ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Ełku
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Wydział Mienia Komunalnego

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2008-09-19 12:03:05 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

Naczelnik Wydziału - Andrzej Semeńczuk, tel. 087 73 26 245 

Stanowisko ds. Zarządzania Energią - Alina Dawidowska, tel. 087 73 26 115

Pomoc Administracyjna - Katarzyna Kurczewska

Referat Lokalowy:
Kierownik Referatu - Danuta Mandziarz, tel. 087 73 26 250
Stanowisko ds. mieszkaniowych - Anna Chocian, Agnieszka Stasiewicz, Barbara Urbanek, tel. 087 73 26 242 

Referat Komunalny:
Kierownik Referatu - Zdzisław Smalec, tel. 087 73 26 136
Stanowisko ds. inżynierii miejskiej - Mirosława Broniszewska, tel. 087 73 26 244
Stanowisko ds. gospodarki komunalnej - Maria Witanowska, tel. 087 73 26 244
Stanowisko ds. mienia komunalnego - Jabłońska Anna, tel. 087 73 26 212
Stanowisko ds. ochrony środowiska - Roman Gorczyca, tel. 087 73 26 212
Stanowisko ds. zieleni miejskiej - Anna Mużyło, tel. 087 73 26 152

Referat Dróg Miejskich:
Kierownik Referatu - Edyta Nagolska, tel. 087 73 26 151
Stanowisko ds. utrzymania dróg - Józef Jaroszewicz, tel. 087 73 26 241 
Stanowisko ds. ewidencji decyzji administracyjnych - Zdzisław Świerzyński, tel. 087 73 26 241 
Stanowisko ds. inżynierii ruchu i oświetlenia ulicznego - Jacek Tekliński, tel. 087 73 26 241
Stanowisko ds. techniczno-eksploatacyjnych - Sławomir Fedyk, tel. 087 73 26 243
Brygada remontowo-konserwacyjna - Ryszard Brózio, Władysław Gutowski, Robert Halicki, Tadeusz Kraszewski, Szczepan Mrozowski, Ireneusz Wasilewski, Zbigniew Zapolski, Zbigniew Zbylut. 

Do zadań Wydziału Mienia Komunalnego należy:
1. W zakresie działania Referatu Lokalowego:
1) Merytoryczny nadzór nad działalnością Spółki z o. o. „Administrator” sprawującej zarządzanie
zasobami gminnymi i wspólnotowymi.
2) Kontrola jakości usług prowadzonych przez Spółkę „Administrator” w zakresie utrzymania
stanu technicznego zasobów będących własnością Miasta oraz porządku i czystości wokół
budynków.
3) Reprezentowanie Gminy Miasta Ełk na zebraniach Wspólnot Mieszkaniowych oraz
podejmowanie decyzji odnośnie zakresu niezbędnych remontów w budynkach wspólnotowych.
4) Przygotowanie i opracowanie materiałów informacyjnych dotyczących gospodarki
mieszkaniowej Miasta.
5) Udział w pracach komisji typujących obiekty do remontu, modernizacji i rozbiórek.
6) Przygotowanie planu remontów budynków komunalnych na dany rok.
7) Sporządzanie zapotrzebowania na środki finansowe niezbędne na remonty budynków do
budżetu Miasta.
8) Uczestniczenie w komisji odbioru obiektów po remoncie.
9) Przygotowanie pod względem formalno-prawnym obsługi Społecznej Komisji Mieszkaniowej
10) Realizacja przydziałów i zamian mieszkań wg sporządzonej i zaopiniowanej listy przez
Społeczną Komisję Mieszkaniową na dany rok.
11) Przyjmowanie wniosków o przydział lokali mieszkalnych, socjalnych i zamian mieszkań.
12) Przekwaterowanie rodzin z budynków przeznaczonych do rozbiórki do lokali zamiennych.
13) Dokonywanie wzajemnych zamian mieszkań.
1
14) Dopisywanie najemcom zwolnionej części lokalu mieszkalnego we wspólnym korytarzu.
15) Sukcesywne przekazywanie do dyspozycji Komornika Sądowego pozyskanych lokali
socjalnych w celu wykonania eksmisji na podstawie prawomocnych wyroków sądowych.
16) Przygotowanie spraw formalno-prawnych odnośnie przeprowadzenia przetargów na najem
zwolnionych lokali użytkowych.
17) Doskonalenie systemu zarządzania jakością w zakresie zadań na każdym stanowisku pracy.
18) Prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej.
19) Sporządzenie projektów uchwał i zarządzeń Prezydenta Miasta w sprawie zmiany stawki
czynszu na lokale mieszkalne, użytkowe i garaże.
20) Przyjmowanie wniosków od najemców i właścicieli mieszkań o dofinansowanie do czynszu.
21) Rozpatrzenie złożonych wniosków o dodatki mieszkaniowe i przygotowanie decyzji pod
względem formalno-prawnym.
22) Przyjmowanie wniosków o obniżenie czynszu.
23) Bieżące załatwianie spraw wpływających do referatu.
24) Uczestnictwo w trakcie przyjmowania interesantów przez Prezydenta Miasta.
2. W zakresie działania Referatu Komunalnego:
1) Bieżący monitoring przepisów prawnych i ich wdrażanie.
2) Uczestnictwo w tworzeniu programów inwestycyjnych i modernizacyjnych dotyczących
infrastruktury komunalnej miasta.
3) Gospodarowanie środkami trwałymi Miasta Ełku (prowadzenie ewidencji, ujawnianie
i likwidacja środków trwałych).
4) Nadzór nad jednostkami organizacyjnymi Miasta podległymi Wydziałowi w zakresie realizacji
umów o eksploatację wysypiska, administrację targowiska oraz cmentarzy komunalnych
i wojennych, przewozów pasażerskich komunikacja miejską oraz komunalnych terenów
zielonych.
5) Realizacja wydatków i dochodów budżetowych zgodnie z zawartymi umowami i zleceniami.
6) Organizowanie przetargów na wykonanie usług lub dostaw materiałów i urządzeń.
7) Przygotowywanie i zawieranie umów z dostawcami wyłonionymi z przetargów.
8) Uczestnictwo w odbiorach technicznych i końcowych przekazywanych do eksploatacji zadań
inwestycyjnych.
9) Kontrola usunięcia usterek, niedoróbek i wad ujawnionych w toku odbiorów częściowych
i gwarancyjnych.
10) Wydawanie decyzji na:
a) utrzymywanie psów ras uznanych za agresywne,
b) obieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, opróżnianie
zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, ochrony przed
bezdomnymi zwierzętami, prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt,
a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych oraz ich części,
c) usunięcie drzew i krzewów,
d) środowiskowe uwarunkowania zgody na realizację przedsięwzięcia.
e) decyzje nakazujące usunięcie odpadów z miejsc nie przeznaczonych do
składowania.
11)Wydawanie postanowień opiniujących projekty prac geologicznych, programy gospodarki
odpadami niebezpiecznymi podmiotów gospodarczych.
12) Prowadzenie umów na dzierżawę terenów zielonych pod reklamy.
13) Zagospodarowanie przestrzeni miejskiej elementami małej architektury.
14) Programowanie i organizowanie prac związanych z prowadzeniem „Akcji zimowej” –
odśnieżanie, likwidacja śliskości i gołoledzi.
15) Organizowanie prac mających na celu utrzymanie czystości placów, chodników i jezdni,
ustawianie, konserwacja i opróżnianie koszy uliczno-parkowych.
16) Monitorowanie terenów miasta pod względem zanieczyszczenia wód, powietrza i gleby.
17) Prowadzenie zagadnień związanych z remontami i bieżącym utrzymaniem oraz dozorem
zespołu zamkowego.
18) Nadzór nad szaletem miejskim oraz toaletami wolnostojącymi.
19) Kontrolowanie wywiązywania się z umów Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami dotyczące
odłowu i prowadzenia azylu dla bezdomnych zwierząt.
20) Sporządzanie sprawozdawczości GUS, przygotowywanie informacji i analiz z zakresu
gospodarki komunalnej i ochrony środowiska oraz sprawozdawczości do organów
wojewódzkich.
21) Bieżąca analiza budżetu Miasta dotycząca gospodarki komunalnej, niedopuszczenie do
naruszenia dyscypliny budżetowej.
22) Przygotowywanie projektów uchwał, zarządzeń i innych aktów prawnych.
23) Współdziałanie z innymi Wydziałami i instytucjami w zakresie dostosowawczym usług
komunalnych do wymogów ochrony środowiska oraz standardów sanitarnych i porządkowych.
24) Nadzór nad rekultywacją Jeziora Ełckiego.
25) Przygotowywanie umów dotyczących dofinansowania modernizacji systemów grzewczych
budynków mieszkalnych osób fizycznych.
26) Sporządzanie rocznego planu przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony
Środowiska i Gospodarki Wodnej.
27) Opracowywanie informacji o stanie mienia komunalnego stanowiący załącznik do projektu
Zarządzenia Prezydenta w sprawie projektu budżetu Miasta.
28) Doskonalenie systemu zarządzania jakością w zakresie zadań na każdym stanowisku pracy.
29) Prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej.
3. W zakresie działania Referatu Dróg Miejskich:
1) Uczestnictwo przy opracowywaniu projektów planów rozwoju sieci drogowej.
2) Uczestnictwo przy tworzeniu projektów planów finansowania budowy, modernizacji,
utrzymania i ochrony dróg oraz obiektów mostowych.
3) Przygotowywanie projektów uchwał w sprawie nadawania, zmiany i pozbywania kategorii dróg
gminnych.
4) Opiniowanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz uzgadnianie
projektów tych planów w zakresie dróg.
5) Opiniowanie decyzji o warunkach zabudowy oraz uzgadnianie projektów tych decyzji
w zakresie dróg.
6) Opiniowanie decyzji podziałów nieruchomości oraz uzgadnianie projektów tych decyzji
w zakresie dróg.
7) Uzgadnianie dokumentacji technicznej w zakresie dróg gminnych i wewnętrznych.
8) Prowadzenie ewidencji dróg i drogowych obiektów mostowych oraz pozostałych obiektów
inżynierskich.
9) Sporządzanie informacji o drogach publicznych oraz przekazywanie ich Generalnemu
Dyrektorowi Dróg Krajowych i Autostrad.
10) Przekazywanie informacji Planowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami
w zakresie nabywania nieruchomości gruntowych pod pasy drogowe w celu wszczęcia procedur
związanych z ich przejęciem do gminnego zasobu nieruchomości na cele publiczne.
11) Przekazywanie informacji Planowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami
w zakresie utrzymania zieleni miejskiej zlokalizowanej w pasach dróg gminnych
i wewnętrznych.
12) Utrzymanie nawierzchni dróg, chodników, obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających
ruch i innych urządzeń związanych z drogą.
13) Przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i obiektów mostowych.
14) Przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników.
15) Wykonywanie robót interwencyjnych, robót utrzymaniowych i zabezpieczających.
16) Koordynacja robót w pasie drogowym.
17) Wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego, na zjazdy z dróg, na przejazdy po drogach
publicznych pojazdów z ładunkiem o masie, naciskach osi lub wymiarach przekraczających
wielkości określone w odrębnych przepisach oraz pobieranie opłat i kar pieniężnych.
18) Przygotowywanie infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych oraz wykonywanie innych
zadań na rzecz obronności kraju.
19) Realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu.
20) Wprowadzanie ograniczeń bądź zamykanie dróg i drogowych obiektów mostowych dla ruchu
oraz wyznaczanie objazdów, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub
mienia.
21) Uczestnictwo w planowaniu budowy, modernizacji i utrzymania oświetlenia ulicznego.
22) Pełnienie innych zadań w zakresie drogownictwa na podstawie umów cywilnych.
23) Utrzymanie w sprawności eksploatacyjnej sieci kanalizacji deszczowej miasta oraz sprawności
technicznej przepompowni wód deszczowych.
24) Doskonalenie systemu zarządzania jakością w zakresie realizacji zadań na każdym stanowisku
pracy.
4. W zakresie działania Stanowiska ds. Zarządzania Energią:
1) Kierowanie procesami zarządzania energią.
2) Rozwijanie strategii energetycznej miasta i Urzędu.
3) Inicjowanie i zarządzanie projektami oraz przedsięwzięciami lobbystycznymi mającymi na celu
optymalizację procesów pozyskiwania i wykorzystywania nośników energii.

« powrót do poprzedniej strony