Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Ulgi w podatkach i opłatach lokalnychDrukuj informacjęSprawa: Ulgi w podatkach i opłatach lokalnychSzczegóły informacji
Ulgi w podatkach i opłatach lokalnych
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Wydział Finansowy
Ogłoszono dnia: 2008-09-16 10:39:57
Termin załatwienia
Nie później niż w ciągu 1 miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu 2 miesięcy
Osoba kontaktowa
Elżbieta Niedzielska
Miejsce załatwienia
Kancelaria Ogólna Urzędu Miasta w Ełku pokój nr 02 (niski parter)
Urząd Miasta Ełku Biuro Obsługi Klienta pokój nr 04 (niski parter).
Telefon kontaktowy
(87) 7326202, 732 61 02
Adres e-mail
ltd3470EzQU78oR3tW6oY2lWf0gTkAKfoaI9a3SeOa9jcwW06eM+1ge5o1AEze668UNqoz9yN8vVNteveqflg5x/Ng2+YtZcv3GwI85JsCqo28jb4M8dRtWVdQadMEu/
Sposób załatwienia
Ulgi w podatkach i opłatach lokalnych:
Udzielanie ulg w podatkach i opłatach lokalnych przez Prezydenta Miasta Ełku odbywa się w oparciu o art. 67 a z zastrzeżeniem art. 67b ustawy Ordynacja Podatkowa ( Dz. U.z 2023 poz. 2383, 2760 )
Wnioski (wraz z załącznikami) składa się w Kancelarii Urzędu Miasta Ełku pokój nr 02 (niski parter) lub do Kancelarii Ogólnej Urzędu Miasta Ełku pokój nr 04 (niski parter)
1. Podatek, opłatę lub zaległość w podatku i opłacie można rozłożyć na raty lub odroczyć termin płatności – na wniosek podatnika, w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym.
2. Zaległość, odsetki za zwłokę w podatku lub opłacie lokalnej można umorzyć w całości lub w części na wniosek podatnika w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym.
3. Umarzanie zaległości w podatku od nieruchomości, odsetek za zwłokę, odraczanie terminu płatności podatku lub zaległości oraz rozkładanie na raty podatku lub zaległości podatkowej, na wniosek podatnika będącego przedsiębiorcą, następuje zgodnie z przepisami ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publiczne)
4. W przypadku wnioskodawcy będącego osobą fizyczną do wniosku należy dołączyć:
· dokumenty obrazujące sytuację materialno-bytową podatnika i członków jego rodziny prowadzących wspólne gospodarstwo domowe (w tym dowody obrazujące uzyskiwane dochody i ponoszone wydatki),
· oświadczenie podatnika o stanie majątkowym – nieruchomościach i ruchomościach.
5. W przypadku wnioskodawcy nie będącego osobą fizyczną (wraz z dokumentami wynikającymi z rozporządzeń o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej)
· dokument poświadczający status prawny wnioskodawcy,
· dokumenty obrazujące kondycję finansową
Ulgi w opłatach cywilnoprawnych :
Udzielanie ulg w opłatach cywilnoprawnych przez Prezydenta Miasta Ełku odbywa się w oparciu o Uchwałę Nr XLI.407.2022 Rady Miasta Ełku z dnia 30 marca 2022r. oraz Uchwałę Nr LVIII.625.2023 Rady Miasta Ełku z dnia 29 listopada 2023 r.
Wnioski o udzielenie ulg składa się w Kancelarii Ogólnej Urzędu Miasta w Ełku pokój nr 02 (niski parter) lub do Kancelarii Ogólnej Urzędu Miasta Ełku pokój nr 04 (niski parter)
1. Opłatę lub zaległość w opłacie można umorzyć, rozłożyć na raty lub odroczyć termin płatności – na wniosek zainteresowanego, w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem lub interesem publicznym.
2. Udzielanie ulg w opłatach, na wniosek przedsiębiorcy, następuje zgodnie z przepisami ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz.U. z 2023 r. poz. 702 ).
3. W przypadku wnioskodawcy będącego osobą fizyczną do wniosku należy dołączyć:
· dokumenty obrazujące sytuację materialno-bytową wnioskodawcy i członków jego rodziny prowadzących wspólne gospodarstwo domowe (w tym dowody obrazujące uzyskiwane dochody i ponoszone wydatki),
· oświadczenie wnioskodawcy o stanie majątkowym – nieruchomościach i ruchomościach.
4. W przypadku wnioskodawcy nie będącego osobą fizyczną (wraz z dokumentami wynikającymi z rozporządzeń o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej)
· dokument poświadczający status prawny wnioskodawcy,
· dokumenty obrazujące kondycję finansową
Miejsce odbioru
Biuro Obsługi Klienta pokój Nr 04 (niski parter)
Wymagane Dokumenty
W przypadku wnioskodawcy będącego osobą fizyczną do wniosku należy dołączyć:
1. dokumenty obrazujące sytuację materialno-bytową wnioskodawcy i członków jego rodziny prowadzących wspólne gospodarstwo domowe (w tym dowody obrazujące uzyskiwane dochody i ponoszone wydatki),
2. oświadczenie wnioskodawcy o stanie majątkowym – nieruchomościach i ruchomościach.
W przypadku wnioskodawcy nie będącego osobą fizyczną (wraz z dokumentami wynikającymi z rozporządzeń o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej )
1. dokument poświadczający status prawny wnioskodawcy,
2. dokumenty obrazujące kondycję finansową
3. dokumenty wymagane przy udzielaniu pomocy de minimis
Czas realizacji
Nie później niż w ciągu 1 miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu 2 miesięcy
Tryb odwoławczy
Odwołanie od decyzji wnosi się w ciągu 14 dni od daty doręczenia - do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Ełk i składa się je w Kancelarii Ogólnej Urzędu Miasta w Ełku w godzinach pracy Urzędu.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. - Ordynacja Podatkowa ( Dz. U.z 2023 r. poz. 2383, 2760 )
-
Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2023 r. poz. 702)