Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Wydanie jednorazowego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych;Drukuj informacjęSprawa: Wydanie jednorazowego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych;Szczegóły informacji
Wydanie jednorazowego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych;
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Wydział Organizacyjny - Biuro Działalności Gospodarczej
Ogłoszono dnia: 2008-09-19 12:28:52
Termin załatwienia
Bez zbędnej zwłoki;
Osoba kontaktowa
Rafał Gajewski, Izabela Wyszomirska, Jolanta Wilczyńska;
Miejsce załatwienia
Urząd Miasta Ełku, ul. J. Piłsudskiego 4, I piętro, pokój nr 246
Godziny przyjęć: poniedziałek 8.00-16.00, wtorek – piątek 7.30 – 15.30
Telefon kontaktowy
87 7326299, 87 7326248, 87 7326246;
Adres e-mail
Sposób załatwienia
Wydanie jednorazowego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży następuje na podstawie wniosku przedsiębiorcy lub wniosku jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej. Jeżeli wniosek jest poprawny i zawiera, w przypadku przedsiębiorcy, wszystkie wymagane prawem załączniki, tj. kopię posiadanego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych oraz kopię dowodu opłaty za posiadanie tego zezwolenia, organ po wniesieniu przez wnioskodawcę należnej opłaty, wydaje zezwolenie jednorazowe. Zezwolenie wydawane jest na okres do 2 dni.
Miejsce odbioru
Dokumenty w postępowaniu, w tym zezwolenia doręczane są przedsiębiorcom w siedzibie Urzędu Miasta Ełku – w Biurze Działalności Gospodarczej lub za pokwitowaniem przez operatora publicznego. Doręczenie następuje za pomocą środków komunikacji elektronicznej, jeżeli strona spełni jeden z następujących warunków: złoży podanie w formie dokumentu elektronicznego przez elektroniczną skrzynkę podawczą Urzędu Miasta Ełku, wystąpi do organu administracji publicznej o takie doręczenie i wskaże adres elektroniczny, wyrazi zgodę na doręczenie w postępowaniu za pomocą tych środków i wskaże organowi administracji publicznej adres elektroniczny.
Wymagane Dokumenty
Poprawnie wypełniony wniosek o wydanie zezwolenia jednorazowego, zawierający następujące dane:
-
oznaczenie rodzaju zezwolenia (A - do 4,5% zawartości alkoholu oraz na piwo, B- od 4,5% do 18% zawartości alkoholu, z wyjątkiem piwa, C- powyżej 18% zawartości alkoholu);
-
oznaczenie przedsiębiorcy (firma przedsiębiorcy zgodna z wpisem do CEIDG - z imieniem i nazwiskiem przedsiębiorcy lub nazwa osoby prawnej zgodna z wpisem do KRS);
-
siedziba i adres przedsiębiorcy - stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej w przypadku osoby fizycznej albo siedziba osoby prawnej;
-
w przypadku ustanowienia pełnomocników ich imiona, nazwiska i adresy zamieszkania;
-
numer w rejestrze przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym, o ile przedsiębiorca taki numer posiada, oraz numer identyfikacji podatkowej (NIP);
-
przedmiot działalności gospodarczej;
-
adres miejsca sprzedaży, termin,
-
adres punktu składowania napojów alkoholowych (magazynu dystrybucyjnego).
Do wniosku o wydanie zezwolenia należy dołączyć następujące dokumenty:
-
kopia zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych;
-
kopia dowodu opłaty za posiadanie zezwolenia.
Uwaga!
Wniosek niezawierający wymaganych danych i nieuzupełniony w wyznaczonym terminie nie krótszym niż 7 dni od doręczenia wezwania, zostanie pozostawiony bez rozpoznania (przedsiębiorca otrzyma zawiadomienie o pozostawieniu wniosku bez rozpoznania lub postanowienie o zwrocie wniosku). Jeśli wniosek jest poprawny pod względem formalnym, ale niepoprawny pod względem merytorycznym, zostanie wydana decyzja o odmowie udzielenia zezwolenia.
Czas realizacji
Bez zbędnej zwłoki;
Opłaty
Opłatę wnosi się na rachunek gminy, przed wydaniem zezwolenia w wysokości odpowiadającej 1/12 rocznej opłaty podstawowej za poszczególne rodzaje zezwoleń (niezależnie, czy zezwolenie wydane jest na jeden, czy dwa dni):
Wysokość opłaty
|
Oznaczenie rodzaju zezwolenia
|
43,75 zł
|
Do 4,5% zawartości alkoholu oraz piwo
|
43,75 zł
|
Od 4,5% do 18% zawartości alkoholu, z wyjątkiem piwa
|
175 zł
|
Powyżej 18% zawartości alkoholu
|
Opłatę należy wpłacić na konto Urzędu Miasta Ełku 92 1020 4724 0000 3702 0054 4288
Tryb odwoławczy
Od decyzji organu zezwalającego stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie w terminie 14 dni od jej doręczenia – za pośrednictwem Prezydenta Miasta Ełku.
Uwagi
Uwaga! Zezwolenia jednorazowe podlegają limitowaniu. Zgodnie z uchwałą Rady Miasta Ełku z dnia 26 czerwca 2018 r. w sprawie ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie Miasta Ełku, obowiązującą od dnia 19 lipca 2018 r., ustala się na terenie Miasta Ełku maksymalną liczbę zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży na 140 (zezwolenia w punktach stałych, cateringowe oraz jednorazowe łącznie).
Podstawa prawna
-
Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. 2019, poz. 2277)
-
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2020, poz. 256 z późn. zm.).
-
UCHWAŁA NR XLVII.464.18 RADY MIASTA EŁKU z dnia 26 czerwca 2018 r. w sprawie ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie Miasta Ełku (DZ. URZ. WOJ. WARM – MAZ.2018.3039) – w załączeniu.
-
UCHWAŁA NR XLVII.465.18 RADY MIASTA EŁKU z dnia 26 czerwca 2018 r. w sprawie zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na terenie Miasta Ełku (DZ.URZ.WOJ.WARM-MAZ 2018.3190, DZ. URZ. WOJ. WARM-MAZ 2018.3191) – w załączeniu.