Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Podatek leśny od osób fizycznych Drukuj informacjęSprawa: Podatek leśny od osób fizycznychSzczegóły informacji
Podatek leśny od osób fizycznych
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Wydział Finansowy
Ogłoszono dnia: 2008-09-16 08:20:31
Termin załatwienia
Nie później niż w ciągu 1 miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu 2 miesięcy.
Osoba kontaktowa
Agnieszka Wilczyńska, Artur Masiak
Miejsce załatwienia
Kancelaria Ogólna Urzędu Miasta w Ełku pokój nr 02 (niski parter)
Urząd Miasta w Ełku Biuro Obsługi Klienta pokój nr 04 (niski parter).
Telefon kontaktowy
(87) 7326202, 7326114, 7326255
Sposób załatwienia
Uwaga! W lipcu 2019 r. nastąpiła zmiana formularzy:
1) IL-1 - Informacja o lasach
2) ZIL-1 - załącznik do w/w informacji - dane o przedmiotach opodatkowania podlegających opodatkowaniu
1) IL-1 - Informacja o lasach
2) ZIL-1 - załącznik do w/w informacji - dane o przedmiotach opodatkowania podlegających opodatkowaniu
3) ZIL-2 - załącznik do w/w informacji - dane o przedmiotach opodatkowania niepodlegających opodatkowaniu
4) ZIL-3 - załącznik do w/w informacji - dane pozostałych podatników (do wypełnienia w przypadku współwłasności).
W ciągu 14 dni od okoliczności uzasadniających powstanie lub wygaśnięcie obowiązku podatkowego - należy złożyć informację IL-1 oraz załączyć następujące dokumenty:
- akt notarialny
- umowa dzierżawy
- oświadczenie o wieku drzewostanu
Wysokość podatku leśnego ustala organ podatkowy w drodze decyzji.
Po upływie terminu płatności nieopłaconej raty podatku wystawia się upomnienie, na podstawie którego należność winna być uregulowania w ciągu siedmiu dni od daty otrzymania. W przypadku dalszego uchylania się od zapłaty wystawia się tytuł wykonawczy przesyłany do Urzędu Skarbowego (wg właściwości) w celu podjęcia czynności egzekucyjnych.
Terminy płatności podatku leśnego określa art. 6 ust. 3 ustawy z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym (Dz. U. z 2019 r. poz. 888 ze zm.).
Podatek płatny jest w czterech ratach: do dnia 15 marca, 15 maja, 15 września i 15 listopada roku podatkowego.
W przypadku gdy kwota podatku nie przekracza 100zł, podatek jest płatny jednorazowo w terminie płatności pierwszej raty.
Wpłat należy dokonywać na przyporządkowany indywidualny rachunek bankowy wskazany w decyzji.
Obowiązek składania informacji IL-1 dotyczy również podatników korzystających ze zwolnień i ulg przewidzianych w ustawie o podatku leśnym.
Informacja o lasach musi być podpisana przez wszystkich współwłaścicieli.
Średnia cena sprzedaży drewna, obliczona według średniej ceny drewna uzyskanej przez nadleśnictwa za pierwsze trzy kwartały 2019 r., wyniosła 194,24 zł za 1m3.
Miejsce odbioru
Biuro Obsługi Klienta pokój nr 04 (niski parter) w godzinach pracy Urzędu
Wymagane Dokumenty
W ciągu 14 dni od okoliczności uzasadniających powstanie lub wygaśnięcie obowiązku podatkowego - należy złożyć informację IL-1 oraz załączyć następujące dokumenty:
- akt notarialny
- umowa dzierżawy
- oświadczenie o wieku drzewostanu
Czas realizacji
Nie później niż w ciągu 1 miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu 2 miesięcy.
Tryb odwoławczy
Odwołanie od decyzji wnosi się w ciągu 14 dni od daty doręczenia - do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Ełk i składa się je w Kancelarii Ogólnej Urzędu Miasta w Ełku w godzinach pracy Urzędu.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 poz. 1325 ze zm.)
- Ustawa z dnia 30 października 2002r. o podatku leśnym (Dz. U. z 2019 poz. 888 ze zm.)
- Komunikat Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 18 października 2019 r. w sprawie średniej ceny sprzedaży drewna, obliczonej według średniej ceny drewna uzyskanej przez nadleśnictwa za pierwsze trzy kwartały 2019 r. (M.P. 2019 poz. 1018)
- Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 3 czerwca 2019 r. w sprawie wzorów informacji o lasach i deklaracji na podatek leśny (Dz. U. z 2019 r. poz. 1126)