ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Ełku
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Utrata / unieważnianie dowodów osobistych Drukuj informacjęSprawa: Utrata / unieważnianie dowodów osobistych

Szczegóły informacji

Utrata / unieważnianie dowodów osobistych

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Organizacyjny - Referat Spraw Obywatelskich

Ogłoszono dnia: 2015-02-27 12:56:50

Termin załatwienia

niezwłocznie

Osoba kontaktowa

Małgorzata Szymczyk, Bogumiła Kruczewska

Miejsce załatwienia

Urząd Miasta w Ełku
Referat Spraw Obywatelskich
ul. Marszałka Piłsudskiego 6
19 - 300  Ełk

Wydział pracuje w poniedziałek od 8.00 do 16.00
we wtorek, w środę, w czwartek i w piątek od 7.30 do 15.30

Telefon kontaktowy

87 732 61 41, 78 732 61 39

Sposób załatwienia

Unieważnienie dowodu osobistego następuje:
- z dniem zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego
- z dniem utraty obywatelstwa polskiego lub zgonu posiadacza dowodu osobistego
- z dniem przekazania posiadaczowi nowego dowodu
- po upływie 4 miesięcy od zaistnienia zmiany danych zawartych w dowodzie

Utratę lub uszkodzenie dowodu zgłasza :
- posiadacz dowodu osobistego - niezwłocznie, osobiście,
- rodzic / opiekun prawny / kurator w imieniu osoby nie posiadającej zdolności do czynności prawnych lub posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawny

Na żądanie osoby zgłaszającej wydaje się zaświadczenie o utracie lub uszkadzeniu dowodu osobistego jest ważne do czasu wydania nowego dowodu, nie dłużej jednak niż przez 2 miesiące.

 

 

Miejsce odbioru

Urząd Miasta Ełku


ul. Marsz. J. Piłsudskiego 6

Wymagane Dokumenty

Utratę dowodu lub uszkodzenie należy zgłosić na formularzu utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego :
- w organie dowolnej gminy
- w dowolnej placówce konsularnej Rzeczypospolitej Polskiej- osoby przebywające poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osobiście lub pisemnie za pomocą poczty lub telefaksu,
- w organie gminy, który wydał dowód osobisty tylko w przypadku gdy zgłoszenie dokonane jest w formie dokumentu elektronicznego korzystając ze strony epuap.gov.pl
Uszkodzony dowód stanowi załącznik do formularza

Czas realizacji

niezwłocznie

Opłaty

Zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego wydaje się nieodpłatnie.

Uwagi

Wszystkie dowody wydane przed dniem 01 marca 2015r. zachowują ważność do upływu terminów w nich określonych.

Uwaga: Zmiana adresu dokonana przed 1 marca 2015 r. skutkuje unieważnieniem dowodu osobistego po 3 miesiącach i wymaga złożenia wniosku o wydanie nowego dokumentu.

Zmiana adresu zameldowania posiadacza dowodu osobistego po 01 MARCA 2015r. nie stanowi podstawy do jego wymiany.

Podstawa prawna

/ustawa z dnia 6 sierpnia 2010r. o dowodach osobistych (Dz. U. z 2010r. Nr 167, poz. 1131 ),- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu (Dz.U. z 2015 r. poz. 2012),- ustawa z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz o zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2008 Nr 14, poz. 92 z późn. zm. ),- ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 nr 144, poz. 1204 ),- ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U.z 2014r. Nr 1114 ),- ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U.z 2014r. Nr 1182 - tekst jednolity ).

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony