ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Ełku
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Wydział Planowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2008-09-19 10:43:35 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

p.o. Naczelnika Wydziału - Marta Herbszt, tel. 87 73 26 236
ul. Piłsudskiego 4, I piętro, pokój 236

pomoc administracyjna - Ilona Rynkiewicz, tel. 87 73 26 235

Referat Planowania Przestrzennego: 
Kierownik Referatu - Marta Herbszt, tel. 87 73 26 136
stanowisko ds. architektoniczno-przestrzennych - Aneta Brylowska, Julita Stupak, Jarosław Wasilewski,  tel. 87 73 26 232, Barbara Nartowicz, tel. 87 73 26 234, Cezary Domitrz, tel. 87 73 26 153

ul. Piłsudskiego 4, I piętro, pokoje 232, 233

Referat Gospodarki Nieruchomościami:
Kierownik Referatu - Tomasz Szymański, tel. 87 73 26 155
stanowisko ds. gospodarki mieniem komunalnym - Anna Hanusko, tel. 87 73 26 135, Ewa Galińska, tel. 87 73 26 235
stanowisko ds. terenowo-prawnych, geodezji i ewidencji - Dorota Łuczaj, tel. 87 73 26 235, Sylwia Prądzyńska, tel. 87 73 26 155
stanowisko ds. dzierżaw gruntów i wspólnot mieszkaniowych - Paweł Górski, tel. 87 73 26 234
ul. Piłsudskiego 4, I piętro, pokoje 234, 235


Do zadań Wydziału Planowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami należy:

1. W zakresie działalności Referatu Gospodarki Nieruchomościami:

Gospodarowanie gminnym zasobem nieruchomości:
1)Prowadzenie gminnego zasobu nieruchomości w formie rejestru.
2)Prowadzenie ewidencji umów sprzedaży mienia komunalnego, dzierżawy i zarządu.
3)Przygotowanie rocznego planu wykorzystania zasobu nieruchomości.
4)Regulacja stanu prawnego przy obrocie nieruchomościami.
5)Prowadzenie spraw związanych z zakładaniem i wprowadzaniem zmian w księgach wieczystych nieruchomości komunalnych.
6)Prowadzenie spraw związanych z komunalizacją gruntów Skarbu Państwa na rzecz Miasta Ełk.
7)Prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą w trybie bezprzetargowym nieruchomości lokalowych na rzecz dotychczasowych najemców.
8)Prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą w trybie bezprzetargowym nieruchomości gruntowych niezabudowanych oraz zabudowanych, w tym sprzedaż nieruchomości dotychczasowym użytkownikom wieczystym.
9)Realizacja roszczeń posiadaczy nieruchomości gruntowych zabudowanych związanych oddaniem gruntów pod budynkami w użytkowanie wieczyste oraz roszczeń wspólnot mieszkaniowych w zakresie sprzedaży gruntów na poprawę zagospodarowania posiadanych nieruchomości.
10)Prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą lub oddawaniem w użytkowanie wieczyste, w trybie przetargów, nieruchomości gruntowych niezabudowanych, zabudowanych oraz nieruchomości lokalowych.
11)Prowadzenie spraw związanych z adaptacją strychów na lokale mieszkalne.
12)Prowadzenie spraw związanych ze zmianą umów notarialnych w zakresie skrócenia lub przedłużenia terminów użytkowania wieczystego.
13)Prowadzenie spraw związanych ze zmianą umów notarialnych ustanowienia odrębnej własności lokali oraz uzgadnianie treści ksiąg wieczystych z rzeczywistym stanem prawnym nieruchomości lokalowych w następstwie wykonanych inwentaryzacji budynków, w zakresie powierzchni i przynależnych udziałów.
14)Nabywanie nieruchomości do gminnego zasobu nieruchomości na cele publiczne:
- nieodpłatne od Skarbu Państwa i jednostek samorządu terytorialnego,
- za odszkodowaniem ustalonym w drodze rokowań,
15)Prowadzenie spraw związanych z wywłaszczeniem nieruchomości na cele publiczne.
16)Prowadzenie zamian nieruchomości stanowiących własność Miasta Ełk związanych z realizacją celów publicznych oraz realizacją ustaleń planistycznych.
17)Prowadzenie spraw związanych z obciążaniem nieruchomości Miasta Ełk ograniczonymi prawami rzeczowymi, w szczególności ustanawianiem służebności osobistych i gruntowych.
18)Prowadzenie spraw związanych z oddawaniem gruntów stanowiących własność Miasta Ełk w dzierżawę w trybie bezprzetargowym i w trybie przetargu oraz oddawaniem nieruchomości w użyczenie.
19)Prowadzenie spraw związanych z oddawaniem jednostkom organizacyjnym nie posiadającym osobowości prawnej nieruchomości komunalnych w trwały zarząd.
20)Prowadzenie spraw związanych z prawem pierwokupu nieruchomości.
21)Prowadzenie spraw z zakresu zasiedzenia gruntów.
22)Prowadzenie spraw dotyczących monitorowania obrotu wtórnego lokalami mieszkalnymi.

- Opłaty z nieruchomości gminnych:
1)Prowadzenie rejestru sprzedaży  mienia komunalnego, nieruchomości gruntowych oddanych w użytkowanie wieczyste, dzierżawę, użyczenie i trwały zarząd.
2)Bieżąca ewidencja, rejestr umów, decyzji i innych dokumentów określających należności Gminy dotyczących sprzedaży mienia komunalnego, nieruchomości gruntowych oddanych w użytkowanie wieczyste, dzierżawę, użyczenie, trwały zarząd, opłat adiacenckich, przekształceń własnościowych, bezumownego korzystania i innych ustalonych należności oraz emisja tych danych do programów księgowych.
3)Prowadzenie spraw w sprawie bonifikat od opłaty rocznej.
4)Prowadzenie spraw związanych z kontrolą sposobu użytkowania gruntu oraz naliczaniem opłat w związku z  trwałym bezumownym zajęciem terenu komunalnego.
5) Prowadzenie spraw związanych z opłatami adiacenckimi ustalonymi w wyniku urządzenia lub modernizacji drogi, po stworzeniu warunków do podłączenia nieruchomości do poszczególnych urządzeń infrastruktury technicznej, bądź w wyniku podziału nieruchomości.
6) Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach uzyskania prawa własności przez dotychczasowych użytkowników wieczystych dotyczących przekształcenia bądź nabycia prawa własności przez dotychczasowych użytkowników wieczystych.
7) Zabezpieczanie wierzytelności gminy z tytułu rozłożenia opłaty lub ceny na raty oraz wydawanie zezwoleń na wykreślenie hipotek.
8) Wysyłanie informacji osobom o wysokości raty z tytułów: przekształcenia, służebności, sprzedaży ratalnej mieszkań, opłaty adiacenckiej.
9)Sporządzanie deklaracji podatkowych i opłacanie podatków za nieruchomości będące we władaniu Miasta Ełk, położone na terenie innych jednostek samorządu terytorialnego, zgodnie z kompetencjami wydziału.
10)Prowadzenie spraw aktualizacji stawek czynszu dzierżawnego, należności z tytułu służebności gruntowych i osobistych, opłat rocznych za trwały zarząd i użytkowanie wieczyste nieruchomości.

-  Pozostałe czynności związane z gospodarowaniem nieruchomościami:
1)Praca w programie EW MAPA polegająca na redakcji map ewidencji gruntów i budynków oraz niezbędnych nakładek tematycznych.
2)Obsługa Systemu Informacji o Terenie założonego dla Miasta Ełk.
3)Prowadzenie inwentaryzacji gruntów stanowiących własność Miasta Ełk.
4)Planowanie i sprawozdawczość w zakresie zasobu nieruchomości.
5)Przedkładanie do Biura Rady Miasta zestawienia wpływów ze sprzedaży mienia komunalnego.
6)Przekazywanie informacji w sprawie sprzedaży nieruchomości lokalowych do zarządców wspólnot  oraz Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w przypadku sprzedaży nieruchomości wpisanych do rejestru zabytków.
7)Prowadzenie spraw dotyczących inwentaryzacji budynków komunalnych wraz z przeliczaniem udziałów w wykonanych dokumentacjach, archiwizacją i udostępnieniem wspólnotom mieszkaniowym.
8)Prowadzenie całości spraw związanych z procedurą podziałów nieruchomości.
9)Uczestnictwo w czynnościach utrwalenia na gruntach stanowiących własność Gminy Miasta Ełk nowo wyznaczonych punktów granicznych.
10)Numeracja porządkowa nieruchomości, nazewnictwo ulic i placów.
11)Prowadzenie spraw w ramach przygotowywania nieruchomości do sprzedaży, w tym określania potrzeb rozbiórek obiektów i uzbrajania terenów komunalnych.
12)Ogłaszanie w prasie lokalnej wykazów i przetargów na zbycie nieruchomości oraz organizowanie tych przetargów.
13)Prowadzenie spraw związanych z procedurą postępowań rozgraniczeniowych nieruchomości.

2. W zakresie działalności Referatu Planowania Przestrzennego:

-  Planowanie przestrzenne:
1)Przygotowywanie projektów uchwał związanych ze sporządzeniem i zmianą studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
2)Przygotowywanie analiz dotyczących zasadności przystępowania do sporządzenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i stopnia zgodności przewidywanych rozwiązań z ustaleniami studium.
3)Przygotowywanie materiałów geodezyjnych do opracowywania planów oraz ustalanie niezbędnego zakresu prac planistycznych.
4)Nadzór merytoryczny nad sporządzeniem i zmianą studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego.
5)Przeprowadzanie procedur planistycznych związanych ze sporządzeniem i zmianą studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego.
6)Nadzór merytoryczny nad sporządzaniem i zmianą miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
7)Przeprowadzanie procedur planistycznych związanych ze sporządzaniem i zmianą miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
8)Prowadzenie i aktualizowanie rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz gromadzenie i przechowywanie dokumentów związanych z tymi planami.
9)Przekazywanie staroście kopii uchwalonego studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
10)Nadzór merytoryczny nad sporządzaniem koncepcji urbanistyczno -architektonicznych.
11)Przygotowanie danych do specyfikacji przetargowej na opracowania planistyczne i przekazanie wraz z wnioskiem o uruchomienie procedury przetargowej do Biura Zamówień Publicznych.
12)Opiniowanie planu zagospodarowania przestrzennego województwa oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego sporządzanych przez sąsiednie gminy.
13)Dokonywanie analiz wniosków w sprawie zmian miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego.
14)Przygotowanie analizy zmian w zagospodarowaniu przestrzennym.
15)Przygotowywanie wieloletnich programów sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
16)Określanie gruntów rolnych i leśnych przeznaczonych w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego i studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego na cele nierolnicze i nieleśne.
17)Występowanie do właściwych organów administracji rządowej z wnioskami o wyrażenie zgody na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne.
18)Współpraca z Miejską Komisją Urbanistyczno - Architektoniczną powołaną zgodnie z ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
19)Obsługa techniczna i formalna Miejskiej Komisji Urbanistyczno - Architektonicznej w zakresie zawiadomień, obsługi posiedzeń i protokołów.
20)Sporządzanie zapotrzebowań na środki i sprawozdań z realizacji budżetu w zakresie  planowania przestrzennego.
21)Prowadzenie całości spraw związanych z naliczaniem opłat planistycznych związanych ze wzrostem wartości nieruchomości w wyniku uchwalenia bądź zmiany planu miejscowego.

-   Zagospodarowanie przestrzenne:
1)Dokonywanie analizy warunków i zasad zagospodarowania terenu oraz jego zabudowy wynikających z przepisów szczególnych.
2)Dokonywanie analizy stanu faktycznego i prawnego terenów, na których przewiduje się realizację inwestycji.
3)Dokonywanie analiz obszarów w celu określenia wymagań dla nowej zabudowy i zagospodarowania terenu.
4)Przygotowywanie projektów decyzji o warunkach zabudowy.
5)Przygotowywanie projektów decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
6)Przenoszenie decyzji o warunkach zabudowy na rzecz innych niż strona osób.
7)Przygotowywanie projektów decyzji w sprawie wstrzymania użytkowania terenu i przywrócenia poprzedniego sposobu zagospodarowania terenu.
8)Prowadzenie rejestru wydanych decyzji o ustaleniu inwestycji celu publicznego o znaczeniu powiatowym i gminnym.
9)Prowadzenie rejestru wydanych decyzji o warunkach zabudowy.
10)Stwierdzanie wygaśnięcia decyzji o warunkach zabudowy i o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
11)Uzgadnianie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego i o warunkach zabudowy wydawanych przez wójtów gmin sąsiednich, a obejmujących część obszaru miasta Ełk.
12)Przekazywanie marszałkowi województwa kopii wydanych decyzji  o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu krajowym, wojewódzkim, powiatowym i gminnym.
13) Prowadzenie zbioru decyzji w indywidualnych sprawach,  przekazywanych przez organy administracji publicznej.
14) Współdziałanie z inwestorami poprzez udzielanie bezstronnych informacji dotyczących warunków realizacji zamierzanych inwestycji.
15) Wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz naliczanie należnych z tego tytułu opłat.
16) Wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu nieruchomości w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego i studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego.

« powrót do poprzedniej strony