ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Ełku
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Sporządzenie aktu zgonu.Drukuj informacjęSprawa: Sporządzenie aktu zgonu.

Szczegóły informacji

Sporządzenie aktu zgonu.

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Urząd Stanu Cywilnego

Ogłoszono dnia: 2008-09-19 10:35:42

Termin załatwienia

Akt zgonu sporządzany jest niezwłocznie.

Osoba kontaktowa

Piotr Artur Gajewski, Urszula Ejsmont

Miejsce załatwienia

Urząd Stanu Cywilnego właściwy ze względu na miejsce, w którym nastąpił zgon.

Dla zdarzeń, które miały miejsce na terenie miasta lub gminy Ełk - Urząd Stanu Cywilnego w Ełku.

Telefon kontaktowy

087 732 62 53, 087 732 62 54

Sposób załatwienia

Akt zgonu sporządzany jest niezwłocznie, odpisy wydawane są bezpośrednio po sporządzeniu aktu zgonu.

Miejsce odbioru

Urząd Stanu Cywilnego który sporządził akt zgonu.

Dla zdzarzeń, które miały miejsce na terenia miasta lub gminy Ełk - Urząd Stanu Cywilnego w Ełku.

Wymagane Dokumenty

- karta zgonu wystawiona przez lekarza,

- dowód osobisty osoby zmarłej,

- paszport osoby zmarłej,

- książeczka wojskowa osoby zmarłej,

- dowód osobisty współmałżonka (jeżeli osoba była zamężna/żonata),

- dowód osobisty osoby zgłaszającej zgon,

- odpis aktu urodzenia i małżeństwa osoby zmarłej (jeżeli są w posiadaniu)

Czas realizacji

Akt zgonu sporządzany jest niezwłocznie.

Opłaty

Trzy odpisy aktu zgonu wydane bezpośrednio po sporządzeniu są zwolnione z opłaty skarbowej.

Kolejne odpisy podlegają opłacie skarbowej w wysokości:

- 22 zł odpis skrócony,

- 33 zł odpis zupełny

Uwagi

Termin zgłoszenia się do USC w celu sporządzenia aktu zgonu:

- 3 dni od daty zgonu,

- 24 godziny, w przypadku gdy zgon nastąpił w wyniku choroby zakaźnej.

Do zgłoszenia zgonu zobowiązani są w kolejności:

- małżonek lub dzieci zmarłego,

- najbliższi krewni lub powinowaci,

- osoby zamieszkałe w lokalu, w którym nastąpił zgon,

- osoby, które były obecne przy zgonie lub naocznie się o nim przekazały,

- administrator domu, w którym nastąpił zgon.

Jeżeli zgon nastąpił w szpitalu lub innym zakładzie, do zgłoszenia zgonu jest obowiązany szpital lub inny zakład (np. dom opieki społecznej, hospicjum).

Jeżeli okoliczności zgonu były przedmiotem postępowania prowadzonego przez organ państwowy, akt zgonu sporządzany jest na podstawie pisemnego zgłoszenia dokonanego przez taki organ. 

Podstawa prawna

Art. 64 - 69 ustawy z dnia 29 września 1986 roku Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2004 roku Nr 161 poz. 1688).

Cz. II kol. 4 pkt 2 lit. b załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 roku Nr 225, poz. 1635).

« powrót do poprzedniej strony