ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Ełku
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Katalog usług Urzędu Miasta Ełku

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Zezwolenie na umieszczenie reklamy w pasie drogowym

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2015-06-30 10:56:12 przez Michał Kociński

Wprowadzenie:

Postępowanie w sprawie wydania zezwolenia na umieszczenie reklamy w pasie drogowym jest postępowaniem administracyjnym. Realizacja sprawy następuje w ciągu jednego miesiąca od dnia złożenia wniosku. Zezwolenie lub odmowa wydania zezwolenia na umieszczenie reklamy w pasie drogowym realizowane jest w formie decyzji administracyjnej.

Przebieg procedury:

  • KROK 1. Złożenie wniosku.
Wnioskodawca składa wniosek o wydanie zezwolenia na umieszczenie reklamy w pasie drogowym.  Organem właściwym, do którego składany jest wniosek jest Prezydent Miasta Ełku. Wniosek może być składany za pomocą środków komunikacji elektronicznej. 
Uczestnicy: Wnioskodawca.
 
 
  • KROK 2. Weryfikacja formalna i merytoryczna wniosku.
Organ właściwy dokonuje sprawdzenia kompletności dokumentów i poprawności danych zawartych w złożonym wniosku.
W przypadku stwierdzonych braków formalnych lub niepoprawności danych organ wzywa pisemnie lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej wnioskodawcę do uzupełnienia braków formalnych i/lub złożenia wyjaśnień lub uzupełnienia wniosku w nieprzekraczalnym terminie 7 dni, od daty otrzymania wezwania na złożenie wyjaśnień lub uzupełnienie braków. W przypadku kiedy wnioskodawca nie uzupełni braków dokumentacji w ciągu 7 dni zgodnie z art. 64 §2 KPA wniosek pozostaje bez rozpoznania. Organ właściwy powiadamia wówczas wnioskodawcę o pozostawieniu wniosku bez rozpoznania. Wnioskodawca może wnieść o zawieszenie postępowania, gdy termin 7 dni jest niewystarczający by uzupełnić braki w terminie.
Uczestnicy: Prezydent Miasta Ełku.
 
 
  • KROK 3. Wydanie decyzji administracyjnej.
Organ właściwy wydaje w drodze decyzji administracyjnej zezwolenie lub odmawia wydania zezwolenia w ciągu 30 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku. Decyzja może być doręczona za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Uczestnicy: Prezydent Miasta Ełku.
 
- Wnioskodawca - podmiot, który ubiega się o wydanie zezwolenie na umieszczenie reklamy w pasie drogowym.
- Prezydent Miasta Ełku - organ właściwy, prowadzący sprawę o wydanie zezwolenia na umieszczenie reklamy w pasie drogowym.

Kogo dotyczy procedura:

Procedura dotyczy każdego podmiotu, który ubiega się o wydanie zezwolenie na umieszczenie reklamy w pasie drogowym.

Wymagane dokumenty do realizacji procedury:

  1. szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:500 z zaznaczeniem lokalizacji reklamy i podaniem jej wymiarów,
  2. projekt reklamy zawierający jej wizualizację, wymiary, opis materiałów konstrukcyjnych, ich kolorystykę oraz sposób montażu reklamy,
  3. odpis z Krajowego Rejestru Sądowego / Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
  4. oryginalne bądź poświadczone urzędowo pełnomocnictwo osoby działającej w imieniu wnioskodawcy, wraz z oryginałem dokumentu potwierdzającego wniesienie opłaty skarbowej – 17 zł,
  5. inne dodatkowe dokumenty na żądanie zarządcy drogi – jeżeli będą niezbędne do wydania decyzji.
 
! dodatkowy załączniki z uwagi na lokalizację reklamy na budynku:
- zgoda właściciela budynku / wspólnoty mieszkaniowej jeśli reklama zamocowana będzie do budynku,
 
! dodatkowy załączniki z uwagi na lokalizację reklam na budynkach znajdujących się
w strefie konserwatora:
- zgoda Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na zamocowanie reklamy do budynku.
 
! dodatkowe załączniki z uwagi na lokalizację reklam wyborczych:
- oświadczenia pełnomocników, o przyjęciu pełnomocnictwa, a w wypadku pełnomocnika finansowego – również o spełnieniu przez niego wymogów określonych z ordynacji wyborczej, której kampania reklamowa dotyczy,
- uwierzytelniony odpis z ewidencji partii politycznych,
- wyciąg ze statutu partii politycznej wskazujący, który organ jest upoważniony do jej reprezentowania na zewnątrz.

Miejsce składania dokumentów:

1. Osobiście lub korespondencyjnie na adres:
Urząd Miasta Ełku
ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 4, 19-300 Ełk
Składanie wniosków: Kancelaria urzędu, pokój nr 114
Miejsce załatwienia sprawy: Referat Dróg Miejskich, pokój nr 240, 241
 
2. Za pośrednictwem usługi na ePUAP.

Opłaty:

Za złożenie wniosku o wydanie zezwolenia na umieszczenie reklamy w pasie drogowym nie pobiera się opłaty skarbowej, zgodnie z art. 3 ustawy o opłacie skarbowej. Opłacie skarbowej, zgodnie z art. 1 ust. 1 pkt 2 ustawy podlega pełnomocnictwo.
Za zajęcie pasa drogowego pobiera się opłatę na zasadach określonych w ustawie z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych. Opłatę ustala właściwy zarządca drogi przy udzielaniu zezwolenia na zajęcie pasa drogowego w drodze decyzji administracyjnej.

Tryb odwoławczy:

Od postępowania zakończonego decyzją odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Ełku.

Akapit nr - brak tytułu

  1. Kodeks postępowania administracyjnego z 14 czerwca 1960 r. (Dz. U. 2013, poz. 267 ze zm.).
  2. Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. 2015, poz. 460).
  3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. 2015, poz. 783 ze zm).
  4. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. 2004, nr 140 poz. 1481 ze zm.).
  5. Uchwała nr VIII/80/07 Rady Miasta Ełku z dnia 24 kwietnia 2007 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego.

FORMULARZ:

Wypełnij on-line Wypełnij i wydrukuj
      reklama       
plakaty wyborcze
 
« powrót do poprzedniej strony