Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Zameldowanie na pobyt stały. Drukuj informacjęSprawa: Zameldowanie na pobyt stały.Szczegóły informacji
Zameldowanie na pobyt stały.
Wydział: Wydział Organizacyjny - Referat Spraw Obywatelskich
Ogłoszono dnia: 2008-09-11 14:49:50
Termin załatwienia
W dniu złożenia dokumentów.
Osoba kontaktowa
Alicja Aleksiejczuk, Krystyna Dzięgielewska, Joanna Omilian
Miejsce załatwienia
Urząd Miasta
Referat Spraw Obywatelskich
ul. Marsz.J.Piłsudskiego 6
Telefon kontaktowy
87-73-26-101, 87-732-61-41
Sposób załatwienia
Po okazaniu wszystkich wymaganych dokumentów oraz poprawnym wypełnieniu formularza meldunkowego interesant otrzymuje potwierdzenie zameldowania na pobyt stały w formie wydruku komputerowego.
Miejsce odbioru
Urząd Miasta
Referat Spraw Obywatelskich
ul. Marsz.J.Piłsudskiego 6
Wymagane Dokumenty
1. Dowód osobisty, a w uzasadnionych przypadkach inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości - u osób pełnoletnich, akt urodzenia - u osób niepełnoletnich.
2 . Wypełniony druk " zgłoszenia pobytu stałego" podpisany przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu
4. Oryginał dokumentu , z którego wynika najem lub własność lokalu osoby potwierdzającej pobyt meldującego się (wypis z księgi wieczystej , umowa najmu, przydział lokalu lub inny dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu).
5. Pełnomocnictwo w przypadku osoby zgłaszającej pobyt poprzez pełnomocnika.
Czas realizacji
W dniu złożenia dokumentów.
Opłaty
Opłata skarbowa 17 zł. za pełnomocnictwo ( w przypadku zgłaszania pobytu poprzez pełnomocnika ).
Nie podlega opłacie skarbowej pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
Opłaty za pełnomocnictwo można dokonać w Kasie Starostwa Powiatowego w Ełku
- lub na konto UM Ełk 74 1020 4724 0000 3702 0051 2699
Tryb odwoławczy
Brak.
Uwagi
Podczas zameldowania wymagana jest obecność osoby posiadającej tytuł prawny do lokalu (wynajmującego, najemcy posiadacza spółdzielczego prawa do lokalu), w którym ma nastąpić zameldowanie.
Zgodnie z art. 47 ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych z dnia 10 kwietnia 1974 r. (Dz.U.Nr 139, poz.993 z 2006 r.) w przypadku wystąpienia wątpliwości co do zamieszkiwania osoby, Urząd może wydać decyzję o odmowie zameldowania, od której stronie służy odwołanie do Wojewody,
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz.U. z 2006 r. Nr 139 poz. 993 z zm.).