ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Ełku
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Wydział Planowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2008-09-19 10:43:35 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

Naczelnik Wydziału - Sławomir Chilicki, tel. 87 73 26 236
ul. Piłsudskiego 4, I piętro, pokój 236

pomoc administracyjna - Ilona Rynkiewicz, Justyna Zielińska

Referat Planowania Przestrzennego: 
Kierownik Referatu - Marta Herbszt, tel. 87 73 26 154
stanowisko ds. architektoniczno-przestrzennych - Aneta Brylowska, Julita Stupak, Jarosław Wasilewski,  tel. 87 73 26 232, Barbara Nartowicz, tel. 87 73 26 234, Cezary Domitrz, tel. 87 73 26 153

ul. Piłsudskiego 4, I piętro, pokoje 232, 233

Referat Gospodarki Nieruchomościami:
Kierownik Referatu - Tomasz Szymański, tel. 87 73 26 155
stanowisko ds. gospodarki mieniem komunalnym - Anna Hanusko, tel. 87 73 26 135, Ewa Galińska, tel. 87 73 26 235
stanowisko ds. terenowo-prawnych, geodezji i ewidencji - Dorota Łuczaj, tel. 87 73 26 235, Sylwia Prądzyńska, tel. 87 73 26 155
stanowisko ds. dzierżaw gruntów i wspólnot mieszkaniowych - Paweł Górski, tel. 87 73 26 234
ul. Piłsudskiego 4, I piętro, pokoje 234, 235


Do zadań Wydziału Planowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami należy:
1. W Zakresie Działalności Referatu Gospodarki Nieruchomościami:
- Gospodarowanie gminnym zasobem nieruchomości:
1) Prowadzenie gminnego zasobu nieruchomości w formie rejestru.
2) Prowadzenie ewidencji umów sprzedaży mienia komunalnego, dzierżawy i zarządu.
3) Przygotowanie rocznego planu wykorzystania zasobu nieruchomości.
4) Regulacja stanu prawnego przy obrocie nieruchomościami.
5) Prowadzenie spraw związanych z zakładaniem i wprowadzaniem zmian w księgach wieczystych nieruchomości komunalnych.
6) Prowadzenie spraw związanych z komunalizacją gruntów Skarbu Państwa na rzecz Miasta Ełk.
7) Prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą w trybie bezprzetargowym nieruchomości lokalowych na rzecz dotychczasowych najemców.
8) Prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą w trybie bezprzetargowym nieruchomości gruntowych niezabudowanych oraz zabudowanych, w tym sprzedaż nieruchomości dotychczasowym użytkownikom wieczystym.
9) Realizacja roszczeń posiadaczy nieruchomości gruntowych zabudowanych związanych oddaniem gruntów pod budynkami w użytkowanie wieczyste oraz roszczeń wspólnot mieszkaniowych w zakresie sprzedaży gruntów na poprawę zagospodarowania posiadanych nieruchomości.
10) Prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą lub oddawaniem w użytkowanie wieczyste, w trybie przetargów, nieruchomości gruntowych niezabudowanych, zabudowanych oraz nieruchomości lokalowych.
11) Prowadzenie spraw związanych z adaptacją strychów na lokale mieszkalne.
12) Prowadzenie spraw związanych ze zmianą umów notarialnych w zakresie skrócenia lub przedłużenia terminów użytkowania wieczystego.
13) Prowadzenie spraw związanych ze zmianą umów notarialnych ustanowienia odrębnej własności lokali oraz uzgadnianie treści ksiąg wieczystych z rzeczywistym stanem prawnym nieruchomości lokalowych w następstwie wykonanych inwentaryzacji budynków, w zakresie powierzchni i przynależnych udziałów.
14) Nabywanie nieruchomości do gminnego zasobu nieruchomości na cele publiczne:
- nieodpłatne od Skarbu Państwa i jednostek samorządu terytorialnego,
- za odszkodowaniem ustalonym w drodze rokowań,
15) Prowadzenie spraw związanych z wywłaszczeniem nieruchomości na cele publiczne.
16) Prowadzenie zamian nieruchomości stanowiących własność Miasta Ełk związanych z realizacją celów publicznych oraz realizacją ustaleń planistycznych.
17) Prowadzenie spraw związanych z obciążaniem nieruchomości Miasta Ełk ograniczonymi prawami rzeczowymi, w szczególności ustanawianiem służebności osobistych i gruntowych.
18) Prowadzenie spraw związanych z oddawaniem gruntów stanowiących własność Miasta Ełk w dzierżawę w trybie bezprzetargowym i w trybie przetargu oraz oddawaniem nieruchomości w użyczenie.
19) Prowadzenie spraw związanych z oddawaniem jednostkom organizacyjnym nie posiadającym osobowości prawnej nieruchomości komunalnych w trwały zarząd.
20) Prowadzenie spraw związanych z prawem pierwokupu nieruchomości.
21) Prowadzenie spraw z zakresu zasiedzenia gruntów.
- Opłaty z nieruchomości gminnych:
1) Prowadzenie rejestru sprzedaży mienia komunalnego, nieruchomości gruntowych oddanych w użytkowanie wieczyste, dzierżawę, użyczenie i trwały zarząd.
2) Bieżąca ewidencja, rejestr umów, decyzji i innych dokumentów określających należności Gminy dotyczących sprzedaży mienia komunalnego, nieruchomości gruntowych oddanych w użytkowanie wieczyste, dzierżawę, użyczenie, trwały zarząd, opłat adiacenckich, przekształceń własnościowych, bezumownego korzystania i innych ustalonych należności oraz emisja tych danych do programów księgowych.
3) Prowadzenie spraw w sprawie bonifikat od opłaty rocznej.
4) Prowadzenie spraw związanych z kontrolą sposobu użytkowania gruntu oraz naliczaniem opłat w związku z trwałym bezumownym zajęciem terenu komunalnego.
5) Prowadzenie spraw związanych z opłatami adiacenckimi ustalonymi w wyniku urządzenia lub modernizacji drogi, po stworzeniu warunków do podłączenia nieruchomości do poszczególnych urządzeń infrastruktury technicznej, bądź w wyniku podziału nieruchomości.
6) Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach uzyskania prawa własności przez dotychczasowych użytkowników wieczystych dotyczących przekształcenia bądź nabycia prawa własności przez dotychczasowych użytkowników wieczystych.
7) Zabezpieczanie wierzytelności gminy z tytułu rozłożenia opłaty lub ceny na raty oraz wydawanie zezwoleń na wykreślenie hipotek.
8) Wysyłanie informacji osobom o wysokości raty z tytułów: przekształcenia, służebności, sprzedaży ratalnej mieszkań, opłaty adiacenckiej.
9) Sporządzanie deklaracji podatkowych i opłacanie podatków za nieruchomości będące we władaniu Miasta Ełk, położone na terenie innych jednostek samorządu terytorialnego, zgodnie z kompetencjami wydziału.
10) Prowadzenie spraw aktualizacji stawek czynszu dzierżawnego, należności z tytułu służebności gruntowych i osobistych, opłat rocznych za trwały zarząd i użytkowanie wieczyste nieruchomości.
- Pozostałe czynności związane z gospodarowaniem nieruchomościami:
1) Praca w programie EW MAPA polegająca na redakcji map ewidencji gruntów i budynków oraz niezbędnych nakładek tematycznych.
2) Obsługa Systemu Informacji o Terenie założonego dla Miasta Ełk.
3) Prowadzenie inwentaryzacji gruntów stanowiących własność Miasta Ełk.
4) Planowanie i sprawozdawczość w zakresie zasobu nieruchomości.
5) Przedkładanie do Biura Rady Miasta zestawienia wpływów ze sprzedaży mienia komunalnego.
6) Przekazywanie informacji w sprawie sprzedaży nieruchomości lokalowych do zarządców wspólnot oraz Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w przypadku sprzedaży nieruchomości wpisanych do rejestru zabytków.
7) Prowadzenie spraw dotyczących inwentaryzacji budynków komunalnych wraz z przeliczaniem udziałów w wykonanych dokumentacjach, archiwizacją i udostępnieniem wspólnotom mieszkaniowym.
8) Prowadzenie całości spraw związanych z procedurą podziałów nieruchomości.
9) Uczestnictwo w czynnościach utrwalenia na gruntach stanowiących własność Gminy Miasta Ełk nowo wyznaczonych punktów granicznych.
10) Numeracja porządkowa nieruchomości, nazewnictwo ulic i placów.
11) Prowadzenie spraw w ramach przygotowywania nieruchomości do sprzedaży, w tym określania potrzeb rozbiórek obiektów i uzbrajania terenów komunalnych.
12) Ogłaszanie w prasie lokalnej wykazów i przetargów na zbycie nieruchomości oraz organizowanie tych przetargów.
13) Prowadzenie spraw związanych z procedurą postępowań rozgraniczeniowych nieruchomości. 

2. W zakresie działania Referatu Planowania Przestrzennego:
- Planowanie przestrzenne:
1) Przygotowywanie projektów uchwał związanych ze sporządzeniem i zmianą studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
2) Przygotowywanie analiz dotyczących zasadności przystępowania do sporządzenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i stopnia zgodności przewidywanych rozwiązań z ustaleniami studium.
3) Przygotowywanie materiałów geodezyjnych do opracowywania planów oraz ustalanie niezbędnego zakresu prac planistycznych.
4) Nadzór merytoryczny nad sporządzeniem i zmianą studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego.
5) Przeprowadzanie procedur planistycznych związanych ze sporządzeniem i zmianą studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego.
6) Nadzór merytoryczny nad sporządzaniem i zmianą miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
7) Przeprowadzanie procedur planistycznych związanych ze sporządzaniem i zmianą miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
8) Prowadzenie i aktualizowanie rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz gromadzenie i przechowywanie dokumentów związanych z tymi planami.
9) Przekazywanie staroście kopii uchwalonego studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
10) Nadzór merytoryczny nad sporządzaniem koncepcji urbanistyczno -architektonicznych.
11) Przygotowanie danych do specyfikacji przetargowej na opracowania planistyczne i przekazanie wraz z wnioskiem o uruchomienie procedury przetargowej do Biura Zamówień Publicznych.
12) Opiniowanie planu zagospodarowania przestrzennego województwa oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego sporządzanych przez sąsiednie gminy.
13) Dokonywanie analiz wniosków w sprawie zmian miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego.
14) Przygotowanie analizy zmian w zagospodarowaniu przestrzennym.
15) Przygotowywanie wieloletnich programów sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
16) Określanie gruntów rolnych i leśnych przeznaczonych w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego i studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego na cele nierolnicze i nieleśne.
17) Występowanie do właściwych organów administracji rządowej z wnioskami o wyrażenie zgody na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne.
18) Współpraca z Miejską Komisją Urbanistyczno-Architektoniczną powołaną zgodnie z ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
19) Obsługa techniczna i formalna Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej w zakresie zawiadomień, obsługi posiedzeń i protokołów.
20) Sporządzanie zapotrzebowań na środki i sprawozdań z realizacji budżetu w zakresie planowania przestrzennego.
21) Prowadzenie całości spraw związanych z naliczaniem opłat planistycznych związanych ze wzrostem wartości nieruchomości w wyniku uchwalenia bądź zmiany planu miejscowego.
- Zagospodarowanie przestrzenne:
1) Dokonywanie analizy warunków i zasad zagospodarowania terenu oraz jego zabudowy wynikających z przepisów szczególnych.
2) Dokonywanie analizy stanu faktycznego i prawnego terenów, na których przewiduje się realizację inwestycji.
3) Dokonywanie analiz obszarów w celu określenia wymagań dla nowej zabudowy i zagospodarowania terenu.
4) Przygotowywanie projektów decyzji o warunkach zabudowy.
5) Przygotowywanie projektów decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
6) Przenoszenie decyzji o warunkach zabudowy na rzecz innych niż strona osób.
7) Przygotowywanie projektów decyzji w sprawie wstrzymania użytkowania terenu i przywrócenia poprzedniego sposobu zagospodarowania terenu.
8) Prowadzenie rejestru wydanych decyzji o ustaleniu inwestycji celu publicznego o znaczeniu powiatowym i gminnym.
9) Prowadzenie rejestru wydanych decyzji o warunkach zabudowy.
10) Stwierdzanie wygaśnięcia decyzji o warunkach zabudowy i o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
11) Uzgadnianie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego i o warunkach zabudowy wydawanych przez wójtów gmin sąsiednich, a obejmujących część obszaru miasta Ełk.
12) Przekazywanie marszałkowi województwa kopii wydanych decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu krajowym, wojewódzkim, powiatowym i gminnym.
13) Prowadzenie zbioru decyzji w indywidualnych sprawach, przekazywanych przez organy administracji publicznej.
14) Współdziałanie z inwestorami poprzez udzielanie bezstronnych informacji dotyczących warunków realizacji zamierzanych inwestycji.
15) Wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz naliczanie należnych z tego tytułu opłat.
16) Wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu nieruchomości w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego i studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego.

« powrót do poprzedniej strony