ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Ełku
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa:  Refundacja podatku VAT dla odbiorców paliw gazowych do celów grzewczychDrukuj informacjęSprawa:  Refundacja podatku VAT dla odbiorców paliw gazowych do celów grzewczych

Szczegóły informacji

 Refundacja podatku VAT dla odbiorców paliw gazowych do celów grzewczych

Wydział: Wydział Świadczeń

Ogłoszono dnia: 2023-02-03 13:34:21

Termin załatwienia

Wniosek o refundację podatku VAT należy złożyć w terminie 30 dni od dnia otrzymania faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych. Nie później jednak niż do 30 września 2024r.

Osoba kontaktowa

Joanna Rafałowska- Naczelnik Wydziału Świadczeń, Anna Nowicka - Zastępca Naczelnika Wydziału Świadczeń, Izabela Żywno, Emilia Kryspin, Katarzyna Kaczyńska, Małgorzata Mościcka, Anna Kapla, Patrycja Kucharska, Karol Jakubowski, Ewelina Polak, Agnieszka Barszczewska

Miejsce załatwienia

Urząd Miasta Ełku
Wydział Świadczeń
Ul. Marsz. Józefa Piłsudskiego 6
19-300 Ełk

Telefon kontaktowy

87 73 26 150- Naczelnik Wydziału, 87 73 26 148, 87 73 26 110, 87 73 26 146, 87 73 26 147, 87 73 26106, fax. 087 73 26 230

Adres e-mail

Nie dotyczy

Sposób załatwienia

Wniosek o refundację podatku VAT może złożyć odbiorca paliw gazowych w gospodarstwie domowym. O zwrot podatku VAT za gaz ziemny mogą się ubiegać te gospodarstwa domowe, które używają gazu do celów grzewczych. Oznacza to, że gaz ziemny dostarczony w okresie od 01.01.2023r. do 30.06.2024r. musi być wykorzystywany do ogrzewania domu lub mieszkania.
Zwrotu podatku VAT nie otrzymają więc osoby wykorzystujące gaz tylko w kuchni do gotowania, jak również ci, którzy podgrzewają gazem wodę użytkową.
 
1.Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w Wydziale Świadczeń Urzędu Miasta (Sala obsługi na parterze)
2 Wniosek wraz z załącznikami można złożyć w Kancelarii Urzędu lub przesłać pocztą tradycyjną na adres Urzędu.
3.Wniosek można złożyć elektronicznie. Należy przejść do formularza Pisma Ogólnego  i dodać jako załącznik wypełniony wniosek o refundację podatku VAT dla odbiorców paliw gazowych do celów grzewczych .
 
Usługę przez Internet może zrealizować każdy, kto ma profil zaufany (eGo) lub e-dowód, który pozwala potwierdzić tożsamość wnioskodawcy.
Jeżeli posiadasz konto na platformie eUsług i powiązałeś je ze swoim Profilem Zaufanym – zostaniesz skierowany bezpośrednio do e-formularza usługi. Użytkownik nieposiadający konta / niepowiązany z Profilem Zaufanym zostanie skierowany na stronę logowania (Profil Zaufany, e-dowód, bank) do platformy ePUAP, a po zalogowaniu – do e-formularza usługi.

Miejsce odbioru

Organ przesyła wnioskodawcy informację o przyznaniu  refundacji podatku VAT dla odbiorców paliw gazowych do celów grzewczych  na wskazany we wniosku adres poczty elektronicznej. W przypadku gdy wnioskodawca nie wskazał adresu poczty elektronicznej we wniosku o wypłatę  refundacji podatku VAT dla odbiorców paliw gazowych do celów grzewczych informacja znajduje się w aktach sprawy.

Wymagane Dokumenty

Do wniosku o zwrot podatku VAT za gaz należy załączyć:
  1. fakturę dokumentującą dostarczenie paliw gazowych do tego odbiorcy przez to przedsiębiorstwo energetyczne,
  2. dowód uiszczenia zapłaty za tę fakturę.
  3. dokumenty stwierdzające wysokość dochodu osób w gospodarstwie domowym, w tym odpowiednio
- oświadczenia wnioskodawcy o dochodach członków rodziny osiągniętych w roku kalendarzowym poprzedzającym okres zasiłkowy, innych niż dochody podlegające opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach określonych w art. 27, art. 30b, art. 30c, art. 30e, art. 30f ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych,
  1. w indywidualnych przypadkach inne dokumenty i oświadczenia niezbędne do ustalenia wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego,
  2. W przypadku osób posiadających gospodarstwo rolne:
- oświadczenie o wielkości gospodarstwa rolnego wyrażonej w hektarach przeliczeniowych ogólnej powierzchni w roku kalendarzowym poprzedzającym okres zasiłkowy lub zaświadczenie właściwego organu gminy albo nakaz płatniczy.

Czas realizacji

Termin załatwienia sprawy do jednego miesiąca. Sprawy szczególnie skomplikowane do dwóch miesięcy.

Tryb odwoławczy

Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Olsztynie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Ełku

Uwagi

Warunkiem przyznania refundacji podatku VAT jest kryterium dochodowe, które wynosi:
- 2100 zł dla jednoosobowego gospodarstwa domowego,
- 1500 zł/os. w przypadku gospodarstwa wieloosobowego.
Korzystanie z gazu do ogrzewania domu czy mieszkania musi potwierdzić wpis do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. Główne źródło ogrzewania musi być wpisane lub zgłoszone do CEEB do dnia wejścia w życie ustawy tj. do 21 grudnia 2022 r., albo po tym dniu – w przypadku wpisania lub zgłoszenia do CEEB nowych źródeł ogrzewania.
 
 
Przyznanie przez wójta, burmistrza lub prezydenta miasta refundacji podatku VAT nie wymaga wydania decyzji.
Jedynie odmowa przyznania zwrotu podatku VAT, uchylenie lub zmiana wysokości refundacji podatku VAT oraz rozstrzygnięcie w sprawie nienależnie pobranej refundacji podatku VAT wymagają wydania decyzji administracyjnej.
Sposób liczenia wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu gospodarstwa domowego uzależniony jest od terminu złożenia wniosku.
Jeżeli wniosek zostanie złożony w okresie:
- od 1 stycznia 2023r. do 31 lipca 2023r. - uwzględnia się dochód gospodarstwa domowego osiągnięty w przedostatnim roku kalendarzowym poprzedzającym rok, w którym złożono wniosek tj. za 2021 r.,
- od 1 sierpnia 2023r. - uwzględnia się dochód gospodarstwa domowego osiągnięty w ostatnim roku kalendarzowym poprzedzającym rok, w którym złożono wniosek tj. za 2022 r.
-- od 1 sierpnia 2024r. - uwzględnia się dochód gospodarstwa domowego osiągnięty w ostatnim roku kalendarzowym poprzedzającym rok, w którym złożono wniosek tj. za 2023 r

Podstawa prawna

- Ustawa z dnia 15 grudnia 2022 r. o szczególnej ochronie niektórych odbiorców paliw gazowych w 2023 r. w związku z sytuacją na rynku gazu (Dz. U. z 2022, poz. 2687).
- Ustawa z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2022r. poz. 615 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2022r. poz. 2000) 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miasta w Ełku
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2023-01-31
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Rafałowska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2023-01-31 12:08:30
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Izabela Żywno
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2023-02-03 13:34:21
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Izabela Żywno
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-01-25 14:03:57
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
351 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony