ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Ełku
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Opłata od posiadania psówDrukuj informacjęSprawa: Opłata od posiadania psów

Szczegóły informacji

Opłata od posiadania psów

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Finansowy

Ogłoszono dnia: 2008-09-11 12:59:50

Termin załatwienia

Wszelkie zmiany mające wpływ na powstanie lub wygaśnięcie obowiązku opłaty dotyczące opłaty od posiadania psów należy zgłaszać do 15-go dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym powyższe zmiany zaistniały.

Osoba kontaktowa

Bożena Ganuszko

Miejsce załatwienia

 

Wszelkie zmiany mające wpływ na powstanie lub wygaśnięcie obowiązku opłaty  dotyczące opłaty od posiadania psów należy zgłaszać w UM Ełk (pokój Nr 2 w godzinach pracy urzędu)

Telefon kontaktowy

(0 87) 732 62 57

Sposób załatwienia

 

 

 

 

Pobieranie opłaty od posiadania psów reguluje Uchwała Rady Miasta w Ełku Nr XXXI/295/08 z dnia 23 grudnia 2008r. w sprawie określenia wysokości stawki  opłaty od   posiadania psów.

 

Stawka opłaty od jednego psa wynosi 55,00 zł.

 

Zobowiązani do opłaty są od posiadania  psów są osoby fizyczne posiadające psy.

Opłata  płatna jest bez wezwania do 31 maja każdego roku podatkowego, w przypadku kontynuowania obowiązku opłaty w latach ubiegłych.

W przypadku nabycia psa w ciągu roku opłata  płatna jest w wysokości równej kwocie wynikającej  rozliczenia: 1/12 stawki razy liczba miesięcy pozostałych do końca danego roku z wyłączeniem miesiąca nabycia psa.

Zamieszkujący w Ełku właściciele psów dokonują wpłat na konto Urzędu Miasta w Ełku:

w Banku PKO BP SA O/Ełk    11 1020 4724 0000 3102 0038 8512

 

 

 

 

Miejsce złożenia dokumentów:

Wszelkie zmiany mające wpływ na powstanie lub wygaśnięcie obowiązku opłaty  dotyczące opłaty od posiadania psów należy zgłaszać w UM Ełk (pokój Nr 2 w godzinach pracy urzędu) do 15-go dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym powyższe zmiany zaistniały.

 

Zwolnienia ustawowe:

 

1.    Osobom zaliczanym do znacznego stopnia niepełnosprawności w rozumieniu przepisów o rehabilitacji

    zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych - z tyt. posiadania  1 psa

2.   Od osób w wieku powyżej 65 lat prowadzących samodzielne gospodarstwo domowe – od jednego psa.

3.  Podatników podatku rolnego od gospodarstw rolnych - z tyt. posiadania nie więcej niż dwóch psów.

 

Zwolnienia wynikające  z Uchwały Nr XVII/159/07 z dnia 27 listopada 2007r.:

 

Zwalnia się z opłaty  od posiadania psów osoby, które nabyły psa ze schroniska. Zwolnienie obejmuje okres 3 lat, począwszy od miesiąca następującego po miesiącu nabycia psa. Fakt nabycia psa powinien być potwierdzony dokumentem wystawionym przez prowadzącego schronisko.

 

 

 

 

 

 

Miejsce odbioru

 

 

 

Pokój Nr 2

Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji wnosi się w ciągu 14 dni od daty doręczenia - do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Ełk i składa się je w Sekretariacie Urzędu Miasta w Ełku w godzinach pracy Urzędu.

 

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych - tekst jednolity Dz. U. z 2006r. Nr 121 poz. 844 z późn. zm.

Uchwała Rady Miasta w Ełku Nr XXXI/295/08 z dnia 23 grudnia 2008r

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony