ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Ełku
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Zameldowanie na pobyt stały. Drukuj informacjęSprawa: Zameldowanie na pobyt stały.

Szczegóły informacji

Zameldowanie na pobyt stały.

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Organizacyjny - Referat Spraw Obywatelskich

Ogłoszono dnia: 2008-09-11 14:49:50

Termin załatwienia

W dniu złożenia dokumentów.

Osoba kontaktowa

Alicja Aleksiejczuk, Krystyna Dzięgielewska, Joanna Omilian

Miejsce załatwienia

Urząd Miasta  

Referat Spraw Obywatelskich  

ul. Marsz.J.Piłsudskiego 6

Telefon kontaktowy

87-73-26-101, 87-732-61-41

Sposób załatwienia

Po okazaniu wszystkich wymaganych dokumentów oraz poprawnym wypełnieniu formularza meldunkowego interesant otrzymuje potwierdzenie zameldowania na pobyt stały w formie wydruku komputerowego.

Miejsce odbioru

Urząd Miasta

Referat Spraw Obywatelskich

ul. Marsz.J.Piłsudskiego 6

Wymagane Dokumenty

1. Dowód osobisty, a w uzasadnionych przypadkach inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości -  u osób pełnoletnich, akt urodzenia -  u osób niepełnoletnich.

2 . Wypełniony druk  " zgłoszenia pobytu stałego"  podpisany przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu

3 .Zaświadczenie o wymeldowaniu z poprzedniego miejsca pobytu stałego , nie dotyczy osób zgłaszających podczas zameldowania wymeldowanie z dotychczasowego miejsca pobytu

4. Oryginał dokumentu , z którego wynika najem lub własność lokalu osoby potwierdzającej pobyt meldującego się (wypis z księgi wieczystej , umowa najmu, przydział lokalu lub inny dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu).

5. Pełnomocnictwo w przypadku osoby zgłaszającej pobyt poprzez pełnomocnika.

Czas realizacji

W dniu złożenia dokumentów.

Opłaty

Czynności związane z zameldowaniem nie podlegają opłatom.

Tryb odwoławczy

Brak.

Uwagi

Podczas zameldowania wymagana jest obecność osoby posiadającej tytuł prawny do lokalu (wynajmującego, najemcy posiadacza spółdzielczego prawa do lokalu), w którym ma nastąpić zameldowanie.
Zgodnie z art. 47 ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych z dnia 10 kwietnia 1974 r. (Dz.U.Nr 139, poz.993 z 2006 r.) w przypadku wystąpienia wątpliwości co do zamieszkiwania osoby, Urząd może wydać decyzję o odmowie zameldowania, od której stronie służy odwołanie do Wojewody,

Podstawa prawna

- Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz.U. z 2006 r. Nr 139 poz. 993 z zm.).

- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27.12.2010r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldownaia oraz    prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych (Dz.U. z 2010r. Nr 257 poz.1743 ).
« powrót do poprzedniej strony