ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Ełku
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: wniosek o ponowne zawarcie umowy najmu lokalu mieszkalnegoDrukuj informacjęSprawa: wniosek o ponowne zawarcie umowy najmu lokalu mieszkalnego

Szczegóły informacji

wniosek o ponowne zawarcie umowy najmu lokalu mieszkalnego

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Mienia Komunalnego

Ogłoszono dnia: 2020-10-28 10:23:54

Termin załatwienia

Do 30 dni od daty złożenia kompletnego wniosku.

Osoba kontaktowa

Agnieszka Stasiewicz, Anna Pietrajtys, Justyna Domoracka

Miejsce załatwienia

pokój nr 245 Urząd Miasta w Ełku

Telefon kontaktowy

87 732 6 221, 87 732 6 170, 87 732 6 242

Adres e-mail

a.stasiewicz@um.elk.pl
a.pietrajtys@um.elk.pl
j.domoracka@um.elk.pl

Sposób załatwienia

Pismo Urzędu Miasta Ełku - pisemne powiadomienie.

Miejsce odbioru

Organ administracji publicznej doręcza pisma za pokwitowaniem przez operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1041), przez swoich pracowników lub przez inne upoważnione osoby lub organy.
Pisma można również odebrać w Referacie Lokalowym, I piętro, pokój  nr 242 w godzinach pracy urzędu.

Wymagane Dokumenty

  1. Podanie dot. ponownego zawarcia umowy najmu lokalu mieszkalnego (druk dostępny w pok. nr 242).
  2. Deklaracja o wysokości dochodów gospodarstwa domowego (druk dostępny w pok. nr 242).
  3. Dokument potwierdzający tożsamość wnioskodawcy (do wglądu).
  4. Dokumenty potwierdzające źródło dochodu, m. in.:
- zaświadczenie o uzyskanym dochodzie za okres 3 miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku (minus koszty uzyskania i składki ZUS) – w przypadku osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę;
- osoby bezrobotne oraz otrzymujące świadczenia pieniężne z Powiatowego Urzędu Pracy w Ełku dołączają zaświadczenie za w/w okres;
- osoby uzyskujące dochód z pracy dorywczej lub otrzymujące pomoc od rodziny wypełniają oświadczenie (druk dostępny w pok. nr 242) z jakich środków utrzymywały się przez okres 3 pełnych miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku;
- zaświadczenia o dochodach z tyt. pobieranych świadczeń, jak np.:
a)   stypendia (zaświadczenie z uczelni),
b)   świadczenia otrzymywane z powodu odbywania przez członka gospodarstwa domowego służby  wojskowej lub zastępczej,
c)   prowadzenia gospodarstwa rolnego (zaświadczenie z Urzędu Gminy),
d)   emerytura, renta (zaświadczenie z ZUS/KRUS),
- zaświadczenie z Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej – w przypadku uzyskiwania świadczeń;
- kserokopia aktualnej decyzji o uzyskiwanych świadczeniach rodzinnych;
- odpis wyroku sądowego przyznającego alimenty.
     5. Wnioskodawca będący po rozwodzie lub w separacji ma obowiązek dołączenia do wniosku kserokopii odpisu prawomocnego wyroku sądowego.
     6. Wdowiec/wdowa dołącza do wniosku akt zgonu małżonka.

Czas realizacji

Do 30 dni od daty złożenia kompletnego wniosku.

Opłaty

Od wniosku o ponowne zawarcie umowy najmu lokalu mieszkalnego nie pobiera się opłaty skarbowej.

Tryb odwoławczy

Sprawy sporne rozstrzyga Prezydent Miasta Ełku.

Uwagi

Zgodnie z art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2133):
 
Za dochód uważa się wszelkie przychody po odliczeniu kosztów ich uzyskania oraz po odliczeniu składek  na ubezpieczenie emerytalne i rentowe oraz na ubezpieczenie chorobowe, określonych w przepisach o systemie
ubezpieczeń społecznych, chyba że zostały już zaliczone do kosztów uzyskania przychodu.
 
Do dochodu nie wlicza się świadczeń pomocy materialnej dla uczniów, dodatków dla sierot zupełnych,
 jednorazowych zapomóg z tytułu urodzenia się dziecka, dodatku z tytułu urodzenia dziecka, pomocy w zakresie dożywiania, zasiłków pielęgnacyjnych, zasiłków okresowych z pomocy społecznej, jednorazowych świadczeń
pieniężnych i świadczeń w naturze z pomocy społecznej, dodatku mieszkaniowego, dodatku energetycznego,
zapomogi pieniężnej, o której mowa w przepisach o zapomodze pieniężnej dla niektórych emerytów, rencistów
i osób pobierających świadczenie przedemerytalne albo zasiłek przedemerytalny w 2007 r., świadczenia
wychowawczego,       o którym mowa w ustawie z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci, dodatku wychowawczego, o którym mowa w ustawie z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny
i systemie pieczy zastępczej.
 
Przez gospodarstwo domowe rozumie się gospodarstwo prowadzone przez osobę ubiegającą się o dodatek
mieszkaniowy, samodzielnie zajmującą lokal albo gospodarstwo prowadzone przez tę osobę wspólnie
 z małżonkiem i innymi osobami stale z nią zamieszkującymi i gospodarującymi, które swoje prawa
do zamieszkiwania w lokalu wywodzą z prawa tej osoby.
 

Podstawa prawna

1. Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r. poz. 713 t.j.).
2. Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego  (Dz. U. z 2020 r. poz. 611 t.j.).
3. Uchwała Nr XXI/198/08 Rady Miasta Ełku z dnia 26 lutego 2008 roku w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Miasta Ełku.
4. Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych (Dz.U. z 2019 r. poz. 2133 t.j.).
5. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 grudnia 2001 roku w sprawie dodatków mieszkaniowych (Dz. U. Nr 156, poz. 1817 z późn. zm.).
6. Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26 kwietnia 2013 r. w sprawie sposobu przeprowadzania wywiadu środowiskowego, wzoru kwestionariusza wywiadu oraz oświadczenia o stanie majątkowym wnioskodawcy i innych członków gospodarstwa domowego, a także wzoru legitymacji pracownika upoważnionego do przeprowadzenia wywiadu (Dz. U. poz. 589).
 

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony