ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Ełku
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Ulgi w podatkach i opłatach lokalnychDrukuj informacjęSprawa: Ulgi w podatkach i opłatach lokalnych

Szczegóły informacji

Ulgi w podatkach i opłatach lokalnych

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Finansowy

Ogłoszono dnia: 2008-09-16 10:39:57

Termin załatwienia

Nie później niż w ciągu 1 miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu 2 miesięcy

Osoba kontaktowa

Ewa Bizio

Miejsce załatwienia

pokój 08 (niski parter)    poniedziałek – piątek w godz. pracy Urzędu

Telefon kontaktowy

(87) 7326102

Sposób załatwienia

Ulgi w podatkach i opłatach lokalnych:

 

Udzielanie ulg  przez Prezydenta Miasta Ełku  odbywa się w oparciu o art. 67 a z zastrzeżeniem art. 67b ustawy  Ordynacja Podatkowa – tekst jednolity Dz. U.z 2012 poz. 749 z późn. zm.

 

Wnioski (wraz z załącznikami) składa się w sekretariacie Urzędu Miasta (pok. Nr 14)

 

 

1.     Podatek, opłatę lub zaległość w podatku i opłacie   można rozłożyć na raty lub odroczyć termin płatności  – na wniosek podatnika, w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym.

2.     Zaległość, odsetki za zwłokę  można umorzyć w całości lub w części na wniosek podatnika w przypadkach uzasadnionych  ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym. 

3.     Umarzanie zaległości w podatku od nieruchomości, odsetek za zwłokę, odraczanie terminu płatności podatku lub zaległości oraz rozkładanie na raty podatku lub zaległości podatkowej, na wniosek podatnika będącego przedsiębiorcą, następuje zgodnie z przepisami  ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz.U. Nr 123, poz. 1291 ze zm.)

4.     W  przypadku wnioskodawcy będącego  osobą fizyczną  do wniosku należy dołączyć:

·        dokumenty obrazujące sytuację materialno-bytową podatnika i członków jego rodziny prowadzących wspólne gospodarstwo domowe (w tym dowody obrazujące uzyskiwane dochody i ponoszone wydatki),

·        oświadczenie podatnika o stanie majątkowym – nieruchomościach i ruchomościach.

5.     W przypadku wnioskodawcy nie będącego osobą fizyczną (wraz z dokumentami wynikającymi z rozporządzeń o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej)

·        dokument poświadczający status prawny wnioskodawcy,

·        dokumenty obrazujące kondycję finansową

 

Ulgi w opłatach:

 

Udzielanie ulg w opłatach cywilnoprawnych przez Prezydenta Miasta Ełku  odbywa się w oparciu o Uchwałę Nr L/448/06 Rady Miasta Ełku z dnia 24 października 2006r. z późn. zm.

 

Wnioski o udzielenie ulg  składa się w sekretariacie Urzędu Miasta (pok. Nr 114)

 

 

6.     Opłatę  lub zaległość w opłacie można umorzyć,  rozłożyć na raty lub odroczyć termin płatności  – na wniosek zainteresowanego, w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem lub interesem publicznym.

7.     Udzielanie ulg w opłatach, na wniosek przedsiębiorcy, następuje zgodnie z przepisami  ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz.U. Nr 123, poz. 1291 ze zm.)

8.     W  przypadku wnioskodawcy będącego  osobą fizyczną  do wniosku należy dołączyć:

·        dokumenty obrazujące sytuację materialno-bytową wnioskodawcy i członków jego rodziny prowadzących wspólne gospodarstwo domowe (w tym dowody obrazujące uzyskiwane dochody i ponoszone wydatki),

·        oświadczenie wnioskodawcy o stanie majątkowym – nieruchomościach i ruchomościach.

9.     W przypadku wnioskodawcy nie będącego osobą fizyczną (wraz z dokumentami wynikającymi z rozporządzeń o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej)

·        dokument poświadczający status prawny wnioskodawcy,

·        dokumenty obrazujące kondycję finansową

 

 

 

 

Miejsce odbioru

pokój nr 239 Urząd Miasta w Ełku

Wymagane Dokumenty

W  przypadku wnioskodawcy będącego  osobą fizyczną  do wniosku należy dołączyć:

·        dokumenty obrazujące sytuację materialno-bytową wnioskodawcy i członków jego rodziny prowadzących wspólne gospodarstwo domowe (w tym dowody obrazujące uzyskiwane dochody i ponoszone wydatki),

·        oświadczenie wnioskodawcy o stanie majątkowym – nieruchomościach i ruchomościach.

9.     W przypadku wnioskodawcy nie będącego osobą fizyczną (wraz z dokumentami wynikającymi z rozporządzeń o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej)

·        dokument poświadczający status prawny wnioskodawcy,

·        dokumenty obrazujące kondycję finansową

Czas realizacji

Nie później niż w ciągu 1 miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu 2 miesięcy

Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji wnosi się w ciągu 14 dni od daty doręczenia - do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Ełk i składa się je  w Sekretariacie Urzędu Miasta w Ełku w godzinach pracy Urzędu.

 

Podstawa prawna

Art. 67 a z zastrzeżeniem art. 67b ustawy  Ordynacja Podatkowa ( Dz. U.z 2012r. Nr 125, poz. 749z późn. zm.)

« powrót do poprzedniej strony