ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Ełku
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Roczne Programy Współpracy

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Ełcki Program Współpracy na 2022 r.

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2022-05-31 10:44:45 przez Maciej Juchniewicz

Ełckie Program Współpracy `2022

Uchwała Nr XXXVI.363.2021 Rady Miasta Ełku z dnia 24 listopada 2021 r. w sprawie Ełckiego Programu Współpracy w roku 2022
Na podstawie art. 5a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2020 r. poz. 1057 oraz z 2021 r. poz. 1038 i 1243), uchwala się, co następuje:
§ 1. 1. Przyjmuje się Ełcki Program Współpracy samorządu miasta Ełku z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalności pożytku publicznego w roku 2022, zwany dalej Ełckim Programem Współpracy.
2. Podmioty współpracy w ramach Ełckiego Programu Współpracy:
a) Prezydent Miasta Ełku;
b) Rada Miasta Ełku;
c) organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, zwanej dalej ustawą.
3. Celem głównym programu jest rozwój współpracy samorządu miasta Ełku z sektorem pozarządowym w zakresie działalności pożytku publicznego na rzecz wspólnoty samorządowej miasta Ełku.
4. Cele szczegółowe programu:
a) wzmacnianie potencjału organizacji pozarządowych prowadzących działalność pożytku publicznego na rzecz wspólnoty samorządowej miasta Ełku;
b) wspieranie budowy więzi społecznych i oddolnej aktywności społecznej;
c) wspieranie inicjatyw w zakresie zrównoważonego rozwoju miasta Ełku.
§ 2. Zasady współpracy:
1. Zasada pomocniczości, w myśl której samorząd miasta Ełku uznaje ich prawo do samodzielnego definiowania i rozwiązywania problemów społecznych i w takim zakresie współpracuje z tymi  organizacjami.
2. Zasada suwerenności, w myśl której strony współpracy respektują swoją niezależność i autonomiczność podejmowanych decyzji.
3. Zasada partnerstwa, w myśl której strony współpracy uczestniczą w identyfikowaniu,  definiowaniu problemów społecznych, wypracowaniu sposobów ich rozwiązania.
4. Zasada efektywności, w myśl której samorząd miasta Ełku przy zlecaniu organizacjom pozarządowym realizację zadań publicznych dokonuje wyboru najlepszego sposobu wykorzystania środków publicznych.
5. Zasada uczciwej konkurencji, w myśl której wszystkie organizacje pozarządowe powinny mieć równy dostęp do wszelkich dostępnych form współpracy.
6. Zasada jawności, w myśl której współpraca samorządu miasta Ełku z organizacjami odbywa się sposób przejrzysty i udokumentowany na każdym etapie, a informacja o tej współpracy jest upubliczniana, w szczególności poprzez Biuletyn Informacji Publicznej.
§ 3. 1. Zakres przedmiotowy współpracy dotyczy rozwiązywania problemów i zaspokajania potrzeb społecznych wspólnoty samorządowej miasta Ełku poprzez wspólną realizację zadań własnych samorządu miasta Ełku.
2. Planowane finansowe formy współpracy i sposoby ich realizacji:
a) zlecanie, w formie powierzania lub wspierania, realizacji zadań publicznych w ramach otwartych konkursów ofert;
b) zlecanie, w formie powierzania lub wspierania, realizacji zadań publicznych z pominięciem otwartego konkursu ofert;
c) realizacja zadań publicznych w ramach umowy o wykonanie inicjatywy lokalnej.
3. Planowane pozafinansowe formy współpracy i sposoby ich realizacji:
a) wzajemna wymiana informacji w zakresie planowanych kierunków działania;
b) przekazywanie informacji o zewnętrznych źródłach finansowania na realizację zadań z zakresu pożytku publicznego;
c) organizacja i wspieranie akcji promujących przekazywanie 1% na organizacje pożytku publicznego działające na rzecz wspólnoty samorządowej miasta Ełku;
d) współpraca w ramach wspólnych zespołów o charakterze inicjatywnym, konsultacyjnym i doradczym, w tym na wniosek organizacji pozarządowych;
e) udostępnianie lokali miejskich dla organizacji pozarządowych i podmiotów z nimi zrównanych na działalność na rzecz mieszkańców Ełku.
4. Współpraca pozafinansowa i finansowa musi uwzględniać przepisy ustanowione w zakresie zdrowia, porządku i bezpieczeństwa społecznego, w szczególności dotyczące stanów epidemicznych i pandemicznych.
§ 4. 1. Priorytetowe zadania publiczne planowane do realizacji w roku 2022:
1) Zadania z zakresu turystyki i krajoznawstwa:
a) organizacja wydarzeń dla mieszkańców i turystów promujących dziedzictwo kulturowe i środowisko naturalne Ełku.
2) Zadania z zakresu porządku i bezpieczeństwa publicznego:
a) zapewnienie bezpieczeństwa nad i na wodzie.
3) Zadania z zakresu edukacji, oświaty i wychowania:
a) zajęcia pozalekcyjne dzieci i młodzieży,
b) edukacja dzieci i młodzieży w zakresie kultury i sztuki;
c) edukacja dzieci i młodzieży w zakresie zdrowego odżywiania.
4) Zadania z zakresu ochrony i promocji zdrowia:
a) profilaktyka uzależnień od alkoholu;
b) profilaktyka uzależnień od narkotyków.
5) Zadania z zakresu pomocy społecznej:
a) zapewnienie schronienia dla osób bezdomnych;
b) usługi opiekuńcze;
c) specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
d) specjalistyczne usługi asystenckie dla osób niepełnosprawnych;
e) zapewnienie opieki w ramach domów pomocy społecznej.
6) Zadania z zakresu polityki społecznej:
a) wspieranie aktywności społecznej mieszkańców Ełku;
b) wspieranie aktywności społecznej osób niepełnosprawnych;
c) wspieranie aktywności społecznej osób starszych;
d) wspieranie działalności wolontariackiej mieszkańców Ełku;
e) wspieranie działań na rzecz mniejszości narodowych i etnicznych, w szczególności dialogu międzykulturowego oraz integracji ze środowiskiem lokalnym;
f) działalność na rzecz organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 w zakresie określonym w art. 4 ust. 1 pkt 1-33.
7) Zadania z zakresu edukacyjnej opieki wychowawczej:
a) działalność na rzecz dzieci i młodzieży poprzez prowadzenie w Ełku placówek wsparcia dziennego;
b) działalność na rzecz dzieci i młodzieży poprzez organizację wypoczynku zimowego i letniego.
8) Zadania z zakresu ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego:
a) edukacja ekologiczna mieszkańców Ełku;
b) propagowanie praw zwierząt oraz czynne dbanie o ich dobrostan w Ełku.
9) Zadania z zakresu kultury i ochrony dziedzictwa narodowego:
a) wspieranie organizacji życia kulturalnego w Ełku;
b) wspieranie twórców kultury z Ełku.
10) Zadania z zakresu oraz kultury fizycznej i sportu:
a) wspieranie rozwoju sportu wyczynowego;
b) wspieranie rozwoju sportu dzieci i młodzieży;
c) wspieranie rozwoju sportu powszechnego.
2. Zadania samorządu miasta Ełku mogą być zlecane w ramach otwartych konkursów ofert, w ramach trybu pozakonkursowego oraz w ramach inicjatywy lokalnej.
3. Zadania samorządu miasta Ełku mogą być realizowane w ramach otwartych konkursów ofert na podstawie umów wieloletnich.
§ 5. 1. Ełcki Program Współpracy będzie realizowany w roku budżetowym 2022.
2. Wysokość środków planowanych na realizację Ełckiego Programu Współpracy na rok 2022 wyniesie nie mniej niż 1 455 000 zł.
§ 6. Sposób oceny realizacji programu:
1. Ocena realizacji Ełckiego Programu Współpracy w roku 2022 zostanie przedstawiona Radzie Miasta Ełku w formie sprawozdania w terminie do 31 maja 2023 r.
2. Sprawozdanie z realizacji Ełckiego Programu Współpracy w roku 2022 powinno zawierać dane na podstawie dostępnych wskaźników ilościowych.
§ 7. Informacja o sposobie tworzenia programu oraz przebiegu konsultacji:
1. Konsultacje społeczne Ełckiego Programu Współpracy w roku 2022 zostały przeprowadzone na podstawie uchwały Nr XXI.206.2020 Rady Miasta Ełku z dnia 26 sierpnia 2020 r. w sprawie konsultacji z Radą Pożytku Publicznego Miasta Ełku lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami z nimi zrównanymi oraz zgodnie z zarządzeniem nr 952.2021 Prezydenta Ełku z dnia 18 października 2021 r. w sprawie uruchomienia konsultacji społecznych Ełckiego Programu Współpracy.
2. Raport z przebiegu konsultacji społecznych został przekazany Radzie Miasta Ełku wraz z projektem uchwały.
§ 8. Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowej do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofert:
1. Oferty składane w ramach otwartych konkursów ofert na realizację zadań publicznych opiniuje pod względem merytorycznym komisja konkursowa powołana zarządzeniem Prezydenta Miasta Ełku.
2. Członkowie komisji konkursowej z organizacji pozarządowych lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zostaną wyłonieni na podstawie otwartego naboru.
§ 9. 1. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Ełku.
2. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony