ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Ełku
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Dokumenty programowe

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Obywatelska inicjatywa uchwałodawcza mieszkańców Ełku

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2020-10-06 09:46:54 przez Maciej Juchniewicz

Obywatelska inicjatywa uchwałodawcza mieszkańców Ełku

Uchwała Nr XXI.202.2020 Rady Miasta Ełku z dnia 26 sierpnia 2020 roku w sprawie obywatelskich inicjatyw uchwałodawczych mieszkańców Ełku
Na podstawie art. 41a ust. 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r. poz. 713.) uchwala się, co następuje:
§ 1. Uchwała określa szczegółowe zasady wnoszenia inicjatyw obywatelskich, zasady tworzenia komitetów inicjatyw uchwałodawczych, zasady promocji obywatelskich inicjatyw uchwałodawczych oraz formalne wymogi, jakim muszą odpowiadać składane projekty.
§ 2. Szczegółowe zasady wnoszenia inicjatyw obywatelskich:
1. Co najmniej trzystu mieszkańców miasta Ełku posiadających czynne prawo wyborcze do Rady Miasta Ełku może wystąpić z obywatelską inicjatywą uchwałodawczą.
2. Projekt uchwały wnoszony jest do Rady Miasta Ełku przez komitet inicjatywy uchwałodawczej.
3. Komitet wnoszący projekt ma prawo do konsultacji formalnych projektu uchwały.
§ 3. Zasady tworzenia komitetów inicjatyw uchwałodawczych:
1. Komitet inicjatywy uchwałodawczej tworzy minimum dwóch mieszkańców miasta Ełku posiadających czynne prawo wyborcze do Rady Miasta Ełku.
2. Komitet inicjatywy uchwałodawczej ma prawo do wskazania osób uprawnionych do jego reprezentowania podczas prac Rady Miasta Ełku nad wniesionym projektem.
3. Informacja o komitecie inicjatywy uchwałodawczej stanowi dokument towarzyszący wnoszonemu projektowi uchwały i podpisom popierających projekt mieszkańców.
§ 4. Zasady promocji obywatelskich inicjatyw uchwałodawczych:
1. Projekt uchwały jest upubliczniany niezwłocznie po jego wniesieniu do Rady Miasta Ełku w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na portalu informacyjnym Urzędu Miasta Ełku.
2. Projekt uchwały w formie papierowej jest dostępny do wglądu w Urzędzie Miasta Ełku od daty złożenia, aż do jego rozpatrzenia przez Radę Miasta Ełku.
3. Informacja o rozpatrzeniu przez Radę Miasta Ełku obywatelskiej inicjatywy uchwałodawczej jest niezwłocznie upubliczniana w sposób określony w par. 4 pkt. 1.
§ 5. Formalne wymogi składanych projektów uchwał:
1. Projekt uchwały wnoszony do Rady Miasta Ełku przez komitet inicjatywy uchwałodawczej zawiera jej tytuł, merytoryczne postanowienia oraz uzasadnienie potrzeby jej przyjęcia.
2. Podpisy mieszkańców popierających wnoszony projekt uchwały składane są razem z projektem uchwały w formie wykazu zawierającego czytelne oznaczenie komitetu inicjatywy uchwałodawczej wraz z tytułem projektu uchwały oraz imiona i nazwiska, adresy zamieszkania oraz własnoręczne i czytelne podpisy.
3. Projekt uchwały staje się przedmiotem obrad Rady Miasta Ełku na najbliższej sesji po jego złożeniu.
§ 6. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Ełku.
§ 7. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
 
Ogłoszenie w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego: 18.09.20 r., poz. 3804.
Wchodzi w życie: 03.10.20 r.

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony