ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Ełku
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Dopisanie do rejestru wyborcówDrukuj informacjęSprawa: Dopisanie do rejestru wyborców

Szczegóły informacji

Dopisanie do rejestru wyborców

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Organizacyjny - Referat Spraw Obywatelskich

Ogłoszono dnia: 2008-09-11 14:53:37

Termin załatwienia

3 dni

Osoba kontaktowa

Joanna Omilian

Miejsce załatwienia

Urząd Miasta

Referat Spraw Obywatelskich

ul.Marsz.J.Piłsudskiego 6

Telefon kontaktowy

087-73-26-101

Sposób załatwienia

Interesant otrzymuje decyzję o wpisaniu lub odmowie wpisania do rejestru wyborców.

Miejsce odbioru

Urząd Miasta

Referat Spraw Obywatelskich

ul. Marsz.J.Piłsudskiego 6

     lub

drogą korespondencyjną

Wymagane Dokumenty

1. Wniosek o wpisanie do rejestru danych w części A lub B

2. Dokument stwierdzający tożsamość

Czas realizacji

3 dni od daty złożenia wniosku.

Opłaty

Nie podlega opłatom.

Tryb odwoławczy

Od decyzji o wpisaniu do rejestru wyborców służy  prawo wzniesienia reklamacji do Prezydenta  Miasta Ełk na stwierdzone nieprawidłowości w wydanej decyzji..

 Od decyzji w sprawie odmowy wpisania do rejestru wyborców  przysługuje  prawo wzniesienia skargi do Sadu Rejonowego w Ełku za pośrednictwem Prezydenta Miasta Ełk w terminie 3 dni od dnia doręczenia decyzji.

Uwagi

 

 DOPISANIE DO REJESTRU  WYBORCÓW   część  A

Wyborca stale zamieszkały na terenie gminy bez zameldowania na pobyt stały lub zameldowany na pobyt czasowy może złożyć pisemny wniosek o wpisanie do rejestru wyborców części A pod adresem wskazanym we wniosku. Wnioski o wpisanie do rejestru wyborców można składać cały rok w godzinach pracy Urzędu.

 Przed wpisaniem wyborcy do rejestru na wniosek, zostanie wydana decyzja o wpisaniu do rejestru lub nie wpisaniu w ciągu 3 dni od daty złożenia wniosku.

Wyborca stale zamieszkały na obszarze gminy pod innym adresem aniżeli adres jego zameldowania na pobyt stały na obszarze  tej gminy może być dopisany do rejestru wyborców pod adresem stałego zamieszkania, na własny wniosek wniesiony pisemnie do urzędu gminy. Wniosek można składać cały rok najpóźniej  w ostatnim dniu pracy urzędu przed dniem glosowania- w godzinach pracy Urzędu.

 

DOPISANIE DO REJESTRU WYBORCOW  cześć B

 Wyborca obywatel Unii Europejskiej nie będący obywatelem polskim, stale zamieszkały na obszarze gminy i uprawniony, na podstawie i w zakresie określonych w innych ustawach , do korzystania z praw wyborczych w Rzeczypospolitej Polskiej, o ile nie jest już wpisany do rejestru wyborców wpisany jest na własny wniosek, nie później niż 30 dni po zarządzeniu  wyborów, w których na podstawie i w zakresie określonym w innych ustawach zamierza uczestniczyć. Do wniosku muszą być załączone: kserokopia ważnego dokumentu stwierdzającego tożsamość wnioskodawcy oraz pisemna deklaracja w której wnioskodawca podaje: swoje obywatelstwo i adres stałego zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, nazwę okręgu wyborczego albo miejscowości w państwie członkowskim swojego pochodzenia, gdzie jest umieszczony w rejestrze wyborców, oświadczenie, ze zamierza korzystać z czynnego prawa wyborczego tylko na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, oświadczenie, ze w państwie członkowskim swojego pochodzenia nie został pozbawiony czynnego prawa wyborczego.

Podstawa prawna

 Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r   Kodeks Wyborczy Dz.U. 2011 nr 21 poz. 112

 

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony