Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Zameldowanie na pobyt czasowy (powyżej 3 miesięcy) Drukuj informacjęSprawa: Zameldowanie na pobyt czasowy (powyżej 3 miesięcy)Szczegóły informacji
Zameldowanie na pobyt czasowy (powyżej 3 miesięcy)
Wydział: Wydział Organizacyjny - Referat Spraw Obywatelskich
Ogłoszono dnia: 2008-09-11 14:50:06
Termin załatwienia
W dniu złożenia dokumentów.
Osoba kontaktowa
Alicja Aleksiejczuk, Krystyna Dzięgielewska, Joanna Omilian
Miejsce załatwienia
Urząd Miasta
Referat Spraw Obywatwlskich
ul. Marsz.J. Piłsudskiego 6
Telefon kontaktowy
087-73-26-101
Sposób załatwienia
W wyniku dokonania czynności meldunkowej interesant otrzymuje poświadczenia zameldowania na pobyt czasowy w formie wydruku komputerowego.
Miejsce odbioru
Urząd Mista
Referat Spraw Obywatelskich
ul. Marsz.J.Piłsudskiego 6
Wymagane Dokumenty
1. Dokument stwierdzający tożsamość - dowód osobisty u osób pełnoletnich, akt urodzenia u osób niepełnoletnich z adnotacją o stałym zameldowaniu.
2. Książeczka wojskowa – u mężczyzn w wieku 19-50 lat, a ze stopniami chorążych i oficerów do 60 lat, kobiet (z zawodu pielęgniarka, lekarz) w wieku 19-40 lat,a ze stopniami chorążych i oficerów do 50 lat.
Osoby podlegające obowiązkowi wojskowemu i posiadające kartę mobilizacyjną zobowiązane są osobiście poinformować wojskową komendę uzupełnień o zmianie adresu uzyskując pieczątkę na druku meldunkowym.
3. Wypełniony formularz zgłoszenia pobytu czasowego ponad 3 miesiące (druk do pobrania),
4. Dokument, z którego wynika najem lub własność lokalu osoby potwierdzającej pobyt meldującego się (umowa najmu, akt notarialny, decyzja przydziału lokalu),
Czas realizacji
W dniu złożenia dokumentów.
Opłaty
Czynności związane z zameldowaniem na pobyt czasowy nie podlegają opłatom.
Tryb odwoławczy
Brak.
Uwagi
W przypadku upływu terminu zameldowania na pobyt czasowy powyżej 3 miesięcy meldunek automatycznie wygasa.
Ponowne zameldowanie na pobyt czasowy jest realizowane poprzez dostarczenie wymaganych dokumentów i wypełnienie formularza meldunkowego.
Ppodczas zameldowania wymagana jest obecność osoby posiadającej tytuł prawny do lokalu
(wynajmującego, najemcy, posiadacza spółdzielczego prawa do lokalu ), w którym ma nastąpić
zameldowanie.
Zgodnie z art.47 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz.U. Nr 139 poz. 993 z 2006 r.) w przypadku powstałych wątpliwości, Urząd może rozstrzygać o zameldowaniu w drodze decyzji administracyjnej, od której przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Wojewody
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 roku o ewidencji ludności i dowodach osobistych (.Dz.U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993).