Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Podatek leśny od osób fizycznych Drukuj informacjęSprawa: Podatek leśny od osób fizycznychSzczegóły informacji
Podatek leśny od osób fizycznych
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Wydział Finansowy
Ogłoszono dnia: 2008-09-16 08:20:31
Termin załatwienia
Nie później niż w ciągu 1 miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu 2 miesięcy.
Osoba kontaktowa
Lucyna Piela, Agnieszka Wilczyńska
Miejsce załatwienia
Kancelaria Urzędu Miasta w Ełku pokój nr 02 (niski parter)
Urząd Miasta w Ełku Biuro Obsługi Klienta pokój nr 04 (niski parter).
Telefon kontaktowy
(87) 7326202, 7326114, 7326255
Sposób załatwienia
Uwaga! Od 2017r. obowiązuje nowy formularz informacji w sprawie podatku leśnego: IL-1
W ciągu 14 dni od okoliczności uzasadniających powstanie lub wygaśnięcie obowiązku podatkowego - należy złożyć informację IL-1 na podatek leśny oraz załączyć następujące dokumenty:
- akt notarialny
- umowa dzierżawy
- oświadczenie o wieku drzewostanu
Wysokość podatku leśnego ustala organ podatkowy w drodze decyzji.
Po upływie terminu płatności nieopłaconej raty podatku wystawia się upomnienie, na podstawie którego należność winna być uregulowania w ciągu siedmiu dni od daty otrzymania. W przypadku dalszego uchylania się od zapłaty wystawia się tytuł wykonawczy przesyłany do Urzędu Skarbowego (wg właściwości) w celu podjęcia czynności egzekucyjnych.
Terminy płatności podatku leśnego określa art. 6 ust. 3 ustawy z dnia 30 października 2002r. o podatku leśnym (Dz. U. 2017 poz. 1821).
Podatek płatny jest w czterech ratach: do dnia 15 marca, 15 maja, 15 września i 15 listopada roku podatkowego.
W przypadku gdy kwota podatku nie przekracza 100zł, podatek jest płatny jednorazowo w terminie płatności pierwszej raty.
Wpłat należy dokonywać na przyporządkowany indywidualny rachunek bankowy wskazany w decyzji.
Obowiązek składania informacji IL-1 dotyczy również podatników korzystających ze zwolnień i ulg przewidzianych w ustawie o podatku leśnym.
Miejsce odbioru
Biuro Obsługi Klienta pokój nr 04 (niski parter) w godzinach pracy Urzędu
Wymagane Dokumenty
W ciągu 14 dni od okoliczności uzasadniających powstanie lub wygaśnięcie obowiązku podatkowego - należy złożyć informację IL-1 na podatek leśny oraz załączyć następujące dokumenty:
- akt notarialny notarialny
- umowa dzierżawy
- oświadczenie o wieku drzewostanu
Czas realizacji
Nie później niż w ciągu 1 miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu 2 miesięcy.
Tryb odwoławczy
Odwołanie od decyzji wnosi się w ciągu 14 dni od daty doręczenia - do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Ełk i składa się je w Kancelarii Urzędu Miasta w Ełku w godzinach pracy Urzędu.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (DZ.U. z 2017 poz. 201 ze zm.)
- Ustawa z dnia 30 października 2002r.o podatku leśnym (Dz.U. z 2017 poz.1821).
- Komunikat Prezesa GUS z dnia 20 października 2017r. w sprawie średniej ceny sprzedaży drewna, obliczonej według ceny drewna uzyskanej przez nadleśnictwa za pierwsze trzy kwartały 2017r. (M.P.2017.963) która wynosi: 197,06zł za 1 m3 i stanowi podstawę do obliczenia podatku leśnego za 2018r.
- Uchwała Nr XXIII.250.16 Rady Miasta Ełku z dnia 25 października 2016r. w sprawie określenia wzorów formularzy deklaracji na podatek od nieruchomości i informacji w sprawie podatku od nieruchomości, deklaracji na podatek rolny i informacji w sprawie podatku rolnego, deklaracji na podatek leśny i informacji w sprawie podatku leśnego oraz określenia warunków i trybu składania deklaracji i informacji za pomocą środków komunikacji elektronicznej