Petycje
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Petycje
Informacja ogłoszona dnia 2015-09-11 11:09:56 przez Zbigniew Dąbrowski
Akapit nr 1 - brak tytułu
Petycje są formą bezpośredniego uczestnictwa obywateli w procesie sprawowania władzy. W ramach petycji obywatele indywidualnie lub zbiorowo mogą zgłaszać żądania lub propozycje odnoszące się do wszelkich spraw związanych z życiem publicznym.
Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r. (Dz. U. Nr 78, poz. 483) w dziale "Wolności i prawa polityczne", w art. 63 przewiduje możliwość składania przez obywateli petycji, wniosków i skarg. W tym przepisie stwierdza się, że każdy ma prawo składać petycje, wnioski, skargi w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą do organów władzy publicznej oraz do organizacji i instytucji społecznych w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami. Ponadto przepis ten zawiera upoważnienie do uregulowania w ustawie trybu rozpatrywania petycji.
Obowiązujące od 6 września 2015 r. przepisy ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz. U. z dnia 5 września 2014r.) określają zasady składania i rozpatrywania petycji oraz sposób postępowania organów w sprawach dotyczących petycji.
Petycję adresowaną do Prezydenta Miasta Ełku lub Urzędu Miasta Ełku (z dopiskiem "Petycja") składamy:
- Korespondencyjnie na adres: Urząd Miasta Ełku ul. Marsz. J. Piłsudskiego 4, 19-300 Ełk – z dopiskiem "Petycja"
- Pocztą elektroniczną:
- na adres elektronicznej skrzynki podawczej (ESP), za pomocą której można doręczać dokumenty elektroniczne do urzędu:
W celu złożenia wniosku do Urzędu konieczne jest posiadanie bezpłatnego konta użytkownika na platformie ePUAP. Skuteczne doręczenie dokumentów potwierdzane jest automatycznym wydaniem urzędowego poświadczenia przedłożenia (UPP),
- na adres poczty elektronicznej urzędu
za pomocą której można doręczać dokumenty elektroniczne (bez potwierdzania UPP)
- Osobiście w sekretariacie Urzędu Miasta Ełku
w poniedziałki w godzinach 8-16, od wtorku do piątku w godzinach 7:30 - 15:30.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Miasta w Ełku |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Wioletta Pawluczyk |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2015-09-11 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Wioletta Pawluczyk |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2015-09-11 11:08:11 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2015-09-11 11:09:56 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2015-09-11 14:13:23 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 3411 raz(y) |