ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Ełku
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Zasiłek szkolnyDrukuj informacjęSprawa: Zasiłek szkolny

Szczegóły informacji

Zasiłek szkolny

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Edukacji

Ogłoszono dnia: 2017-05-19 11:32:26

Termin załatwienia

Po otrzymaniu dotacji celowej

Osoba kontaktowa

Renata Przestrzelska

Miejsce załatwienia

Urząd Miasta ul. Marsz. J. Piłsudskiego 4, 19-300 Ełk


Wydział Edukacji pokój nr 369, 370, 371

Telefon kontaktowy

877326269

Sposób załatwienia

1. Zasiłek szkolny przyznawany jest uczniom znajdującym się przejściowo w trudnej sytuacji materialnej, wynikającej z zaistnienia zdarzenia losowego, spowodowanego w szczególności:
 - śmiercią rodzica / opiekuna prawnego,
 - utratą mienia znacznej wartości,
 - działaniami sił przyrody np. pożar, huragan, powódź oraz innych żywiołów,
 - koniecznością ponoszenia wydatków związanych z długotrwałą chorobą ucznia, która spowodowała niemożliwość lub znacznie ograniczyła możliwość prawidłowego realizowania przez ucznia procesu edukacyjnego,
 - nieszczęśliwym wypadkiem powodującym uszczerbek na zdrowiu członków rodziny,
 - innych uzasadnionych okoliczności, utrudniających prawidłowe funkcjonowanie rodziny lub utrudniających naukę ucznia.
2. Należy pobrać formularz wniosku w Wydziale Edukacji Urzędu Miasta w Ełku przy ul. Piłsudskiego 4, pokój nr 369.
Wnioskodawcą może być:
 - rodzic lub opiekun w przypadku niepełnoletniego ucznia,
 - pełnoletni uczeń,
 - dyrektor szkoły.
3. Pobrany formularz wniosku czytelnie wypełnić.
4. Przedłożyć formularz wniosku dyrektorowi szkoły, do której uczęszcza dziecko.
5. Do formularza należy dołączyć dokumenty potwierdzające zaistnienie zdarzenia losowego i opis sytuacji, z powodu której zasiłek ma zostać przyznany.
6. Następnie formularz wniosku należy złożyć w terminie dwóch miesięcy od daty zaistnienia zdarzenia losowego w Wydziale Edukacji lub przesłać drogą pocztową na adres Urzędu.

Miejsce odbioru

Urząd Miasta ul. Marsz. J. Piłsudskiego 4, 19-300 Ełk


Wydział Edukacji pokój nr 369, 370, 371

Opłaty

Nie podlega

Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje wnioskodawcy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Ełku w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

Podstawa prawna

1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty  – Rozdział 8a (Pomoc materialna dla uczniów);
2. Ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej;
« powrót do poprzedniej strony