ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Ełku
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Sporządzenie aktu zgonu.Drukuj informacjęSprawa: Sporządzenie aktu zgonu.

Szczegóły informacji

Sporządzenie aktu zgonu.

Wydział: Urząd Stanu Cywilnego

Ogłoszono dnia: 2008-09-19 10:35:42

Termin załatwienia

Akt zgonu sporządzany jest niezwłocznie.

Osoba kontaktowa

Urszula Ejsmont, Rozalia Jabczyńska

Miejsce załatwienia

Dla zdarzeń, które miały miejsce na terenie miasta lub gminy Ełk - Urząd Stanu Cywilnego w Ełku.

Telefon kontaktowy

087 732 62 53, 087 732 62 54

Sposób załatwienia

Zgłoszenia zgonu, który nastąpił na terenie miasta i gminy Ełk należy dokonać w terminie 3 dni od daty zgonu, a w przypadku zgonu w wyniku choroby zakaźnej – w ciągu 24 godzin.
Do sporządzenia aktu zgonu zobowiązany jest podmiot uprawniony do pochówku ( art. 10 ust. 1 ustawy z dn. 31.01.1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (Dz.U. Nr 118 z  2011 poz. 687):
1.współmałżonek,
2. krewni zstępni,
3. krewni wstępni,
4. krewni boczni do czwartego stopnia pokrewieństwa,
5. powinowaci w linii prostej do pierwszego stopnia.
Akt zgonu sporządzany jest niezwłocznie, odpis wydawany jest bezpośrednio po sporządzeniu aktu zgonu.

Miejsce odbioru

Dla zdarzeń, które miały miejsce na terenie miasta lub gminy Ełk - Urząd Stanu Cywilnego w Ełku.

Wymagane Dokumenty

- karta zgonu wystawiona przez lekarza,
- dowód osobisty osoby zmarłej,
- paszport osoby zmarłej,
- książeczka wojskowa osoby zmarłej,
- dowód osobisty współmałżonka (jeżeli osoba była zamężna/żonata),
- dowód osobisty osoby zgłaszającej zgon,
- odpis aktu urodzenia i małżeństwa osoby zmarłej (jeżeli są w posiadaniu)

Czas realizacji

Akt zgonu sporządzany jest niezwłocznie.

Opłaty

Odpis wydany z urzędu bezpośrednio po sporządzeniu aktu urodzenia jest zwolniony z opłaty skarbowej.
Kolejne odpisy wydawane z aktu podlegają opłacie skarbowej w wysokości:
- 22 zł za odpis skrócony,
- 33 zł za odpis zupełny.

Uwagi

Zgłoszenia zgonu, który nastąpił na terenie miasta i gminy Ełk należy dokonać w terminie 3 dni od daty zgonu, a w przypadku zgonu w wyniku choroby zakaźnej – w ciągu 24 godzin.
Do sporządzenia aktu zgonu zobowiązany jest podmiot uprawniony do pochówku ( art. 10 ust. 1 ustawy z dn. 31.01.1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (Dz.U. Nr 118 z  2011 poz. 687):
1.współmałżonek,
2. krewni zstępni,
3. krewni wstępni,
4. krewni boczni do czwartego stopnia pokrewieństwa,
5. powinowaci w linii prostej do pierwszego stopnia.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 28 listopada 2014 roku Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1378)
Ustawa  z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 2142)

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miasta w Ełku
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Urszula Ejsmont
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2008-09-19
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Urszula Ejsmont
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2008-09-19 10:26:35
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Urszula Ejsmont
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2008-09-19 10:35:42
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Karolina Pawluszek
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-09-14 09:28:50
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
7851 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony