Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Dokonanie zmiany danych w zezwoleniu na sprzedaż detaliczną napojów alkoholowych; Drukuj informacjęSprawa: Dokonanie zmiany danych w zezwoleniu na sprzedaż detaliczną napojów alkoholowych;Szczegóły informacji
Dokonanie zmiany danych w zezwoleniu na sprzedaż detaliczną napojów alkoholowych;
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Wydział Organizacyjny - Biuro Działalności Gospodarczej
Ogłoszono dnia: 2018-11-14 14:57:52
Termin załatwienia
Bez zbędnej zwłoki;
Osoba kontaktowa
Rafał Gajewski, Izabela Wyszomirska, Jolanta Wilczyńska;
Miejsce załatwienia
Urząd Miasta Ełku, ul. J. Piłsudskiego 4, I piętro, pokój nr 246
Godziny przyjęć: poniedziałek 8.00-16.00, wtorek – piątek 7.30 – 15.30
Telefon kontaktowy
87 7326299, 87 7326248, 87 7326246;
Adres e-mail
Sposób załatwienia
Wydanie decyzji o dokonaniu zmiany w zezwoleniu na sprzedaż detaliczną napojów alkoholowych następuje na podstawie pisemnego wniosku przedsiębiorcy.
Uwaga!
Zgłaszanie organowi zezwalającemu zmian stanu faktycznego i prawnego, w stosunku do danych zawartych w zezwoleniu, w terminie 14 dni od dnia powstania zmiany, jest jednym z warunków prowadzenia sprzedaży napojów alkoholowych do spożycia w miejscu lub poza miejscem sprzedaży. W przypadku nieprzestrzegania określonych w ustawie warunków sprzedaży napojów alkoholowych, organ zezwalający cofa zezwolenie.
Miejsce odbioru
Decyzje o dokonaniu zmiany danych w zezwoleniu doręczane są przedsiębiorcom w siedzibie Urzędu Miasta Ełku – w Biurze Działalności Gospodarczej lub za pokwitowaniem przez operatora publicznego. Doręczenie następuje za pomocą środków komunikacji elektronicznej, jeżeli strona spełni jeden z następujących warunków: złoży podanie w formie dokumentu elektronicznego przez elektroniczną skrzynkę podawczą Urzędu Miasta Ełku, wystąpi do organu administracji publicznej o takie doręczenie i wskaże adres elektroniczny, wyrazi zgodę na doręczenie w postępowaniu za pomocą tych środków i wskaże organowi administracji publicznej adres elektroniczny.
Wymagane Dokumenty
Poprawnie wypełniony wniosek o dokonanie zmiany danych w zezwoleniu na sprzedaż napojów alkoholowych, zawierający następujące dane:
-
oznaczenie rodzaju zezwolenia, w którym należy dokonać zmiany (A - do 4,5% zawartości alkoholu oraz na piwo, B- od 4,5% do 18% zawartości alkoholu, z wyjątkiem piwa, C- powyżej 18% zawartości alkoholu);
-
oznaczenie przedsiębiorcy (firma przedsiębiorcy zgodna z wpisem do CEIDG - z imieniem i nazwiskiem przedsiębiorcy lub nazwa osoby prawnej zgodna z wpisem do KRS);
-
siedziba i adres przedsiębiorcy - stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej w przypadku osoby fizycznej albo siedziba osoby prawnej;
-
numer w rejestrze przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym, o ile przedsiębiorca taki numer posiada, oraz numer identyfikacji podatkowej (NIP);
-
adres punktu sprzedaży (dotyczy zezwoleń w punkcie stałym);
-
dane podlegające zmianie, data powstania zmiany.
Uwaga!
Data powstania zmiany danych w zezwoleniu nie powinna być datą późniejszą niż dzień złożenia wniosku.
Wniosek niezawierający wymaganych danych i nieuzupełniony w wyznaczonym terminie nie krótszym niż 7 dni od doręczenia wezwania, zostanie pozostawiony bez rozpoznania (przedsiębiorca otrzyma zawiadomienie o pozostawieniu wniosku bez rozpoznania lub postanowienie o zwrocie wniosku).
Czas realizacji
Bez zbędnej zwłoki;
Opłaty
Wniosek o dokonanie zmiany danych w zezwoleniu na sprzedaż detaliczną napojów alkoholowych jest wolny od opłat.
Tryb odwoławczy
Od decyzji organu zezwalającego stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie w terminie 14 dni od jej doręczenia – za pośrednictwem Prezydenta Miasta Ełku.
Uwagi
Brak;
Podstawa prawna
-
Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. 2018, poz. 2137).
-
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2018, poz. 2096).