Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Udostępnienie danych z rejestru mieszkańców Ełku lub z rejestru zamieszkania cudzoziemców w EłkuDrukuj informacjęSprawa: Udostępnienie danych z rejestru mieszkańców Ełku lub z rejestru zamieszkania cudzoziemców w EłkuSzczegóły informacji
Udostępnienie danych z rejestru mieszkańców Ełku lub z rejestru zamieszkania cudzoziemców w Ełku
Wydział: Wydział Organizacyjny - Referat Spraw Obywatelskich
Ogłoszono dnia: 2008-09-11 14:53:24
Termin załatwienia
14 dni a w uzasadnionych przypadkach do 30 dni
Osoba kontaktowa
Alicja Aleksiejczuk, Joanna Omilian
Miejsce załatwienia
Urząd Miasta
Referat Spraw Obywatelskich
ul. Marsz.J.Piłsudskiego 6
Telefon kontaktowy
87-732 61 01; 87 732 61 01
Sposób załatwienia
Informacja o danych osobowych udzielana jest na druku wniosku o udostępnienie danych, lub w formie wydruku komputerowego.
Miejsce odbioru
Urząd Miasta w Ełku
Referat Spraw Obywatelskich
ul. Marsz.J.Piłsudskiego 6
lub
drogą korespondencyjną
Wymagane Dokumenty
- Wypełniony formularz wniosku,
- Wykazanie interesu prawnego do pozyskania danych (dołączenie do wniosku kserokopii dokumentów świadczących o interesie prawnym w pozyskaniu danych - oryginały do wglądu),- - Uwiarygodnienie interesu faktycznego, w przypadku niewykazania interesu prawnego w otrzymaniu danych,
- Dowód dokonania opłaty.
Czas realizacji
14 dni , a w uzasadnionych przypadkach do 30 dni.
Opłaty
Opłata za udostępnienie jednostkowych danych zgromadzonych w zbiorze meldunkowym /dotyczy jednej osoby/ wynosi 31,00 zł
Opłatę należy dokonać na konto Urzędu Miasta Ełk 32 1020 4724 0000 3302 0051 2681 z adnotacją " opłata za udostępnienie danych"
Zwolnienia z opłaty za udostępnienie danych zgodnie z art. 53 pkt 1 ustawy o ewidencji ludności .
Tryb odwoławczy
Odmowa udostępnienia danych osobowych następuje w drodze decyzji administracyjnej. Stronie służy odwołanie do Wojewody Warmińsko- Mazurskiego w Olsztynie za pośrednictwem Prezydenta Miasta.
Uwagi
Wnosząc o udzielenie informacji o danych osobowych należy wskazać podstawę upoważniającą do otrzymania danych osobowych lub uzasadnioną potrzebę żądania ich udostępnienia, a także wskazać informacje o osobie umożliwiające wyszukanie w zbiorze a ponadto wskazać zakres żądanych informacji..
Osobom i podmiotom, które nie wykażą interesu prawnego tylko uwiarygodnią istnienie interesu faktycznego, Informacje o osobach mogą być udzielane za zgodą osób, których dane dotyczą.
Podstawa prawna
ustawa z 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2010 r. Nr 217, poz. 1427 ze zm.),
- ustawa z dnia 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity: Dz.U. z 2012 r., poz. 1282 ze zm),
- rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12.09.2111 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z rejestrów mieszkańców, rejestrów zamieszkania cudzoziemców oraz rejestru PESEL (Dz.U. z 2011 r. Nr 195, poz. 1153 ze zm.),
- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 5.10.2011 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców i rejestru PESEL oraz trybu uzyskiwania zgody na udostępnienie danych po wykazaniu interesu faktycznego (Dz.U. z 2011 r. Nr 243, poz. 1450 ze zm.),
- ustawa z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity : Dz.U. z 2013 r., poz. 267 ze zm.).
- ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (jednolity tekst: Dz.U. z 2014 r., poz. 1182 ze zm.).