ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Ełku
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Dokumenty programowe

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Uchwała w sprawie konsultacji z Radą Działalności Pożytku Publicznego Miasta Ełku lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami z nimi zrównanymi

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2020-10-06 09:08:26 przez Maciej Juchniewicz

Konsultacje społeczne z Radą Pożytku lub NGO

Uchwała Nr XXI.206.2020 Rady Miasta Ełku z dnia 26 sierpnia 2020 roku w sprawie konsultacji z Radą Działalności Pożytku Publicznego Miasta Ełku lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami z nimi zrównanymi
Na podstawie art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2020, poz. 1057), Rada Miasta Ełku uchwala, co następuje:
§ 1. 1. Uchwała określa szczegółowy sposób konsultowania z Radą Działalności Pożytku Publicznego Miasta Ełku lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami z nimi zrównanymi projektów uchwał i aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji, w tym strategii rozwoju miasta oraz rocznego programu współpracy.
2. Konsultacje przeprowadzane są w sposób bezpośredni i pośredni.
3. Bezpośredni sposób konsultacji z Radą Działalności Pożytku Publicznego Miasta Ełku to możliwość przekazania uwag podczas posiedzenia Rady Działalności Pożytku Publicznego Miasta Ełku w przypadku zwołania posiedzenia w terminie konsultacji.
4. Pośredni sposób konsultacji z Radą Działalności Pożytku Publicznego Miasta Ełku to możliwość przekazania Prezydentowi Miasta Ełku opinii Rady Działalności Pożytku Publicznego Miasta Ełku zgodnie z art. 41i ust. 2 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, zwanej dalej ustawą.
5. W przypadku konsultacji z Radą Działalności Pożytku Publicznego Miasta Ełku konsultacje wymagają zastosowania przynajmniej jednego bezpośredniego i jednego pośredniego sposobu, z wyjątkiem sytuacji zagrażających zdrowiu, życiu, bezpieczeństwu i porządkowi publicznemu, kiedy to stosować należy wyłącznie jedną formę pośrednią.
6. Bezpośrednie sposoby konsultacji z organizacjami pozarządowymi i podmiotami z nimi zrównanymi to:
a) możliwość przekazania uwag podczas posiedzenia Rady Działalności Pożytku Publicznego Miasta Ełku w przypadku zwołania posiedzenia w terminie konsultacji.
b) przekazanie uwag podczas protokołowanego otwartego spotkania konsultacyjnego z Prezydentem Miasta Ełku lub wskazanymi przez niego osobami;
c) aktywizujące metody wykorzystujące sprawdzone polskie i zagraniczne formy, narzędzia, techniki, metody włączania mieszkańców, w szczególności takie jak warsztat konsultacyjny, kawiarnia obywatelska, panel obywatelski, narada obywatelska, ocena partycypacyjna, otwarta przestrzeń, wywiad grupowy, spacer badawczy, warsztaty i konferencje przyszłościowe, zespoły i grupy robocze.
d) przekazanie uwag podczas dyżuru konsultacyjnego komórki organizacyjnej  merytorycznie odpowiedzialnej za konsultowany obszar;
7. Pośrednie sposoby konsultacji z organizacjami pozarządowymi i podmiotami z nimi zrównanymi to:
a) przesłanie wypełnionego i podpisanego formularza konsultacyjnego w okresie trwania konsultacji pocztą tradycyjną na adres Urzędu Miasta Ełku, ul. Piłsudskiego 4, 19-300 Ełk lub osobiste dostarczenie wypełnionego i podpisanego formularza do Kancelarii Ogólnej Urzędu Miasta Ełku przy ul. Piłsudskiego 4;
b) przekazanie uwag Prezydentowi przy pomocy e-usług dostępnych w Urzędzie Miasta Ełku, poczty elektronicznej, pisma ogólnego składanego za pomocą platformy ePUAP, innych ogólnodostępnych narzędzi teleinformatycznych wykorzystujących podpis profilem zaufanym lub podpis kwalifikowany.
8. W przypadku konsultacji z organizacjami pozarządowymi i podmiotami z nimi zrównanymi konsultacje wymagają zastosowania przynajmniej jednego bezpośredniego i jednego pośredniego sposobu, z wyjątkiem sytuacji zagrażających zdrowiu, życiu, bezpieczeństwu i porządkowi publicznemu, kiedy to stosować należy wyłącznie dwie formy pośrednie.
9. Wybór bezpośrednich i pośrednich form konsultacji społecznych powinien uwzględniać specyfikę konkretnego przedmiotu konsultacji oraz możliwości budżetowe miasta Ełku w przypadku wyboru form konsultacji generujących koszty.
§ 2. 1. Konsultacje są każdorazowo ogłaszane przez Prezydenta Miasta Ełku w formie zarządzenia.
2. Zarządzenie o ogłoszeniu konsultacji zawiera w szczególności:
a) przedmiot i cel konsultacji;
b) bezpośrednie i pośrednie sposoby konsultacji;
c) termin rozpoczęcia i zakończenia konsultacji;
d) zasięg terytorialny konsultacji;
e) uprawnione do konsultowania podmioty;
f) komórkę organizacyjną i osobę odpowiedzialną na przeprowadzenie konsultacji;
g) dołączony projekt uchwały oraz określenie miejsca jego publikacji;
h) wzór formularza konsultacyjnego.
3. Konsultacje rozpoczynają się nie szybciej niż 7 dni kalendarzowych od daty wejścia w życie zarządzenia Prezydenta Miasta Ełku o ich ogłoszeniu.
4. Konsultacje nie mogą trwać krócej niż 7 dni kalendarzowych.
5. Z konsultacji sporządzany jest raport zawierający w szczególności:
a) opis przeprowadzonych form konsultacji społecznych;
b) wykaz zgłoszonych uwag, w formie formularzy konsultacyjnych, wraz z uzasadnieniem przyjęcia bądź odrzucenia zgłoszonych opinii;
c) opinię Rady Działalności Pożytku Publicznego Miasta Ełku w przypadku jej przedstawienia;
d) skan zarządzenia Prezydenta o ogłoszeniu konsultacji oraz informacji potwierdzające ogłoszenie konsultacji w BIP i na portalu miasta Ełku.
e) skany wszystkich złożonych formularzy konsultacyjnych z uwzględnieniem przepisów o ochronie danych osobowych.
6. Sporządzenie raportu nie powinno przekroczyć 14 dni kalendarzowych.
7. Raport zostaje przekazany wraz z projektem konsultowanej uchwały lub projektem aktu prawa miejscowego do Rady Miasta Ełku niezwłocznie po zakończeniu konsultacji i opracowaniu raportu.
8. Raport zostaje upubliczniony w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na portalu informacyjnym samorządu miasta Ełku w terminie do 7 dni kalendarzowych.
§ 3. 1. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Ełku.
2. Traci moc Uchwała Nr XXXVI.351.2013 Rady Miasta Ełku z dnia 29 października 2013 r. w sprawie szczegółowego sposobu konsultowania z Radą Pożytku Publicznego w Ełku lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji.
3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
 
 
Ogłoszenie w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego: 24.09.20 r., poz. 3867.
Wchodzi w życie: 07.10.20 r.

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony