ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Ełku
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Podatek leśny od osób prawnychDrukuj informacjęSprawa: Podatek leśny od osób prawnych

Szczegóły informacji

Podatek leśny od osób prawnych

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Finansowy

Ogłoszono dnia: 2008-09-16 10:40:15

Termin załatwienia

Nie później niż w ciągu 1 miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu 2 miesięcy

Osoba kontaktowa

Bożena Ganuszko, Agnieszka Wilczyńska , Artur Masiak

Miejsce załatwienia

Kancelaria Ogólna Urzędu Miasta w Ełku pokój nr 02 (niski parter)
Urząd Miasta w Ełku Biur Obsługi Klienta pokój nr 04 (niski parter).

Telefon kontaktowy

(87) 732 62 02, 732 61 64, 732 62 55, 732 61 14,

Adres e-mail

cQwezG39FFFL8yavwijZRp0bGIaEsyOexqYoU7mVkxfi9XNzROlQOKOW9j4Pg+cCEcoZLCaUzzvuhgcE5su2VT/BemIzXCRHJkNfmwJwHX3Zhk5DpAkfhJzJzT2Cjy7C3wt5aOSdBd/pyDuNupPrR2MPV2xnvddIvLNrAeyPYjPEaOVLWyAC1G6R40A+VVN1Bg8vaqU68HjQdscam6JbnhaH1lnxCuyKxBoBOzmeUKJpgCO+fWkcr4tHjEU2ur8

Sposób załatwienia

Do 15 stycznia każdego roku podatkowego należy złożyć deklarację na podatek leśny na formularzu DL-1 oraz załącznik ZDL-1 i ZDL-2. Gdy las stanowi współwłasność, każdy ze współwłaścicieli musi złożyć deklarację wraz z załącznikami.
 
Uwaga! Od 07.2019r. obowiązują nowe wzory deklaracji i załączników.
Do składanej deklaracji należy dołączyć pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji zgodnie ze wzorem wskazanym w DzU.2018 poz.562.
 
W przypadku powstania lub wygaśnięcia obowiązku podatkowego po 15 stycznia – w terminie 14 dni od zaistnienia tego zdarzenia należy złożyć korektę deklaracji oraz załączyć następujące dokumenty:
• akt notarialny
• umowa dzierżawy
Wysokość podatku leśnego jest określana przez podatnika w deklaracji.
Po upływie terminu płatności nieopłaconej raty podatku wystawia się upomnienie, na podstawie którego należność winna być uregulowania w ciągu siedmiu dni od daty otrzymania. W przypadku dalszego uchylania się od zapłaty wystawia się tytuł wykonawczy przesyłany do Urzędu Skarbowego (wg. właściwości) w celu podjęcia czynności egzekucyjnych.
 
Terminy płatności podatku leśnego określa art. 6 ust.5 pkt 3 ustawy z dnia 30 października 2002r. o podatku leśnym (Dz.U. z 2019 r. poz. 888 ).
Podatek płatny jest bez wezwania w 12 ratach miesięcznych do dnia 15 każdego miesiąca.
 
W przypadku, gdy kwota podatku nie przekracza 100zł podatek jest płatny jednorazowo w terminie płatności pierwszej raty.
Wpłaty należy dokonywać na przyporządkowany indywidualny rachunek bankowy.
 
Obowiązek składania deklaracji DL-1 dotyczy również podatników korzystających ze zwolnień i ulg przewidzianych w ustawie o podatku leśnym.
 
Kwotę (ogółem) podatku leśnego - wynikające z deklaracji DL-1 należy zaokrąglić do pełnych złotych ( art. 3 pkt. 3(b) i art. 63 ustawy - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021r poz. 1540, 1598, 2076, 2105, 2262, 2328).
 
Średnia cena sprzedaży drewna, obliczona według średniej ceny drewna uzyskanej przez nadleśnictwa za pierwsze trzy kwartały 2019 r., wyniosła 194,24 zł za 1 m3 – zgodnie z komunikatem Prezesa GUS z dnia 18 października 2019 r.

Miejsce odbioru

  Biuro Obsługi Klienta pokój nr 04 (niski parter)

Wymagane Dokumenty

Do 15 stycznia każdego roku podatkowego należy złożyć deklarację na podatek leśny na formularzu DL - 1 oraz załączniki ZDL-1 i ZDL-2, a w przypadku powstania lub wygaśnięcia obowiązku podatkowego po tym dniu – w terminie 14 dni od zaistnienia  tego zdarzenia oraz załączyć następujące dokumenty:
  •  akt notarialny
  •  umowa dzierżawy

Czas realizacji

Nie później niż w ciągu 1 miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu 2 miesięcy

Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji wnosi się w ciągu 14 dni od daty doręczenia - do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Ełk i  składa się je w Kancelarii Ogólnej Urzędu Miasta w Ełku w godzinach pracy Urzędu

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 30 października 2002r.o podatku leśnym (Dz.U. z 2019 r. poz. 888 ).
  • Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021r poz. 1540)
  • Komunikat Prezesa GUS z dnia 20.10.2014r. w sprawie średniej ceny sprzedaży drewna, obliczonej według średniej ceny drewna uzyskanej przez nadleśnictwa za trzy kwartały 2014r. (M.P.2014r.955), która wynosi: 188,85 zł za 1 m 3 i stanowi podstawę do obliczenia podatku leśnego za 2015r.
  • Uchwała Nr XX/181/08 Rady Miasta Ełku z dnia 29 stycznia 2008r. w sprawie zwolnienia z podatku od nieruchomości w ramach pomocy regionalnej na wspieranie nowych inwestycji lub tworzenie nowych miejsc pracy związanych z nową inwestycją.
  • Komunikat Prezesa GUS z dnia 20.10.2016r. w sprawie średniej ceny sprzedaży drewna, obliczonej według średniej ceny drewna uzyskanej przez nadleśnictwo za pierwsze trzy kwartały 2016r. (M.P.2016.996) która wynosi: 191,01zł za 1m3 i stanowi podstawę do obliczenia podatku leśnego za 2017r.
  • Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 3 czerwca 2019 r. w sprawie wzorów informacji o lasach i deklaracji na podatek leśny (Dz.U. z 2019 r. poz.1126),
  • Komunikat Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 18 października 2019 r. w sprawie średniej ceny sprzedaży drewna, obliczonej według średniej ceny drewna uzyskanej przez nadleśnictwa za pierwsze trzy kwartały 2019 r. (M.P. z 2019 r. poz.1018)

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony