnych dziedzin społeczno-gospodarczego życia miasta,
- określanie zadań infrastrukturalnych, ich priorytetów, a także środków niezbędnych do ich realizacji,
2)Koordynowanie prac związanych z realizacją przedsięwzięć wynikających ze Strategii Zrównoważonego Rozwoju Ełku:
- monitoring i analiza kluczowych parametrów i uwarunkowań rozwoju,
- monitoring bieżącej realizacji strategii i sporządzanie informacji o poszczególnych przedsięwzięciach,
- okresowa aktualizacja strategii wynikająca ze zmieniających się uwarunkowań społecznych i gospodarczych,
3)    Inicjowanie i koordynowanie całością prac w zakresie konstruowania, wdrażania i realizacji oraz monitoringu programów sektorowych realizujących Strategię Zrównoważonego Rozwoju Ełku (Program Rozwoju Lokalnego, Program Rewitalizacji, Zintegrowany Program Rozwoju Transportu i inne wg potrzeb), projektów miejskich i zadań inwestycyjnych wynikających ze Strategii Zrównoważonego Rozwoju Ełku oraz ze Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Ełk.
4)    Udział w wyborze projektów i zadań do realizacji zgodnych ze Strategią Zrównoważonego Rozwoju Ełku.
5)    Współuczestniczenie przy opracowaniu budżetu miasta i planów inwestycyjnych w zakresie zgodności z przyjętą strategią miasta.
6)    Opiniowanie dokumentów programowych tworzonych na poziomie krajowym i regionalnym pod kątem zapewnienia możliwości realizacji przez Miasto niezbędnych działań rozwojowych.
7)    Koordynacja planów rozwojowych miasta z planami jednostek administracji rządowej i samorządowej oraz planami podmiotów gospodarczych.
8)    Współpraca z instytucjami i innymi podmiotami realizującymi cele i zadania zapisane w Strategii Zrównoważonego Rozwoju Ełku.
9)    Podejmowanie niezbędnych działań dla zapewnienia realizacji Strategii Zrównoważonego Rozwoju Ełku:
a) okresowe rozliczanie realizacji planowanych przedsięwzięć,
b) przygotowywanie dla potrzeb Prezydenta Miasta rocznej informacji z realizacji Strategii Zrównoważonego Rozwoju Ełku.
10)    Przygotowywanie projektów uchwał, odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych Rady Miasta oraz Prezydenta Miasta w zakresie merytorycznej właściwości referatu.
11)    Współpraca z samorządami, organizacjami, stowarzyszeniami, związkami na rzecz realizacji Strategii Zrównoważonego Rozwoju Ełku.
12)    Opracowywanie i negocjowanie umów zawieranych przez miasto z inwestorami w zakresie wskazanych przedsięwzięć realizowanych w ramach partnerstwa publiczno – prywatnego.
13)    Opiniowanie wniosków o kupno, sprzedaż i wieloletnią dzierżawę mienia komunalnego pod kątem oceny przydatności dla realizacji polityk rozwojowych miasta.
14)    Opiniowanie planów zagospodarowania przestrzennego w zakresie właściwości Wydziału.
15)    Przygotowywanie wniosków do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego dotyczących zmian granic administracyjnych miasta.
16)    Prowadzenie prac studialnych i analiz związanych z kształtowaniem ofert lokalizacyjnych dla inwestycji w poszczególnych dziedzinach funkcjonowania miasta.
17)    Prowadzenie banku informacji o mieście, opracowywanie baz danych, gromadzenie i aktualizacja danych dla potrzeb zarządzania miastem, prowadzenie prac związanych z sondażowymi badaniami opinii publicznej dla potrzeb planowania i bieżącego zarządzania miastem.
18)    Formułowanie wniosków z dokonanych analiz i badań, w szczególności pod kątem ich wykorzystania w opracowaniach planistycznych, prognozach i studiach rozwoju Miasta,
19)    Opracowywanie raportów o stanie miasta oraz materiałów analitycznych dotyczących poszczególnych dziedzin rozwoju miasta.
20)Stała aktualizacja statystyk miejskich oraz opracowywanie materiałów informacyjnych, zestawień porównawczych dotyczących sytuacji gospodarczej i społecznej oraz prognoz rozwojowych miasta, z uwzględnieniem w szczególności:
a) demografii,
b) infrastruktury komunalnej, społecznej i mieszkaniowej,
c) przemysłu, rolnictwa i handlu,
d) otoczenia biznesu, samorządów gospodarczych i ważniejszych inwestycji krajowych i zagranicznych,
e) transportu i łączności,
f) ochrony środowiska,
g) gospodarki przestrzennej, geodezji i budownictwa,
h) administracji samorządowej, regionalnej, centralnej oraz specjalnej, finansów, instytucji bankowych i ubezpieczeniowych,
i) majątku Miasta,
j) bezpieczeństwa publicznego,
k) sytuacji na rynku pracy i przeciwdziałania bezrobociu,
l) struktury budżetów gospodarstw domowych i siły nabywczej ludności,
21)    Wizualizacja informacji dla potrzeb zarządzania miastem, przygotowywanie danych i informacji do materiałów prezentacyjnych i promocyjnych (poligraficznych i elektronicznych) popularyzujących działania i przedsięwzięcia w zakresie rozwoju Miasta i jego potencjału gospodarczego oraz aktualizowanie informacji Wydziału zamieszczanych w miejskich serwisach informacyjnych.
22)    Wykonywanie czynności związanych z udostępnianiem informacji publicznej będącej w posiadaniu Wydziału, w tym zamieszczanie materiałów informacyjnych z zakresu działania Wydziału w Biuletynie Informacji Publicznej – na zasadach określonych w ustawie o dostępie do informacji publicznej, aktach wykonawczych do ustawy oraz w zarządzeniu Prezydenta w sprawie udostępniania informacji publicznej przez Urząd Miasta Ełku.

3. W Zakresie działalności Referatu Projektów Nieinwestycyjnych.
1)Pozyskiwanie i analiza informacji o istniejących źródłach finansowania z Programów i Funduszy UE i innych, pozaunijnych źródeł finansowania pod kątem możliwości ich wykorzystania na potrzeby komórek organizacyjnych Urzędu Miasta oraz jednostek organizacyjnych Miasta.
2)Opracowywanie listy propozycji projektów nieinwestycyjnych zgłoszonych przez komórki organizacyjne Urzędu Miasta oraz jednostki organizacyjne Miasta, kwalifikujących się do dofinansowania ze środków UE i innych, pozaunijnych źródeł finansowania.
3)Przeprowadzanie weryfikacji propozycji projektów nieinwestycyjnych zgłoszonych przez komórki organizacyjne Urzędu Miasta oraz jednostki organizacyjne Miasta, pod kątem spełnienia podstawowych kryteriów oraz analiza formalna otrzymanych materiałów.
4)Przygotowywanie aplikacji wybranych projektów nieinwestycyjnych.
5)Zarządzanie wybranymi projektami nieinwestycyjnymi.
6)Pomoc i konsultacje w zakresie przygotowania i aplikacji projektów nieinwestycyjnych dla komórek organizacyjnych Urzędu Miasta oraz jednostek organizacyjnych Miasta.
7)Pomoc i konsultacje przy wdrażaniu projektów nieinwestycyjnych dla komórek organizacyjnych Urzędu Miasta oraz jednostek organizacyjnych Miasta.
8)Współpraca z Kierownikami Projektów odpowiedzialnymi za prawidłowe przygotowanie, prowadzenie i rozliczenie projektów nieinwestycyjnych realizowanych przy udziale środków bezzwrotnych.
9)Współpraca z Biurem ds. Zamówień Publicznych przy przygotowaniu materiałów przetargowych dla wszystkich koniecznych przetargów w ramach Projektów nieinwestycyjnych nadzorowanych przez Referat, zgodnie z ustawodawstwem polskim i stosownymi procedurami.
10)Współpraca przy przygotowywaniu umów w ramach Projektów nieinwestycyjnych nadzorowanych przez Referat.
11)Współpraca przy przygotowywaniu raportów i sprawozdań w zakresie merytorycznej realizacji projektów nieinwestycyjnych nadzorowanych przez Referat zgodnie z wymaganiami odpowiednich procedur.
12)Sporządzanie informacji oraz niezbędnych raportów dotyczących realizacji projektów nadzorowanych przez Referat, których beneficjentem jest Miasto Ełk oraz jednostki organizacyjne Miasta.
13)Raportowanie wszelkich błędów i nieprawidłowości w realizacji projektów nadzorowanych przez Referat zgodnie z wymogami oraz ich korygowanie i usuwanie.
14)Stosowanie, zgodnie z wytycznymi, odpowiednich środków informowania i promocji projektu.
15)Organizacja szkoleń i konferencji o tematyce związanej z przygotowaniem i realizacją Projektów współfinansowanych z Funduszy i Programów UE oraz innych, pozaunijnych źródeł finansowania, na potrzeby komórek organizacyjnych Urzędu Miasta oraz jednostek organizacyjnych Miasta.

4. W zakresie działalności Biura Realizacji Parku Naukowo – Technologicznego:
1) Realizacja projektów „Kompleksowe przygotowanie terenu pod inwestycje w Miejskiej Strefie Techno – Park w Ełku” w ramach PO Rozwój Polski Wschodniej oraz „Rozbudowa Techno-Parku w Ełku” w ramach RPO Warmia i Mazury 2007 – 2013.
2) Reprezentowanie Beneficjenta Końcowego wobec organów odpowiedzialnych za koordynację projektów finansowanych przez Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego w ramach PO Rozwój Polski Wschodniej oraz RPO Warmia i Mazury.
3) Przygotowanie koncepcji programowo – przestrzennej dla Techno – Park w Miejskiej Strefie Rozwoju w Ełku zgodnej z założeniami programowymi.
4) Nadzór nad prawidłową realizacją projektu, zgodnie z zasadami określonymi w programach operacyjnych oraz wytycznych Instytucji Zarządzającej i Pośredniczącej.
5) Przygotowanie odpowiednich dokumentacji niezbędnych do realizacji projektów.
6) Przygotowanie wniosków o dofinansowanie projektów.
7) Przygotowanie materiałów niezbędnych do opracowania dokumentów przetargowych zgodnie z procedurami określonymi przez Komisję Europejską.
8) Zarządzanie techniczne projektem.
9) Zapewnienie sprawnej realizacji inwestycji.
10) Wykonywanie innych obowiązków, związanych z realizacją projektu.
11) Koordynowanie realizacji umów zawartych z wykonawcami (roboty budowlane, zakup sprzętu i maszyn, zakup technologii i licencji, audyt, nadzór inwestorski, przedkładanie wniosków o refundację, zatwierdzanie faktur).
12) Przygotowywanie oraz weryfikacja wniosków o płatność wraz z potwierdzonymi za zgodność z oryginałem dokumentami księgowymi.
13) Kontrola przepływu środków finansowych oraz zgodności z umowami i kosztami projektu.
14) Nadzór nad dokumentacją dotyczącą projektu.
15) Prowadzenie stałego monitoringu finansowego i rzeczowego inwestycji.
16) Kontrola wskaźników rezultatu oraz oddziaływania poprzez monitoring rzeczowy, finansowy, kontrole na miejscu realizacji projektu.
17) Raportowanie okresowe z realizacji projektu.
18) Przygotowanie  sprawozdań okresowych i końcowych z realizacji projektów.
« powrót do poprzedniej strony