Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego (roboty drogowe, zgłoszenie awarii, wbudowanie urządzenia nie związanego z potrzebami drogi)Drukuj informacjęSprawa: Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego (roboty drogowe, zgłoszenie awarii, wbudowanie urządzenia nie związanego z potrzebami drogi)Szczegóły informacji
Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego (roboty drogowe, zgłoszenie awarii, wbudowanie urządzenia nie związanego z potrzebami drogi)
Wydział: Wydział Mienia Komunalnego
Ogłoszono dnia: 2008-09-15 13:50:34
Termin załatwienia
30 dni od daty złożenia wniosku oraz wymaganych dokumentów.
Osoba kontaktowa
Zdzisław Świerzyński
Miejsce załatwienia
Urząd Miasta Ełk
Wydział Mienia Komunalnego, pokój nr 241
ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 4, 19-300 Ełk
Telefon kontaktowy
087 73 26 241
Sposób załatwienia
1. Złożenie wniosku.
2. Rozpatrzenie wniosku.
3. Wydanie decyzji administracyjnej.
Miejsce odbioru
Urząd Miasta Ełk
Wydział Mienia Komunalnego, pokój nr 241
ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 4, 19-300 Ełk
Wymagane Dokumenty
Wniosek zawierający: nazwę, dokładny adres i numer telefonu wnioskodawcy, nazwę ulicy i cel zajęcia pasa, powierzchnię oraz planowany okres zajęcia odcinka pasa drogowego, powierzchnię rzutu poziomego urządzenia umieszczonego w pasie drogowym, nazwę wykonawcy robót oraz imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za wykonanie robót.
Do wniosku należy dołączyć:
1) plan sytuacyjny z zaznaczeniem robót prowadzonych w pasie drogowym,
2) pozwolenie na budowę ( przed wejściem z robotami w pas drogowy należy uzyskać zezwolenie na lokalizację (wjazdu, wbudowanie urządzenia),
3) projekt zabezpieczenia i organizacji ruchu w obrębie prowadzonych robót w pasie drogowym,
4) harmonogram robót – przy prowadzeniu robót etapami,
5) przy wbudowaniu urządzeń w pas drogowy należy złożyć dwa wnioski jednocześnie (tj. na roboty i wbudowanie urządzeń).
Czas realizacji
30 dni od daty złożenia wniosku oraz wymaganych dokumentów.
Opłaty
Wydanie decyzji nie podlega opłacie skarbowej na podstawie załącznika do ustawy dn. 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U. Nr 225 poz. 1635 z 2006 r.) część III ust. 44 kol. 4 pkt. 8-10. Wystąpienie na podstawie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpis, wypis lub kopia – od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury) wynosi 17 zł. zg. z załącznikiem do w/w ustawy, część IV.
Wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego zostały określone w Uchwale Rady Miasta Ełku Nr VIII/80/07 z dnia 24 kwietnia 2007 r. Za wbudowane nowo wbudowane urządzenia pobierana będzie opłata roczna określone w w/w uchwale.
Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Prezydenta Miasta Ełku.
Uwagi
Za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia pobiera się kary pieniężne w wysokości dziesięciokrotnej należnej opłaty stawki podstawowej. Przez zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia rozumie się: samowolne zajęcie pasa, przekroczenie terminu zajęcia lub zajęcie większej powierzchni niż określona w zezwoleniu.
Podstawa prawna
Za zajęcie pasa drogowego pobierane są opłaty, zgodnie z art. 20 pkt 8, art. 40 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 19, poz. 115 z późniejszymi zmianami ) i Uchwały Nr VIII/80/07 Rady Miasta Ełku z dnia 24.04.2007 r. opublikowanej w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego Nr 72, poz. 1142 z dnia 22.05.2007 r. oraz art. 104 k.p.a.