ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Ełku
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Urząd Stanu Cywilnego

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2008-09-19 10:37:43 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego - Piotr Gajewski, tel. 87 73 26 143
Zastępca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego - Urszula Ejsmont, tel. 87 73 26 253
stanowisko ds. archiwizacji - Jarosław Bartoszewicz, Rozalia Jabczyńska, Anita Kowalewska, tel. 87 73 26 254
ul. Piłsudskiego 4, I piętro, pokój 253


Zadania Urzędu Stanu Cywilnego:

1.Rejestracja urodzeń, małżeństw i zgonów.
2.Prowadzenie ksiąg stanu cywilnego.
3.Prowadzenie akt zbiorowych i skorowidzów do ksiąg stanu cywilnego.
4.Przyjmowanie oświadczeń woli:
a) o wstąpienie w związek małżeński,
b) o uznaniu dziecka,
c) o nadaniu dziecku nieznanego ojca nazwiska męża matki,
d) o powrocie do nazwiska noszonego przed zawarciem rozwiązanego małżeństwa.
5.Aktualizowanie przechowywanych ksiąg stanu cywilnego.
6.Wydawanie wypisów z ksiąg stanu cywilnego i zaświadczeń dotyczących tych ksiąg.
7.Wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach:
a) odtwarzania lub ustalenia treści aktu stanu cywilnego,
b) sprostowania oczywistego błędu pisarskiego,
c) wpisania do krajowej księgi stanu cywilnego aktu urodzenia, małżeństwa lub zgonu sporządzonego za granicą,
d) uzupełnienia treści aktu stanu cywilnego,
e) zmiany imion i nazwisk,
f) ustalenia pisowni imienia lub nazwiska.
g) o skróceniu terminu oczekiwania na zawarcie związku małżeńskiego.
8.Organizowanie uroczystości związanych z jubileuszami pożycia małżeńskiego.
9. Wydawanie zaświadczeń:
a) o zdolności prawnej obywatela polskiego do zawarcia małżeństwa za granicą,
b) o wpisach dokonanych w księgach stanu cywilnego lub ich braku,
c) o zaginięciu lub zniszczeniu ksiąg stanu cywilnego,
d) o terminie zawarcia związku małżeńskiego.
10. Sporządzanie statystyki urodzeń, małżeństw i zgonów.
11. Sporządzanie wniosków w sprawach o nadanie medalu 50-lecia pożycia małżeńskiego.
12. Przekazywanie spraw do rozstrzygnięcia sądom opiekuńczym.
13. Prowadzenie archiwum zakładowego.

« powrót do poprzedniej strony