Akty prawne
Szczegóły informacji
Zarzadzenie Prezydenta Miasta Nr 639/08
Rodzaj: Nieokreślony
Status: Obowiązujący
Sesja: posiedzenie prezydenta
Kadencja: V kadencja
Data wejścia w życie: 2008-09-18
Data podjęcia/podpisania: 2008-09-18
Data rozpoczęcia obowiązywania: 2008-09-18
Tytuł aktu:
Zarządzenie Prezydenta Miasta Nr 639/08 w sprawie zasad i trybu informowania Prezydenta Miasta Ełku o zdarzeniach kryzysowych występujących na terenie miasta.
Na podstawie:
Treść:
§ 1
1. Zobowiązuje się wszystkich mieszkańców oraz osoby przebywające na terenie miasta Ełku do informowania Prezydenta Miasta o zdarzeniach kryzysowych, które wystąpiły lub mogą wystąpić na terenie miasta.
2. Informowanie Prezydenta o zdarzeniach kryzysowych zaistniałych na terenie miasta odbywa się wyłącznie poprzez Całodobowy Dyżur Urzędu Miasta Ełku.
3. Do bezpośredniego informowania Prezydenta Miasta Ełku o zdarzeniach kryzysowych, które wystąpiły lub mogą wystąpić zobowiązuje się w szczególności:
1) Komendanta Straży Miejskiej;
2) Naczelników Wydziałów, Kierowników Samodzielnych Referatów Urzędu Miasta w Ełku,
3) Prezesów, Dyrektorów podległych podmiotów gospodarczych i organizacji społecznych prowadzących działalność statutową na terenie Miasta Ełku.
4) Służby dyżurne PSP oraz KPP zgodnie z zawartymi porozumieniami.
§ 2
Zdarzenia kryzysowe, o których wystąpieniu należy niezwłocznie informować Prezydenta Miasta Ełku, to w szczególności:
1) zagrożenie pożarowe;
2) katastrofy komunikacyjne;
3) katastrofy budowlane;
4) zagrożenia i zdarzenia chemiczne;
5) katastrofy ekologiczne;
6) zagrożenia i zdarzenia promieniotwórcze;
7) zagrożenia epidemiologiczne u ludzi;
8) epizoocje u zwierząt;
9) poważne awarie infrastruktury krytycznej;
10) wykrycie niewybuchów i niewypałów;
11) zbiorowe naruszenie porządku publicznego;
12) niepokoje i protesty społeczne;
13) imprezy masowe stwarzające potencjalne zagrożenie dla porządku publicznego;
14) przewóz przez teren miasta substancji niebezpiecznych;
15) utrudnienia w ruchu drogowym i kolejowym;
16) akty terroru;
17) przestępstwa przeciwko organom administracji publicznej;
18) inne zdarzenia mogące mieć wpływ na stan bezpieczeństwa miasta
§ 3
Informacje o wystąpieniu zdarzeń kryzysowych wyszczególnionych w § 2 należy przekazywać Prezydentowi Ełku w trybie doraźnym:
1) telefonicznie – natychmiast po zaistniałym zdarzeniu oraz w trakcie jego trwania, w skróconej formie;
2) pisemnie – w formie szczegółowego sprawozdania po ustąpieniu zagrożenia;
3) telefonicznie lub pisemnie – na polecenie Prezydenta Miasta Ełku – według szczegółowych ustaleń, w trakcie trwania zagrożenia, lub po jego ustąpieniu.
§ 4
Informacje o wystąpieniu zdarzeń kryzysowych wyszczególnionych w § 2 Całodobowy Dyżur przekazuje do Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego w trybie:
1. Okresowym – codziennie w formie pisemnych meldunków dobowych, do godziny 10.00 każdego dnia, według stanu na godzinę 8.00. Obowiązują również meldunki negatywne i w dni wolne.
2. Doraźnym:
1) telefonicznie – natychmiast po zaistniałym zdarzeniu oraz w trakcie jego trwania, w skróconej formie;
2) pisemnie – w formie szczegółowego sprawozdania po ustąpieniu zagrożenia;
3) telefonicznie lub pisemnie – na polecenie Dyżurnego Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego – według szczegółowych ustaleń, w trakcie trwania zagrożenia, lub po jego ustąpieniu.
§ 5
Informacje o zdarzeniach kryzysowych przekazywane Prezydentowi Miasta oraz do Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego powinny zawierać:
1) miejsce i czas zdarzenia kryzysowego;
2) charakter i zasięg zdarzenia kryzysowego;
3) przyczyny powstania zdarzenia kryzysowego;
4) siły i środki ratownicze użyte w czasie akcji ratowniczej;
5) prognozę skutków zdarzenia kryzysowego;
6) wnioski dotyczące ewentualnego wsparcia działań ratowniczych przez Starostę Powiatu Ełckiego;
7) inne informacje dotyczące zdarzenia kryzysowego;
8) dane personalne osoby przekazującej informacje, nazwa służby lub instytucji, którą reprezentuje oraz numer telefonu kontaktowego.
§ 6
Prezydent Ełku może doraźnie wprowadzić inne zasady przekazywania informacji.
§ 7
Informowanie Prezydenta Miasta Ełku oraz składanie meldunków do Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego o których mowa w § 3 i § 4 odbywa się poprzez dyżurnego Straży Miejskiej pełniącego Całodobowy Dyżur.
§ 8
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
PREZYDENT MIASTA
Tomasz Andrukiewicz
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Miasta w Ełku |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Wioletta Pawluczyk |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2008-09-29 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Roman Węgrzyn |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2008-09-29 14:45:15 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2008-10-03 08:04:05 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2008-10-03 08:04:05 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 823 raz(y) |