Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: REKRUTACJA DO PUBLICZNYCH PRZEDSZKOLI I ODDZIAŁÓW PRZEDSZKOLNYCH W SZKOŁACH PODSTAWOWYCH PROWADZONYCH PRZEZ GMINĘ MIASTO EŁK NA ROK SZKOLNY 2015/2016 ZASADYDrukuj informacjęSprawa: REKRUTACJA DO PUBLICZNYCH PRZEDSZKOLI I ODDZIAŁÓW PRZEDSZKOLNYCH W SZKOŁACH PODSTAWOWYCH PROWADZONYCH PRZEZ GMINĘ MIASTO EŁK NA ROK SZKOLNY 2015/2016 ZASADYSzczegóły informacji
REKRUTACJA DO PUBLICZNYCH PRZEDSZKOLI I ODDZIAŁÓW PRZEDSZKOLNYCH W SZKOŁACH PODSTAWOWYCH PROWADZONYCH PRZEZ GMINĘ MIASTO EŁK NA ROK SZKOLNY 2015/2016 ZASADY
Wydział: Wydział Edukacji
Ogłoszono dnia: 2015-01-29 15:14:28
Termin załatwienia
Zgodnie z harmonogramem
Osoba kontaktowa
Urszula Dobrowolska
Miejsce załatwienia
- Miejskie Przedszkole „Perełka” im. Jana Brzechwy w Ełku, ul. Armii Krajowej 4,
- Miejskie Przedszkole „Niezapominajka” w Ełku, ul. J. Słowackiego 18,
- Miejskie Przedszkole i Żłobek „Ekoludki” w Ełku, ul. J. Kilińskiego 48,
- Miejskie Przedszkole „Bajka” w Ełku, ul. Księdza Jerzego Popiełuszki 6,
- Miejskie Przedszkole „Mali Odkrywcy” w Ełku, ul. Michała Kajki 8A,
b) przedszkola z oddziałami integracyjnymi
- Miejskie Przedszkole „Światełko” w Ełku, ul. Toruńskiej 8A,
- Miejskie Przedszkole „Słoneczna Ósemka” w Ełku, ul. mjr Henryka. Dobrzańskiego 3.
Telefon kontaktowy
87 732 6268
Adres e-mail
um.@um.elk.pl
Sposób załatwienia
1. Zasady rekrutacji mają zastosowanie do:
1) publicznych przedszkoli
2) publicznych przedszkoli z oddziałami integracyjnymi
3) oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych
2. Do publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych przyjmuje się w pierwszej kolejności kandydatów zamieszkałych na obszarze Gminy Miasta Ełku.
3. Postępowanie rekrutacyjne do publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych przeprowadza się, co roku na kolejny rok szkolny na wolne miejsca w tych placówkach.
4. Zasady rekrutacji na obszarze Gminy Miasta Ełku oraz formularze dokumentów z nimi związanych, są udostępnione w przedszkolach publicznych i szkołach podstawowych oraz na stronach internetowych Urzędu Miasta.
5. W postępowaniu rekrutacyjnym biorą udział:
1) do przedszkoli - dzieci 3-4-5 letnie (urodzone w latach 2012-2010),
2) do oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych - dzieci 5 letnie (urodzone w 2010 roku).
6. Ilekroć w dalszej części zasad jest mowa o:
1) organie prowadzącym – rozumie się przez to Gminę Miasto Ełk,
2) przedszkolu – rozumie się przez to przedszkole publiczne prowadzone przez Gminę Miasto Ełk,
3) oddziale przedszkolnym – rozumie się przez to oddział przedszkolny zorganizowany w szkole podstawowej,
4) dyrektorze – rozumie się przez to dyrektora danego publicznego przedszkola lub danej szkoły podstawowej,
5) rodzicu – rozumie się przez to rodziców lub opiekunów prawnych,
6) podstawie programowej – rozumie się przez to bezpłatną , pięciogodzinną podstawę programową realizowaną w przedszkolach w Ełku od godz. 8:00 do godz. 13:00.
7. W ramach postępowania rekrutacyjnego Prezydent Miasta określa:
1) kryteria, w drugim etapie postępowania rekrutacyjnego;
2) liczbę punktów każdemu z kryteriów,
3) dokumenty niezbędnych do potwierdzenia kryteriów.
8. W ramach postępowania rekrutacyjnego Dyrektor:
a) w porozumieniu z organem prowadzącym ustala terminy postępowania rekrutacyjnego, terminy składania dokumentów i terminy postępowania uzupełniającego.
b) powołuje komisję rekrutacyjną i wyznacza jej przewodniczącego,
c) rozpatruje odwołania od rozstrzygnięć komisji rekrutacyjnej.,
d) informuje Prezydenta Miasta Ełku o nieprzyjęciu do przedszkola/oddziału przedszkolnego dziecka zamieszkałego na obszarze Gminy Miasta Ełku.
9. Jeżeli po zakończeniu postępowania rekrutacyjnego przedszkole/szkoła nadal dysponuje wolnymi miejscami, dyrektor przeprowadza postępowanie uzupełniające, które powinno zakończyć się do końca sierpnia.
KONTYNUACJA EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ DZIECI W KOLEJNYCH LATACH SZKOLNYCH
1. Rodzice dzieci obecnie uczęszczających do przedszkoli składają deklaracje o kontynuacji wychowania przedszkolnego na rok szkolny 2015/2016 w przedszkolach, do których uczęszczają ich dzieci w terminie wskazanym w harmonogramie.
2. Dzieci, których rodzice złożyli deklaracje w terminie określonym w harmonogramie, mają zagwarantowane miejsca w przedszkolach, do których uczęszczają.
PROCEDURA REKRUTACJI DO PRZEDSZKOLA / ODDZIAŁU PRZEDSZKOLNEGO
1. Postępowanie rekrutacyjne jest prowadzone na wniosek rodzica kandydata, złożony do dyrektora wybranego przedszkola / szkoły podstawowej.
2. Wniosek o przyjęcie do przedszkola/oddziału przedszkolnego, może być złożony do nie więcej, niż trzech wybranych placówek.
3. We wszystkich wnioskach składanych do wybranych przedszkoli/szkół należy podawać taką samą kolejność placówek, tzn. w porządku od najbardziej do najmniej preferowanego przedszkola/szkoły.
4. W przypadku większej liczby kandydatów zamieszkałych na obszarze Gminy Miasta Ełku, niż liczba wolnych miejsc, zostanie przeprowadzone postępowanie rekrutacyjne.
5. Postępowanie rekrutacyjne może być prowadzone etapami i zakończone przyjęciem kandydatów:
1) I etap postępowania – wg kryteriów określonych w ustawie o systemie oświaty,
2) II etap postępowania – wg kryteriów określonych przez dyrektora w porozumieniu z organem prowadzącym,
3) III etap - postępowanie uzupełniające rekrutację do przedszkoli/oddziałów przedszkolnych.
6. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu dane przedszkole/szkoła podstawowa nadal dysponuje wolnymi miejscami, przeprowadza się kolejne etapy postępowania rekrutacyjnego.
7. Postępowanie uzupełniające powinno zakończyć się do końca sierpnia roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, na który jest przeprowadzone postępowanie rekrutacyjne. Do postępowania uzupełniającego przepisy o rekrutacji stosuje się odpowiednio.
8. Jeżeli po zakończeniu postępowania rekrutacyjnego, tj. w dniu 01 września 2015 roku przedszkole/szkoła podstawowa nadal dysponuje wolnymi miejscami, na miejsca te mogą być przyjęci kandydaci zamieszkali poza obszarem Gminy Miasta Ełku. W przypadku większej liczby kandydatów zamieszkałych poza obszarem danej gminy przeprowadza się postępowanie rekrutacyjne.
9. W przypadku większej liczby kandydatów zamieszkałych poza obszarem danej gminy przeprowadza się postępowanie rekrutacyjne.
10. W celu zapewnienia dziecku odpowiedniej opieki, odżywiania oraz metod opiekuńczo- wychowawczych, rodzic dziecka może przekazać dyrektorowi uznane przez niego za istotne dane o stanie zdrowia, diecie i rozwoju dziecka.
KRYTERIA NABORU
1. W pierwszej kolejności będą przyjmowane dzieci, które potrzebują szczególnego wsparcia wg kryteriów określonych w ustawie o systemie oświaty. Kryteria są brane pod uwagę łącznie i mają jednakową wartość – 20 punktów każde:
1) wielodzietność rodziny kandydata (rodzina wychowująca troje i więcej dzieci);
2) niepełnosprawność kandydata;
3) niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata;
4) niepełnosprawność obojga rodziców kandydata;
5) niepełnosprawność rodzeństwa kandydata;
6) samotne wychowywanie kandydata w rodzinie (wychowywanie dziecka przez pannę, kawalera, wdowę, wdowca, osobę pozostającą w separacji orzeczonej prawomocnym wyrokiem sądu, osobę rozwiedzioną chyba, że osoba taka wychowuje wspólnie, co najmniej jedno dziecko z jego rodzicem);
7) objęcie kandydata pieczą zastępczą.
2. Na pozostałe miejsca, na kolejnych etapach rekrutacji, kandydaci będą przyjmowani zgodnie z kryteriami określonymi przez Prezydenta Miasta, które uwzględniają zapewnienie jak najpełniejszej realizacji potrzeb dziecka i jego rodziny oraz lokalnych potrzeb społecznych. Kryteria są brane pod uwagę łącznie i mają ustaloną wartość punktową, odrębnie dla każdego z nich:
1) dziecko obojga rodziców pracujących lub uczących się w systemie dziennym/ wieczorowym – 40 pkt;
2) Inne specyficzne potrzeby dziecka i środowiska rodzinnego wskazane przez wnioskodawcę, np. sytuacja losowa i rodzinna, potrzeby rozwojowe dziecka, itp. – 30 pkt;
3) Rodzeństwo dziecka kontynuującego wychowanie przedszkolne w przedszkolu pierwszego wyboru – 20 pkt;
4) dziecko korzystające z pełnej oferty przedszkola (t.j. 3 godziny i więcej ponad czas realizacji podstawy programowej) – 10 pkt.
KOMISJA REKRUTACYJNA
1. Skład komisji rekrutacyjnej:
1) dwóch nauczycieli przedszkola/szkoły podstawowej,
2) dwóch przedstawicieli rady rodziców przedszkola/szkoły podstawowej,
3) w pracach komisji, w roli obserwatora może uczestniczyć przedstawiciel organu prowadzącego.
2. Do zadań komisji rekrutacyjnej należy w szczególności:
1) przeprowadzenie postępowania rekrutacyjnego,
2) ustalenie wyników postępowania rekrutacyjnego,
3) podanie do publicznej wiadomości list kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych,
4) ustalenie i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych,
5) sporządzenie protokołów postępowania rekrutacyjnego.
3. Komisja rekrutacyjna przyjmuje kandydata do danego przedszkola, jeżeli w wyniku postępowania rekrutacyjnego kandydat został zakwalifikowany oraz złożył wymagane dokumenty.
4. Listy sporządzone przez Komisję Rekrutacyjną podane są do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie ich w siedzibie przedszkola/szkoły podstawowej i zawierają:
1) imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej, informację o zakwalifikowaniu albo niezakwalifikowaniu oraz najniższą liczbę punktów, która uprawnia do przyjęcia,
2) imiona i nazwiska kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych uszeregowane w kolejności alfabetycznej, najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia oraz informację o liczbie wolnych miejsc,
3) adnotację: data podania do publicznej wiadomości list opatrzona podpisem przewodniczącego komisji rekrutacyjnej.
5. Do zadań przewodniczącego komisji rekrutacyjnej należy w szczególności:
1) prowadzenie prac komisji z uwzględnieniem terminów określonych w ustawie i harmonogramie rekrutacji,
2) sporządzenie na piśmie, na wniosek rodzica/opiekuna prawnego dziecka
uzasadnienia, które zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała go do przyjęcia oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.
UPRAWNIENIA RODZICÓW
1. Rodzic kandydata może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do przedszkola/oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej.
2. Rodzic dziecka może, po uzyskaniu uzasadnienia, wnieść do dyrektora przedszkola/szkoły podstawowej odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Powyższe zasady mają zastosowanie w procesie rekrutacji na rok szkolny 2015/2016.
Miejsce odbioru
Wymagane Dokumenty
Czas realizacji
Lp
|
Proces rekrutacji
|
Terminy
|
Informacje dla rodziców
|
1.
|
Składanie pisemnych deklaracji o kontynuowaniu wychowania Przedszkolnego przez dziecko w roku szkolnym 2015/2016 w przedszkolu, w którym obecnie jest dziecko.
Deklaracje o kontynuacji edukacji przedszkolnej w MPiŻ Ekoludki mogą dotyczyć wszystkich wychowanków tej placówki.
|
od
04 lutego 2015r.
do
11 lutego 2015r.
|
Rodzice, którzy zamierzają zmienić przedszkole nie składają deklaracji.
|
2.
|
Ogłoszenie informacji o liczbie wolnych miejsc w poszczególnych przedszkolach i oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych |
12 lutego 2015r. |
Dostępność informacji: - tablice informacyjne dla rodziców w przedszkolach/szkołach lub strony internetowe przedszkoli/szkół - tablica ogłoszeń lub strona www.elk.pl Urzędu Miasta Ełku |
3.
|
1) Składanie wniosków o przyjęcie do przedszkoli/oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych
2)Składanie dokumentów
potwierdzających spełnianie przez kandydata kryteriów. |
od
12 lutego 2015r.
do
27 lutego 2015r.
|
Wnioski wraz z dokumentacją potwierdzającą spełnianie wymagań przyjmowane będą w kancelariach przedszkoli publicznych w godzinach 9:00-15:00. |
4.
|
1) Analiza formalna złożonych wniosków i weryfikacja oświadczeń na I i II etapie rekrutacji. 2)Kwalifikowanie dzieci, które potrzebują szczególnego wsparcia –wg kryteriów określonych w ustawie o systemie oświaty. 3) Kwalifikowanie dzieci,które spełniają kryteria określone przez dyrektora w porozumieniu z organem prowadzącym 4) Ustalenie wyników rekrutacji.
|
od
2 marca 2015r.
do
6 marca 2015r.
|
Praca komisji rekrutacyjnej. |
5.
|
Podanie do publicznej wiadomości wyników postępowania rekrutacyjnego do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych |
06 marca 2015r. ≥15:00
|
Dostępność informacji o godz.15:00 - tablice informacyjne dla rodziców w przedszkolach i szkołach |
6.
|
Podanie do publicznej wiadomości informacji o liczbie wolnych miejsc w poszczególnych przedszkolach i oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych.
|
06 marca 2015r.
≥15:00
|
Dostępność informacji: - tablice informacyjne dla rodziców w przedszkolach/szkołach lub strony internetowe - tablica ogłoszeń lub strona www.elk.pl Urzędu Miasta Ełku |
Procedura odwoławcza wg kolejności i terminów postępowania: |
|||
1.
|
Możliwość występowania do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia dziecka. |
do
godz. 15:00
13 marca 2015r.
|
Wnioski przyjmowane będą w kancelariach przedszkoli i szkól w godzinach 9:00-15:00. |
2.
|
Uzasadnienie komisji w formie pisemnej o przyczynach odmowy przyjęcia dziecka
|
do
godz. 15:00
18 marca 2015r.
|
Uzasadnienia komisji - terminie do 5 dni od dnia złożenia pisma |
3.
|
Możliwość występowania do dyrektora przedszkola/szkoły z odwołaniem od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej |
w dniach
19 -25 marca 2015r.
|
Wnioski przyjmowane będą w kancelariach przedszkoli publicznych/szkół w godzinach 9:00-15:00. |
4.
|
Rozpatrywanie odwołań przez dyrektora przedszkola/szkoły. |
W dniach
26 marca – 01 kwietnia 2015r .
|
Rozstrzygnięcia dostarczane będą do wnioskodawców na adres wskazany we wniosku. Na rozstrzygnięcie dyrektora przedszkola/szkoły służy skarga do sądu administracyjnego. |
Postępowanie uzupełniające rekrutację na pozostałe wolne miejsca w przedszkolach Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego przedszkole nadal dysponuje wolnymi miejscami, dyrektor przedszkola przeprowadza postępowanie uzupełniające. |
|||
1.
|
Podanie do publicznej
wiadomości informacji o liczbie wolnych miejsc w poszczególnych przedszkolach i oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych. |
06 marca 2015r.
≥15:00
|
Dostępność informacji: - tablice informacyjne dla rodziców w przedszkolach/szkołach lub strony internetowe - tablica ogłoszeń lub strona www.elk.pl Urzędu Miasta Ełku |
2.
|
Składanie wniosków o przyjęcie do przedszkola/oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej z dokumentami potwierdzającymi spełnianie kryteriów. |
od
09 marca 2015r.
do
13 marca 2015r.
|
Wnioski przyjmowane będą w kancelariach przedszkoli |
3.
|
Opublikowanie list dzieci przyjętych i nieprzyjętych w postępowaniu uzupełniającym, o ile to postępowanie będzie podjęte. |
16 marca 2015r.
|
Dostępność informacji:
- tablice informacyjne dla rodziców w przedszkolach/szkołach. |
4.
|
Uruchomienie procedury odwoławczej. |
17 marca 2014r.
|
Wg schematu podanego wyżej. |
5.
|
Ogłoszenie informacji o liczbie wolnych miejsc w poszczególnych przedszkolach/szkołach po zakończeniu postępowania uzupełniającego. |
28 sierpnia 2015r.
|
Dostępność informacji: - strona BIP Urzędu Miasta Ełku - strony internetowe przedszkoli - tablice informacyjne dla rodziców w przedszkolach. |
6.
|
Zakończenie postępowania uzupełniającego |
31 sierpnia 2015r.
|
|
Jeżeli po przeprowadzeniu rekrutacji do końca sierpnia, przedszkole nadal dysponuje wolnymi miejscami, przeprowadza się postępowanie wg zasad określonych w ustawie. |
Opłaty
Tryb odwoławczy
Procedura odwoławcza wg kolejności i terminów postępowania: |
|||
Możliwość występowania do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia dziecka. |
do godz. 15:00
13 marca 2015r.
|
Wnioski przyjmowane będą w kancelariach przedszkoli i szkól w godzinach 9:00-15:00. |
|
Uzasadnienie komisji w formie pisemnej o przyczynach odmowy przyjęcia dziecka
|
do godz. 15:00
18 marca 2015r.
|
Uzasadnienia komisji - terminie do 5 dni od dnia złożenia pisma |
|
Możliwość występowania do dyrektora przedszkola/szkoły z odwołaniem od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej |
w dniach
19 -25 marca 2015r.
|
Wnioski przyjmowane będą w kancelariach przedszkoli publicznych/szkół w godzinach 9:00-15:00. |
|
Rozpatrywanie odwołań przez dyrektora przedszkola/szkoły. |
w dniach
26 marca - 01 kwietnia 2015r . |
Rozstrzygnięcia dostarczane będą do wnioskodawców na adres wskazany we wniosku. Na rozstrzygnięcie dyrektora przedszkola/szkoły służy skarga do sądu administracyjnego. |
|
Podstawa prawna
Podstawa prawna:
• Ustawa z dnia 07 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004r., Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.).
• Ustawa z dnia 06 grudnia 2013 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2014 r., poz. 7).