ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Ełku
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Podatek od nieruchomości od osób prawnych, jednostek organizacyjnych i spółek nie posiadających osobowości prawnej Drukuj informacjęSprawa: Podatek od nieruchomości od osób prawnych, jednostek organizacyjnych i spółek nie posiadających osobowości prawnej

Szczegóły informacji

Podatek od nieruchomości od osób prawnych, jednostek organizacyjnych i spółek nie posiadających osobowości prawnej

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Finansowy

Ogłoszono dnia: 2008-09-11 12:37:54

Termin załatwienia

Nie później niż w ciągu 1 miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu 2 miesięcy.

Osoba kontaktowa

Bożena Ganuszko

Miejsce załatwienia

Kancelaria Ogólna Urzędu Miasta w Ełku pokój 02 (niski parter)
Urząd Miasta w Ełku Biuro Obsługi Klienta pokój Nr 04 (niski parter)
 
 

Telefon kontaktowy

( 87) 732 62 02, 732 61 64

Adres e-mail

piNf5YUolag+wG/XFYw2Y5sgIXIPNhz+qv35rRDhRdwNc+LZGh9MQd2UezpPxugPqcAOISRkvwcMQa8hr3iXQA==

Sposób załatwienia

Do 31 stycznia każdego roku podatkowego należy złożyć deklarację na podatek od nieruchomości na formularzu DN -1 wraz z załącznikami  ZDN-1 i ZDN-2. Gdy nieruchomość stanowi współwłasność, każdy ze współwłaścicieli musi złożyć deklarację wraz z załącznikami.
 
Uwaga!  Od lipca 2019r. obowiązują nowe wzory deklaracji i załączników.
Do składanej deklaracji należy dołączyć pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji zgodnie ze wzorem wskazanym w DZ.U.2018 poz.562
 
Uwaga! W 2021 r. obowiązują stawki podatku od nieruchomości zgodnie
z uchwałą nr XXXVI.357.17 Rady Miasta Ełku z dnia 26 września 2017 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2018 r.
W przypadku powstania lub wygaśnięcia obowiązku podatkowego po 31 stycznia – w terminie 14 dni od zaistnienia tego zdarzenia, należy złożyć korektę deklaracji oraz załączyć następujące dokumenty:
- umowa dzierżawy, najmu, użyczenia,
- dokument potwierdzający likwidację budowli np. protokół z rozbiórki ogrodzenia
- decyzję pozwalającą na rozbiórkę nieruchomości wraz z protokołem jej likwidacji,
- dla nowowybudowanych budynków: pozwolenie na użytkowanie (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem) oraz książka budowy (do wglądu)
 
Wysokość podatku od nieruchomości jest określana przez podatnika w deklaracji.
Termin płatności podatku od nieruchomości określa art. 6 ust.9 pkt.3 Ustawy z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych (DZ.U. z 2019r. poz.1170 ze zm.).
Podatek płatny jest w 12 ratach miesięcznych do dnia 15 każdego miesiąca, a za styczeń do dnia 31 stycznia.
 
W przypadku gdy kwota podatku nie przekracza 100zł podatek jest płatny jednorazowo w terminie płatności pierwszej raty. 
 
Po upływie terminu płatności nieopłaconej raty podatku wystawia się upomnienie na podstawie którego należność winna być uregulowana w ciągu siedmiu dni od daty otrzymania.W przypadku dalszego uchylania się od zapłaty wystawia się tytuł wykonawczy przesyłany do Urzędu Skarbowego (wg właściwości) w celu podjęcia czynności egzekucyjnych.
 
Obowiązek składania deklaracji  DN-1 dotyczy również podatników korzystających ze zwolnień i ulg przewidzianych w ustawie o podatkach i opłatach lokalnych.
Kwotę (ogółem)  podatku od nieruchomości  - wynikające z deklaracji DN-1 należy zaokrąglić do pełnych złotych (art. 3 pkt. 3(b) i art. 63 ustawy - Ordynacja podatkowa ( Dz. U. z 2020r poz.1325 ze zm.)

Miejsce odbioru

  Biuro Obsługi Klienta pokój nr 04 (niski parter)

Wymagane Dokumenty

  • umowa dzierżawy, najmu, użyczenia
  • dokument potwierdzający likwidację budowli np. protokół z rozbiórki ogrodzenia
  • decyzja pozwalająca na rozbiórkę nieruchomości wraz z protokołem jej likwidacji
  • dla nowowybudowanych budynków : pozwolenie na użytkowanie (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodnosć z oryginałem ) oraz książka budowy ( do wglądu)

Czas realizacji

Nie później niż w ciągu 1 miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu 2 miesięcy.

Opłaty

Wpłat należy dokonywać do dnia 15 każdego miesiąca, a za styczeń do dnia 31 stycznia na przyporządkowany indywidualny rachunek bankowy.
 
    

Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji wnosi się w ciągu 14 dni od daty doręczenia - do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Ełk i składa się je w Kancelarii Ogólnej Urzędu Miasta w Ełku w godzinach pracy Urzędu.

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r.- Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2020r. poz.1325 ze zm.).
  • Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych ( Dz.U. z 2019r. poz.1170 ze zm.).
  • Uchwała Nr XXXVI.340.2013 Rady Miasta Ełku z dnia 29 października 2013r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2014r.
  • W 2015r. obowiązują stawki podatku od nieruchomości zgodnie z Uchwałą Nr XXXVI.340.2013 Rady Miasta Ełku z dnia 29 października 2013r.
  • Uchwała Nr X.103.15 Rady Miasta Ełku z dnia 29 września 2015r w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2016r.
  • Uchwała Nr XII.130.15 Rady Miasta Ełku z dnia 24 listopada 2015r. zmieniająca uchwałę w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2016r.
  • Uchwała Nr XII.131.15 Rady Miasta Ełku z dnia 24 listopada 2015r. w sprawie określenia wzorów formularzy deklaracji na podatek od nieruchomości i informacji w sprawie podatku od nieruchomości, deklaracji na podatek rolny i informacji w sprawie podatku rolnego, deklaracji na podatek leśny i informacji w sprawie podatku leśnego.
  • Uchwała Nr XXIII.247.16 Rady Miasta Ełku z dnia 25 października 2016r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2017r.
  • Uchwała Nr XXIII.250.16 Rady Miasta Ełku z dnia 25 października 2016r. w sprawie określenia wzorów formularzy deklaracji na podatek od nieruchomości i informacji w sprawie podatku od nieruchomości, deklaracji na podatek rolny i informacji w sprawie podatku rolnego, deklaracji na podatek leśny i informacji w sprawie podatku leśnego oraz określenia warunków i trybu składania deklaracji i informacji za pomocą środków komunikacji elektronicznej
  • Uchwała Nr XXXVI.357.17 Rady Miasta Ełku z dnia 26 września 2017r. w sprawie określenia wysokości podatku od nieruchomości na 2018r.
  • Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 30 maja 2019r. w sprawie wzorów informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych oraz deklaracji na podatek od nieruchomości (DZ.U. z 2019r. poz. 1104)

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony