Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Wydanie odpisu z aktu stanu cywilnegoDrukuj informacjęSprawa: Wydanie odpisu z aktu stanu cywilnegoSzczegóły informacji
Wydanie odpisu z aktu stanu cywilnego
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Urząd Stanu Cywilnego
Ogłoszono dnia: 2008-09-22 12:02:13
Termin załatwienia
Przy złożeniu wniosku do kierownika Urzędu Stanu Cywilnego, w którym został sporządzony akt - wydanie odpisu następuje w ciągu siedmiu dni roboczych. Jeżeli akt został sporządzony w innym Urzędzie Stanu Cywilnego - odpis zostanie wydany w ciągu dziesięciu dni roboczych. Odpisy z aktów sporządzonych po 01 września 2015 roku wydawane są niezwłocznie.
Osoba kontaktowa
Urszula Ejsmont, Rozalia Jabczyńska, Agnieszka Gisztarowicz, Alicja Kowalewska, Wiesława Sędziak
Miejsce załatwienia
Urząd Stanu Cywilnego
ul.Marsz.J.Piłsudskiego 4 pok.253
Telefon kontaktowy
87 732 62 54, 62 53, 62 51, 61 22, 61 58
Sposób załatwienia
O wydanie odpisu z aktu stanu cywilnego można się zwrócić osobiście lub korespondencyjnie, przesyłając do urzędu stanu cywilnego miejsca zdarzenia podanie o wydanie odpisu zawierające informacje dotyczące osoby lub osób których akt dotyczy: daty i miejsca zdarzenia, nazwisk i imion.
Do wniosku należy dołączyć oryginał dowodu wpłaty opłaty skarbowej.
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej ( tj. DZ. U. z 2015 roku poz. 783) określa przypadki, w których nie wnosi się opłaty skarbowej za wydanie odpisu z aktu stanu cywilnego.
Odpisy z aktów stanu cywilnego wydaje się na wniosek osoby której akt dotyczy, jej wstępnego, zstępnego, rodzeństwa, małżonka lub przedstawiciela ustawowego; odpisy z aktów stanu cywilnego mogą być również wydane na wniosek osób, które wykażą w tym interes prawny, oraz na wniosek sądu lub innego organu państwowego organizacji społecznej, jeżeli jest to uzasadnione celami statutowymi takiej organizacji i gdy przemawia za tym interes społeczny.
Przy złożeniu wniosku do kierownika Urzędu Stanu Cywilnego, w którym został sporządzony akt, dokonywane jest przeniesienie aktu do rejestru stanu cywilnego i wydanie odpisu następuje w ciągu siedmiu dni roboczych.Jeżeli akt został sporządzony w innym Urzędzie Stanu Cywilnego, odpis zostanie wydany w ciągu dziesięciu dni roboczych.
Odpisy z aktów sporządzonych po 01 września 2015 roku wydawane są niezwłocznie.
Miejsce odbioru
Urząd Stanu Cywilnego
ul.Marsz.J.Piłsudskiego 4 pok.253
Wymagane Dokumenty
- wniosek o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego
- dowód osobisty wnioskodawcy (do wglądu)
Czas realizacji
Przy złożeniu wniosku do kierownika Urzędu Stanu Cywilnego, w którym został sporządzony akt, dokonywane jest przeniesienie aktu do rejestru stanu cywilnego i wydanie odpisu następuje w ciągu siedmiu dni roboczych.
Jeżeli akt został sporządzony w innym Urzędzie Stanu Cywilnego, odpis zostanie wydany w ciągu dziesięciu dni roboczych.
Odpisy z aktów sporządzonych po 01 września 2015 roku wydawane są niezwłocznie.
Opłaty
- wydanie odpisu skróconego aktu stanu cywilnego - 22zł.
- wydanie odpisu zupełnego aktu stanu cywilnego - 33zł.
- wydanie odpisu skróconego aktu stanu cywilnego na druku wielojęzycznym - 22zł.
Tryb odwoławczy
Wojewoda Warmińsko-Mazurski za pośrednictwem kierownika Urzędu Stanu Cywilnego.
Uwagi
Opłaty za odpisy z aktów uiszcza się w kasie Starostwa Powiatowego w Ełku lub na konto Urzędu Miasta w Ełku - Gmina Miasto Ełk 74 1020 4724 0000 3702 0051 2699.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 28 listopada 2014 roku Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. z 2014 roku poz.1741ze zm.)
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej ( Dz.U. z 2015 roku poz.783)