Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Zbywanie nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych oraz nieruchomości lokalowych mieszkalnych i użytkowych stanowiących własność gminy w drodze przetargówDrukuj informacjęSprawa: Zbywanie nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych oraz nieruchomości lokalowych mieszkalnych i użytkowych stanowiących własność gminy w drodze przetargówSzczegóły informacji
Zbywanie nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych oraz nieruchomości lokalowych mieszkalnych i użytkowych stanowiących własność gminy w drodze przetargów
Wydział: Wydział Planowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami
Ogłoszono dnia: 2008-09-25 09:09:50
Termin załatwienia
Łączny termin postępowania wynosi ok. 6 miesięcy. Jednakże odpowiedź o możliwości nabycia nieruchomości udzielana jest w terminie do 30 dni.
Osoba kontaktowa
Ewa Galińska, Anna Hanusko
Miejsce załatwienia
Urząd Miasta Ełku ul. Marszałka J. Piłsudskiego 4
Wydział Planowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami
pokój 235
Telefon kontaktowy
87- 732 62 35, 87-732 61 35
Sposób załatwienia
1. Prezydent Miasta Ełku podejmuje decyzję o rozpoczęciu procedury sprzedży.
2. Po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego, które polega na uzyskaniu niezbędnych opinii innych jednostek, sprawdzeniu księgi wieczystej, dokonania podziału geodezyjnego nieruchomości i w razie konieczności uzyskaniu pozytywnych opinii Komisji Rady Miasta, Prezydent Miasta przeznacza nieruchomość do sprzedaży i podaje do publicznej wiadomości na okres 21 dni wykaz nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży. Wykazy nieruchomości wywieszane są na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Miasta w Ełku, a ponadto informację o wywieszeniu tego wykazu ogłasza się w prasie lokalnej oraz podaje się na stronie internetowej Urzędu Miasta Ełku. Po upływie terminu składania wniosku przez osoby, którym przysługuje pierwszeństwo nabycia nieruchomości (6 tygodni od dnia zamieszczenia wykazu) ogłaszany jest przetarg na sprzedaż nieruchomości. Ogłoszenie o przetargu podaje się do publicznej wiadomości co najmniej na 30 dni przed wyznaczonym terminem przetargu. Ogłoszenie o przetargu wywiesza się w siedzibie Urzędu, a ponadto informacje o ogłoszeniu przetargu podaje się w prasie lokalnej lub w prasie codziennej ogólnokrajowej oraz na stronie internetowej Urzędu Miasta Ełku.3. Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wpłacenie wadium w podanej w ogłoszeniu wysokości i terminie.
4. Wadium wpłacone w pieniądzu przez uczestnika, który przetarg wygrał zalicza się na poczet ceny nieruchomości
5. Wadium zwraca się niezwłocznie po odwołaniu lub zamknięciu przetargu, jednak nie później niż przed upływem 3 dni, odpowiednio: odwołania przetargu, zamknięcia przetargu, unieważnienia przetargu, zakończenia przetargu wynikiem negatywnym.
7. Uczestnik przetargu zobowiązany jest okazać dowód tożsamości oraz dowód wpłaty wadium a także pełnomocnictwo notarialne sporządzone przez firmę, bądź osobę fizyczną, którą reprezentuje.
8. Nabywca nieruchomości zawiadomiony zostanie o miejscu i terminie zawarcia umowy sprzedaży najpóźniej w ciągu 21 dni od dnia rozstrzygnięcia przetargu. Wyznaczony termin nie może być krótszy niż 7 dni od dnia doręczenia zawiadomienia. Jeżeli osoba ustalona jako nabywca nieruchomości nie stawi się bez usprawiedliwienia w miejscu i terminie podanym w zawiadomieniu organizator przetargu może odstąpić od zawarcia umowy, a wpłacone wadium nie podlega zwrotowi.
Miejsce odbioru
Wymagane Dokumenty
Sprzedaż w drodze przetargów nie jest związana ze złożeniem wniosku.
Czas realizacji
Łączny termin postępowania wynosi ok. 6 miesięcy. Jednakże odpowiedź o możliwości nabycia nieruchomości udzielana jest w terminie do 30 dni.
Opłaty
Nabywca ponosi koszty związane z przygotowaniem nieruchomości do sprzedaży, tj.
- koszty wyceny nieruchomości
- koszty wypisu z operatu ewidencji gruntów,
- koszty podziału geodezyjnego
- koszt wznowienia znaków granicznych
- koszty sporządzenia aktu notarialnego i koszty sądowe
- koszt odpisu z księgi wieczystej
W/w opłaty uiścić należy nie później niż do dnia zawarcia umowy przenoszącej własność.
Tryb odwoławczy
Uczestnik przetargu może zaskarżyć czynności związane z przeprowadzeniem przetargu do Prezydenta Miasta Ełku. Skargę wnosi się w terminie 7 dni od dnia ogłoszenia wyniku przetargu ustnego lub doręczenia zawiadomienia o wyniku przetargu pisemnego.Prezydent Miasta może uznać skargę za zasadną i nakazać powtórzenie czynności przetargowych lub unieważnić przetarg albo uznać skargę za niezasadną. W przypadku wniesienia skargi Prezydent Miasta wstrzymuje czynności związane ze zbyciem nieruchomości.
Uwagi
Podstawa prawna
Uchwała Nr XIX/174/07 Rady Miasta Ełku z dnia 20 grudnia 2007r. w sprawie gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi przedmiot własności i przedmiot użytkowania wieczystego Gminy Miasta Ełku zmieniona Uchwałą Nr XXII/214/08 Rady Miasta Ełku z dnia 18 marca 2008r.