Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Wydanie zaświadczenia potwierdzającego przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości Drukuj informacjęSprawa: Wydanie zaświadczenia potwierdzającego przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomościSzczegóły informacji
Wydanie zaświadczenia potwierdzającego przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Wydział Planowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami
Ogłoszono dnia: 2019-01-02 13:02:21
Termin załatwienia
1) Z urzędu - nie później niż w terminie 12 miesięcy od dnia przekształcenia, 2) Na wniosek właściciela w terminie 4 miesięcy od dnia otrzymania wniosku, 3) Na wniosek uzasadniony potrzebą dokonania czynności prawnej - w terminie 30 dni od dnia otrzymania wniosku.
Osoba kontaktowa
Dorota Łuczaj
Miejsce załatwienia
Wydział Planowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami Urzędu Miasta Ełku
Telefon kontaktowy
(87) 732 61 62
Adres e-mail
d.luczaj@um.elk.pl
Sposób załatwienia
Wydanie zaświadczenia potwierdzającego przekształcenie prawa własności nieruchomości gruntowej zabudowanej:
1) budynkiem mieszkalnym jednorodzinnym oraz budynkiem gospodarczym/garażem/innym obiektem lub urządzeniem budowlanym umożliwiającym prawidłowe i racjonalne korzystanie z budynku mieszkalnego.
2) budynkiem mieszkalnym wielorodzinnym, w którym co najmniej połowę liczby lokali stanowią lokale mieszkalne.
Miejsce odbioru
Wydział Planowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami Urzędu Miasta Ełku, pok. 232 lub 235
Wymagane Dokumenty
Wniosek z dowodem wniesienia opłaty skarbowej
Czas realizacji
1) Z urzędu - nie później niż w terminie 12 miesięcy od dnia przekształcenia,
2) Na wniosek właściciela:
a) w terminie 4 miesięcy od dnia otrzymania wniosku,
b) uzasadniony potrzebą dokonania czynności prawnej - w terminie 30 dni od dnia otrzymania wniosku.
2) Na wniosek właściciela:
a) w terminie 4 miesięcy od dnia otrzymania wniosku,
b) uzasadniony potrzebą dokonania czynności prawnej - w terminie 30 dni od dnia otrzymania wniosku.
Opłaty
Za dokonanie czynności urzędowej na wniosek - w wysokości 50 zł,
Za złożenie pełnomocnictwa, prokury lub substytucji pełnomocnictwa - w wysokości 17 zł,
Opłaty dokonuje się na rachunek PKO Bank Polski S.A. 74 1020 4724 0000 3702 0051 2699 lub kasie Starostwa Powiatowego w Ełku.
Tryb odwoławczy
Od zaświadczenia nie przysługuje odwołanie ani zażalenie w trybie ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego. Przy czym zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawie z dnia 20 lipca 2018 r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów, jeżeli właściciel nieruchomości nie zgadza się z zawartą w zaświadczeniu informacją o wysokości i okresie wnoszenia opłaty, może złożyć do właściwego organu, w terminie 2 miesięcy od dnia doręczenia zaświadczenia, wniosek o ustalenie wysokości lub okresu wnoszenia tej opłaty w drodze decyzji administracyjnej.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów (Dz. U. z 2018 r., poz. 1716, z późn. zm.)