ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Ełku
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Akty prawne

Pobierz dane XMLAkt prawny: Zarzadzenie Prezydenta Miasta Nr 639/08Drukuj informacjęAkt prawny: Zarzadzenie Prezydenta Miasta Nr 639/08

Szczegóły informacji

Zarzadzenie Prezydenta Miasta Nr 639/08

Rodzaj: Nieokreślony

Status: Obowiązujący

Sesja: posiedzenie prezydenta

Kadencja: V kadencja

Data wejścia w życie: 2008-09-18

Data podjęcia/podpisania: 2008-09-18

Data rozpoczęcia obowiązywania: 2008-09-18

Tytuł aktu:

Zarządzenie Prezydenta Miasta Nr 639/08 w sprawie zasad i trybu informowania Prezydenta Miasta Ełku o zdarzeniach kryzysowych występujących na terenie miasta.

Na podstawie:

Na podstawie: art. 19 ust 1 i 2 ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym (Dz. U. 2007 Nr 89, poz. 590) oraz § 1 Zarządzenia Nr 90 Wojewody Warmińsko-Mazurskiego z dnia 26 marca 2008r. oraz § 1 Zarządzenia Nr 19 Starosty Powiatu Ełckiego z dn. 19. 08. 2008r. w sprawie zasad i trybu informowania Starosty Ełckiego o zdarzeniach kryzysowych występujących na terenie miasta Ełku zarządzam co następuje:

Treść:

§ 1

1. Zobowiązuje się wszystkich mieszkańców oraz osoby przebywające na terenie miasta Ełku do informowania Prezydenta Miasta o zdarzeniach kryzysowych, które wystąpiły lub mogą wystąpić na terenie miasta.
2. Informowanie Prezydenta o zdarzeniach kryzysowych zaistniałych na terenie miasta odbywa się wyłącznie poprzez Całodobowy Dyżur Urzędu Miasta Ełku.
3. Do bezpośredniego informowania Prezydenta Miasta Ełku o zdarzeniach kryzysowych, które wystąpiły lub mogą wystąpić zobowiązuje się w szczególności:
1) Komendanta Straży Miejskiej;
2) Naczelników Wydziałów, Kierowników Samodzielnych Referatów Urzędu Miasta w Ełku,
3) Prezesów, Dyrektorów podległych podmiotów gospodarczych i organizacji społecznych prowadzących działalność statutową na terenie Miasta Ełku.
4) Służby dyżurne PSP oraz KPP zgodnie z zawartymi porozumieniami.

§ 2

Zdarzenia kryzysowe, o których wystąpieniu należy niezwłocznie informować Prezydenta Miasta Ełku, to w szczególności:
1) zagrożenie pożarowe;
2) katastrofy komunikacyjne;
3) katastrofy budowlane;
4) zagrożenia i zdarzenia chemiczne;
5) katastrofy ekologiczne;
6) zagrożenia i zdarzenia promieniotwórcze;
7) zagrożenia epidemiologiczne u ludzi;
8) epizoocje u zwierząt;
9) poważne awarie infrastruktury krytycznej;
10) wykrycie niewybuchów i niewypałów;
11) zbiorowe naruszenie porządku publicznego;
12) niepokoje i protesty społeczne;
13) imprezy masowe stwarzające potencjalne zagrożenie dla porządku publicznego;
14) przewóz przez teren miasta substancji niebezpiecznych;
15) utrudnienia w ruchu drogowym i kolejowym;
16) akty terroru;
17) przestępstwa przeciwko organom administracji publicznej;
18) inne zdarzenia mogące mieć wpływ na stan bezpieczeństwa miasta

§ 3

Informacje o wystąpieniu zdarzeń kryzysowych wyszczególnionych w § 2 należy przekazywać Prezydentowi Ełku w trybie doraźnym:
1) telefonicznie – natychmiast po zaistniałym zdarzeniu oraz w trakcie jego trwania, w skróconej formie;
2) pisemnie – w formie szczegółowego sprawozdania po ustąpieniu zagrożenia;
3) telefonicznie lub pisemnie – na polecenie Prezydenta Miasta Ełku – według szczegółowych ustaleń, w trakcie trwania zagrożenia, lub po jego ustąpieniu.

§ 4

Informacje o wystąpieniu zdarzeń kryzysowych wyszczególnionych w § 2 Całodobowy Dyżur przekazuje do Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego w trybie:

1. Okresowym – codziennie w formie pisemnych meldunków dobowych, do godziny 10.00 każdego dnia, według stanu na godzinę 8.00. Obowiązują również meldunki negatywne i w dni wolne.
2. Doraźnym:
1) telefonicznie – natychmiast po zaistniałym zdarzeniu oraz w trakcie jego trwania, w skróconej formie;
2) pisemnie – w formie szczegółowego sprawozdania po ustąpieniu zagrożenia;
3) telefonicznie lub pisemnie – na polecenie Dyżurnego Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego – według szczegółowych ustaleń, w trakcie trwania zagrożenia, lub po jego ustąpieniu.


§ 5

Informacje o zdarzeniach kryzysowych przekazywane Prezydentowi Miasta oraz do Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego powinny zawierać:
1) miejsce i czas zdarzenia kryzysowego;
2) charakter i zasięg zdarzenia kryzysowego;
3) przyczyny powstania zdarzenia kryzysowego;
4) siły i środki ratownicze użyte w czasie akcji ratowniczej;
5) prognozę skutków zdarzenia kryzysowego;
6) wnioski dotyczące ewentualnego wsparcia działań ratowniczych przez Starostę Powiatu Ełckiego;
7) inne informacje dotyczące zdarzenia kryzysowego;
8) dane personalne osoby przekazującej informacje, nazwa służby lub instytucji, którą reprezentuje oraz numer telefonu kontaktowego.

§ 6

Prezydent Ełku może doraźnie wprowadzić inne zasady przekazywania informacji.

§ 7

Informowanie Prezydenta Miasta Ełku oraz składanie meldunków do Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego o których mowa w § 3 i § 4 odbywa się poprzez dyżurnego Straży Miejskiej pełniącego Całodobowy Dyżur.

§ 8

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.








PREZYDENT MIASTA
Tomasz Andrukiewicz

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miasta w Ełku
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Wioletta Pawluczyk
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2008-09-29
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Roman Węgrzyn
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2008-09-29 14:45:15
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2008-10-03 08:04:05
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2008-10-03 08:04:05
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
819 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony