Ekran szczegółów informacji - sprawa
Szczegóły informacji
Stypendium szkolne (socjalne)
Wydział: Wydział Edukacji
Ogłoszono dnia: 2008-09-22 15:30:06
Termin załatwienia
Po otrzymaniu dotacji celowej. Realizacja przyznanego stypendium będzie następować poprzez refundację poniesionych kosztów po złożeniu i weryfikacji rachunków, faktur, dowodów wpłaty dotyczących danego roku szkolnego.
Osoba kontaktowa
Renata Przestrzelska
Miejsce załatwienia
Wydział Edukacji
Telefon kontaktowy
(087) 732 62 68
Sposób załatwienia
1. Należy pobrać formularz wniosku w Wydziale Edukacji Urzędu Miasta w Ełku przy ul. Piłsudskiego 4, pokój nr 369 (na każde dziecko w rodzinie wymagany jest oddzielny formularz). Wnioskodawcą może być rodzic lub opiekun w przypadku niepełnoletniego ucznia lub pełnoletni uczeń.
2. Pobrany formularz wniosku czytelnie wypełnić.
3. Zanieść formularz wniosku do szkoły, do której uczęszcza dziecko, w celu zaopiniowania go przez dyrektora szkoły.
4. Do formularza trzeba dołączyć niezbędne załączniki: np. zaświadczenia, decyzje, oświadczenia itp.
5. Następnie formularz wniosku wraz z kompletem dokumentów należy złożyć w Wydziale Edukacji.
Miejsce odbioru
Wymagane Dokumenty
I. Wniosek o przyznanie stypendium
II. Dokumenty potwierdzające dochód w rodzinie z ostatniego miesiąca poprzedzającego miesiąc złożenia wniosku
1.
(zaświadczenie z zakładu pracy o dochodzie brutto z wyszczególnieniem: podatku dochodowego, składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, kwoty alimentów świadczonych na rzecz innych osób. W przypadku umów zleceń i o dzieło – umowa lub rachunek)
(odcinek renty lub emerytury lub zaświadczenie)
(zaświadczenie o wysokości otrzymanego zasiłku lub zaświadczenie potwierdzające status osoby bezrobotnej)
(oświadczenie o ilości miesięcy, w których była prowadzona działalność w poprzednim roku oraz zeznanie za poprzedni rok podatkowy lub zaświadczenie z Urzędu Skarbowego za poprzedni rok)
(zeznanie za poprzedni rok podatkowy lub zaświadczenie z US za poprzedni rok podatkowy lub oświadczenie)
(zaświadczenie z US o rozliczaniu działalności w formie ryczałtu oraz dowody opłacania składek ZUS)
(decyzja o ustaleniu wysokości karty podatkowej oraz oświadczenie o osiągniętym dochodzie)
(zaświadczenie)
(kserokopia decyzji)
(zaświadczenie o powierzchni ha przeliczeniowych)
(we wniosku o stypendium szkolne należy wpisać kwotę pobieranych świadczeń)
(wyrok w sprawie o alimenty lub zaświadczenie komornika, a w przypadku alimentów dobrowolnych oświadczenie lub dowód wpłaty. W przypadku pobierania świadczeń w Wydziale Świadczeń Rodzinnych i Funduszu Alimentacyjnego w Ełku - decyzja (do wglądu)
(własne oświadczenie o środkach utrzymania w danym okresie)
(wraz z zaświadczeniem o wysokości otrzymywanego stypendium socjalnego i naukowego lub zaświadczeniem potwierdzającym brak otrzymywania w/w stypendiów)
2. W przypadku rozbieżności dotyczących adresu zameldowania i adresu zamieszkania należy załączyć wyjaśnienie oraz dokumenty potwierdzające miejsce zamieszkania ucznia.
Opłaty
Nie podlega
Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje wnioskodawcy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Ełku w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 16 grudnia 2004 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz ustawy
o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. Nr 281, poz. 2781);
2. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 ze zm.) – Rozdział 8a (Pomoc materialna dla uczniów);
3. Ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. Nr 64, poz. 593 ze zm.);
4. Uchwała Nr XXXI/274/05 Rady Miasta Ełku w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Miasta Ełku z dnia 22 marca 2005 r.
5. Uchwała Nr VI/40/07 Rady Miasta Ełku zmieniająca uchwałę w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Miasta Ełku z dnia 27 lutego 2007 r.