Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Wymeldowanie z pobytu stałego i czasowego - obywatele polscy i cudzoziemcyDrukuj informacjęSprawa: Wymeldowanie z pobytu stałego i czasowego - obywatele polscy i cudzoziemcySzczegóły informacji
Wymeldowanie z pobytu stałego i czasowego - obywatele polscy i cudzoziemcy
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Wydział Organizacyjny - Referat Spraw Obywatelskich
Ogłoszono dnia: 2015-02-27 09:56:40
Termin załatwienia
W dniu złożenia dokumentów
Osoba kontaktowa
Alicja Aleksiejczuk, Joanna Omilian
Miejsce załatwienia
Urząd Miasta
Referat Spraw Obywatelskich
Ełk, ul. Marsz. J. Piłduskiego 6
Godziny pracy :
poniedziałek; 8:00 - 16:00
wtorek, środa, czwartek, piątek ; 7:30 - 15:30
Telefon kontaktowy
87 732 61 00 ; 87 732 61 01
Miejsce odbioru
Urząd Miasta
Referat Spraw Obywatelskich
Ełk, ul.Marsz. J. Piłsudskiego 6
Wymagane Dokumenty
Wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące można dokonać osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pisemnym pełnomocnictwem - udzielonym na podstawie art. 33 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego.
- Dowód osobisty albo paszport. Dla cudzoziemca: paszport lub karta pobytu, a w przypadku obywatela Państwa członkowskiego Unii Europejskiej, państwa EFTA oraz Szwajcarii inny dokument potwierdzający jego tożsamość i obywatelstwo.
- Wypełniony formularz meldunkowy;
W przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika:
- Pisemne pełnomocnictwo do wymeldowania;
- Dowód osobisty pełnomocnika lub paszport;
Wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące można dokonać równocześnie z zameldowaniem w nowym miejscu.
W celu zameldowania na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące nie ma konieczności wymeldowania się w dotychczasowym miejscu pobytu (stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące) - wymeldowanie z poprzedniego miejsca pobytu następuje na podstawie formularza zgłoszenia zameldowania (na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące).
Wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące można dokonać także w formie dokumentu elektronicznego na formularzu ("epuap st." lub "epuap czas.") umożliwiającym wprowadzenie danych do systemu teleinformatycznego poprzez Platformę e- Puap. Zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną wniosek powinien zostać opatrzony bezpiecznym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym e- Puap w myśl ustawy z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym.
Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych (niepełnoletnie dzieci) czynności meldunkowe wykonuje jej przedstawiciel ustawowy (jeden z rodziców).
Czas realizacji
W dniu złożenia dokumentów
Opłaty
Czynność zgłoszenia wymeldowania nie podlega opłacie skarbowej.
Tryb odwoławczy
Jeżeli dane zgłoszone do zameldowania lub wymeldowania budzą watpliwosci o zameldowaniu lub wymeldowaniu rozstrzyga organ gminy w drodze decyzji administracyjnej od której, przysługuje odwołanie do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego w Olsztyne.
Uwagi
Osoba, która opuszcza miejsce pobytu stałego lub miejsce czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu obowiązana jest wymeldować się.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności ( Dz. U. z 2017 r. , poz.657 )
Informacje dotyczące ochrony danych osobowych http://bip.elk.warmia.mazury.pl/10131/Ochrona_danych_osobowych/