ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Ełku
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: REKRUTACJA DO PUBLICZNYCH PRZEDSZKOLI PROWADZONYCH PRZEZ GMINĘ MIASTO EŁK NA ROK SZKOLNY 2014/2015 ZASADY Drukuj informacjęSprawa: REKRUTACJA DO PUBLICZNYCH PRZEDSZKOLI PROWADZONYCH PRZEZ GMINĘ MIASTO EŁK NA ROK SZKOLNY 2014/2015 ZASADY

Szczegóły informacji

REKRUTACJA DO PUBLICZNYCH PRZEDSZKOLI PROWADZONYCH PRZEZ GMINĘ MIASTO EŁK NA ROK SZKOLNY 2014/2015 ZASADY

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Edukacji

Ogłoszono dnia: 2014-03-07 14:50:49

Termin załatwienia

zgodnie z harmonogramem

Osoba kontaktowa

Urszula Dobrowolska

Miejsce załatwienia

Nowe zasady rekrutacji mają zastosowanie do:

              1. publicznych przedszkoli

- Miejskie Przedszkole „Perełka” im. Jana Brzechwy w Ełku przy ul. Armii Krajowej 4,

- Miejskie Przedszkole „Niezapominajka” w Ełku przy ul. J. Słowackiego 18,

- Miejskie Przedszkole i Żłobek „Ekoludki” w Ełku przy ul. J. Kilińskiego 48,

- Miejskie Przedszkole „Bajka” w Ełku przy ul. Księdza Jerzego Popiełuszki 6,

- Miejskie Przedszkole „Mali Odkrywcy” w Ełku przy ul. Michała Kajki 8A,

2.     publicznych przedszkoli z oddziałami integracyjnymi

- Miejskie Przedszkole „Światełko” w Ełku przy ul. Toruńskiej 8A,

- Miejskie Przedszkole „Słoneczna Ósemka” w Ełku przy ul. mjr Henryka. Dobrzańskiego 3.

Telefon kontaktowy

87 7326268

Adres e-mail

u.dobrowolska@um.elk.pl

Sposób załatwienia

REKRUTACJA DO PUBLICZNYCH PRZEDSZKOLI  PROWADZONYCH  PRZEZ GMINĘ  MIASTO EŁK NA ROK  SZKOLNY 2014/2015 -ZASADY
 POSTANOWIENIA  OGÓLNE
1.      Nowe zasady rekrutacji mają zastosowanie do:
1)      publicznych przedszkoli
2)      publicznych przedszkoli z oddziałami integracyjnymi.
2.      Do publicznych przedszkoli przyjmuje się w pierwszej kolejności kandydatów zamieszkałych na obszarze Gminy Miasta Ełku.
3.      Postępowanie rekrutacyjne do publicznych przedszkoli przeprowadza się, co roku na kolejny rok szkolny na wolne miejsca w tych przedszkolach.
4.      Zasady rekrutacji na obszarze Gminy Miasta Ełku oraz formularze dokumentów z nimi związanych, są udostępnione w przedszkolach publicznych oraz na stronach internetowych Urzędu Miasta i przedszkoli. 
5.    W postępowaniu rekrutacyjnym biorą udział:
1)   dzieci 3-4-5 letnie (urodzone w latach 2011-2009),
2)     dzieci 6 letnie (urodzone w II połowie 2008 roku).
6.     Przepisy rekrutacyjne stosuje się do kandydatów, których rodzice ubiegają się o przyjęcie ich do publicznego przedszkola lub oddziału integracyjnego w publicznym przedszkolu ogólnodostępnym:
1)      mających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego,
2)      nieposiadających orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego ze względu na niepełnosprawność.
7.      Ilekroć w dalszej części zasad jest mowa o:
1)      organie prowadzącym – rozumie się przez to Gminę Miasto Ełk,
2)      przedszkolu – rozumie się przez to przedszkole publiczne prowadzone przez Gminę Miasto Ełk,
3)      dyrektorze – rozumie się przez to dyrektora danego publicznego przedszkola,
4)      rodzicu – rozumie się przez to rodziców lub opiekunów prawnych,
5)      podstawie programowej – rozumie się przez to bezpłatną , pięciogodzinną podstawę programową realizowaną w przedszkolach w Ełku od godz. 8:00  do godz. 13:00.
ZADANIA DYREKTORA PRZEDSZKOLA

 1.    Dyrektor decyduje  o  przyjęciu dziecka do przedszkola.

 2.    Dyrektor w uzgodnieniu z Prezydentem Miasta Ełku określa:

1)      terminy postępowania rekrutacyjnego,
2)      terminy składania dokumentów, 
3)      terminy postępowania uzupełniającego,
4)      kryteria dodatkowe brane pod uwagę na II etapie rekrutacji,
5)      liczbę punktów za poszczególne kryteria .
3.      Dyrektor powołuje komisję rekrutacyjną i wyznacza jej przewodniczącego. 
4.      Dyrektor rozpatruje odwołania od rozstrzygnięć komisji rekrutacyjnej.
5.      Dyrektor informuje Prezydenta Miasta Ełku o nieprzyjęciu do przedszkola dziecka zamieszkałego na obszarze Gminy Miasta Ełku.
6.      Jeżeli po zakończeniu postępowania rekrutacyjnego przedszkole nadal dysponuje wolnymi miejscami, dyrektor przeprowadza postępowanie uzupełniające, które powinno zakończyć się do końca sierpnia.
KONTYNUACJA EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ DZIECI W KOLEJNYCH LATACH  SZKOLNYCH

1.      Rodzice  dzieci obecnie uczęszczających do przedszkoli składają deklaracje o kontynuacji  wychowania przedszkolnego na rok szkolny 2014/2015 w przedszkolach, do których  uczęszczają ich dzieci w terminie wskazanym w harmonogramie.

 2.     Dzieci, których rodzice złożyli deklaracje w terminie określonym w harmonogramie, mają zagwarantowane miejsca w przedszkolach, do których uczęszczają.

PROCEDURA REKRUTACJI DO PRZEDSZKOLA
1.      Postępowanie rekrutacyjne jest prowadzone na wniosek rodzica kandydata, złożony do dyrektora wybranego przedszkola.
2.      Wniosek o przyjęcie do przedszkola, może być złożony do nie więcej, niż trzech wybranych  przedszkoli. 
3.      We wszystkich wnioskach składanych do wybranych przedszkoli należy podawać taką samą kolejność przedszkoli, tzn. w porządku od najbardziej do najmniej preferowanego przedszkola.
4.      W przypadku większej liczby kandydatów zamieszkałych na obszarze Gminy Miasta Ełku, niż liczba wolnych miejsc, zostanie przeprowadzone postępowanie rekrutacyjne.
 5.      Postępowanie rekrutacyjne może być prowadzone etapami i zakończone przyjęciem kandydatów:
1)      I etap postępowania – wg kryteriów określonych w ustawie o systemie oświaty,
2)      II etap postępowaniawg kryteriów określonych przez dyrektora w porozumieniu  z organem prowadzącym,
3)      III etap - postępowanie uzupełniające rekrutację do przedszkoli.
 6. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu dane przedszkole nadal dysponuje wolnymi miejscami, przeprowadza się kolejne etapy postępowania rekrutacyjnego.
7.  Postępowanie uzupełniające powinno zakończyć się do końca sierpnia roku szkolnego  poprzedzającego rok szkolny, na który jest przeprowadzone postępowanie rekrutacyjne. Do postępowania uzupełniającego przepisy o rekrutacji stosuje się odpowiednio.
 8.     Jeżeli po zakończeniu postępowania rekrutacyjnego, tj. w dniu 01 września 2014 roku przedszkole nadal dysponuje wolnymi miejscami, na miejsca te mogą być przyjęci kandydaci zamieszkali poza obszarem Gminy Miasta Ełku. W przypadku większej liczby kandydatów zamieszkałych poza obszarem danej gminy przeprowadza się postępowanie rekrutacyjne. 
9.     W przypadku większej liczby kandydatów zamieszkałych poza obszarem danej gminy przeprowadza się postępowanie rekrutacyjne.
10.  W celu zapewnienia dziecku odpowiedniej opieki, odżywiania oraz metod opiekuńczo- wychowawczych, rodzic dziecka może przekazać dyrektorowi uznane przez niego za istotne dane o stanie zdrowia, diecie i rozwoju dziecka.
KRYTERIA NABORU
1.    W pierwszej kolejności będą przyjmowane dzieci, które potrzebują szczególnego wsparcia wg kryteriów określonych w ustawie o systemie oświaty. Kryteria są brane pod uwagę łącznie i mają jednakową wartość – 20  punktów każde:
1)      wielodzietność rodziny kandydata (rodzina wychowująca troje i więcej dzieci);
2)      niepełnosprawność kandydata;
3)      niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata;
4)      niepełnosprawność obojga rodziców kandydata;
5)      niepełnosprawność rodzeństwa kandydata;
6)      samotne wychowywanie kandydata w rodzinie (wychowywanie dziecka przez pannę, kawalera, wdowę, wdowca, osobę pozostającą w separacji orzeczonej prawomocnym wyrokiem sądu, osobę rozwiedzioną chyba, że osoba taka wychowuje wspólnie, co najmniej jedno dziecko z jego rodzicem);
7)      objęcie kandydata pieczą zastępczą.
2.  Na pozostałe miejsca, na kolejnych etapach rekrutacji, kandydaci będą przyjmowani zgodnie z kryteriami określonymi przez dyrektora w uzgodnieniu z Prezydentem Miasta Ełku, które uwzględniają zapewnienie jak najpełniejszej realizacji potrzeb dziecka i jego rodziny. Kryteria są brane pod uwagę łącznie i mają ustaloną wartość punktową, odrębnie dla każdego z nich:
1)      dziecko korzystające z pełnej oferty przedszkola (t.j. 3 godziny i więcej ponad czas realizacji podstawy programowej) – 40 pkt.
2)      dziecko, którego rodzeństwo jest wychowankiem danego przedszkola - 30 pkt.
3)   dziecko rodzica pracującego lub uczącego się, który samotnie je wychowuje bądź dziecko obojga rodziców pracujących lub uczących się w systemie dziennym/ wieczorowym 20pkt.
4)      dziecko z rodziny o specyficznych potrzebach społecznych  – 10 pkt.
SPOSÓB DOKUMENTOWANIA SPEŁNIANIA KRYTERIÓW  
1.     Dokumenty poświadczające spełnianie kryteriów powinny być składane w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego odpisu lub wyciągu z dokumentu, zgodnie z art. 76a § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego.
2.      Dokumenty mogą być składane także w postaci kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wnioskodawcę.
3.     Oświadczenia składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składnie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści:  Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”. 
4.      Rodzic może skorzystać z formularzy dokumentów, które dostępne są w każdym przedszkolu, na stronach internetowych Urzędu Miasta Ełku oraz przedszkoli.
5.      Dokumenty potwierdzające  spełnianie kryteriów:
1)      oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata;
 2)      orzeczenie o potrzebnie kształcenia specjalnego wydanego ze względu na  niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2011 r., Nr 127,poz. 721 z późn. zm.);
3)      prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu rodzica;
4)      dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia  9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2013 r. poz. 135, z 2012 r. poz. 1519 oraz z 2013 r. poz. 154 i 866);
5)    oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem; 
6)      deklaracja kontynuowania wychowania przedszkolnego w danym przedszkolu rodzeństwa dziecka, które objęte jest postępowaniem rekrutacyjnym;
7)     oświadczenie wnioskodawców potwierdzające spełnianie kryterium o specyficznych potrzebach społecznych rodziny i dziecka.
6.      Dane osobowe dziecka, zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentacja postępowania rekrutacyjnego są przechowywane nie dłużej niż do końca okresu, w którym dziecko korzysta z wychowania przedszkolnego w danym przedszkolu.
7. Dane osobowe kandydatów nieprzyjętych, zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego, są przechowywane w przedszkolu, które przeprowadzało postępowanie rekrutacyjne, przez okres roku, chyba, że na rozstrzygnięcie dyrektora przedszkola została wniesiona skarga do sądu administracyjnego i postępowanie nie zostało zakończone prawomocnym wyrokiem.
 KOMISJA REKRUTACYJNA
1.      Skład komisji rekrutacyjnej:
1)      dwóch nauczycieli przedszkola,
2)      dwóch przedstawicieli rady rodziców przedszkola.
W pracach komisji, w roli obserwatora może uczestniczyć przedstawiciel organu prowadzącego.
2.      Do zadań komisji rekrutacyjnej należy w szczególności:
1)      przeprowadzenie postępowania  rekrutacyjnego do przedszkoli,
2)      ustalenie wyników postępowania rekrutacyjnego,
3)      podanie do publicznej wiadomości list kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych,
4)      ustalenie i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych,
5)      sporządzenie protokołów  postępowania rekrutacyjnego.
3.      Komisja rekrutacyjna przyjmuje kandydata do danego  przedszkola, jeżeli w wyniku postępowania rekrutacyjnego kandydat został zakwalifikowany oraz złożył wymagane dokumenty.
4.      Listy sporządzone przez Komisję Rekrutacyjną podane są do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie ich w siedzibie przedszkola zawierają:
1)      imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej,  informację o zakwalifikowaniu albo niezakwalifikowaniu oraz najniższą liczbę punktów, która uprawnia do przyjęcia,
2)      imiona i nazwiska kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych uszeregowane w kolejności alfabetycznej, najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia oraz informację o liczbie wolnych miejsc,
3)      adnotację: data podania do publicznej wiadomości list opatrzona podpisem przewodniczącego komisji rekrutacyjnej.
5.      Do zadań przewodniczącego komisji rekrutacyjnej należy w szczególności:
1)      prowadzenie prac komisji z uwzględnieniem terminów określonych w ustawie  i harmonogramie rekrutacji,
2)      sporządzenie na piśmie, na wniosek rodzica/opiekuna prawnego dziecka uzasadnienia, które zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała go do przyjęcia oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.
 
UPRAWNIENIA RODZICÓW
1.      Rodzic kandydata może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do przedszkola.
2.      Rodzic dziecka może, po uzyskaniu uzasadnienia, wnieść do dyrektora  przedszkola odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej.
 
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
 
Powyższe zasady mają zastosowanie w procesie rekrutacji na rok szkolny 2014/2015. 

 

Miejsce odbioru

Urząd Miasta ul. Marsz. J. Piłsudskiego 4, 19-300 Ełk


Wydział Edukacji pokój nr 369, 370, 371

Wymagane Dokumenty

Deklaracja kontynuacji wychowania przedszkolnego w danym przedszkolu.

Wniosek o przyjęcie do przedszkola, może być złożony do nie więcej, niż trzech wybranych  przedszkoli.

SPOSÓB DOKUMENTOWANIA SPEŁNIANIA KRYTERIÓW 
1.      Dokumenty poświadczające spełnianie kryteriów powinny być składane w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego odpisu lub wyciągu z dokumentu, zgodnie z art. 76a § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego.
 2.      Dokumenty mogą być składane także w postaci kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wnioskodawcę.
 3.      Oświadczenia składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składnie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści:  Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”.
4.      Rodzic może skorzystać z formularzy dokumentów, które dostępne są w każdym przedszkolu, na stronach internetowych Urzędu Miasta Ełku oraz przedszkoli.
 5.      Dokumenty potwierdzające spełnianie kryteriów:
1)      oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata stanowiące załącznik nr 2 do wniosku;
2)      orzeczenie o potrzebnie kształcenia specjalnego wydanego ze względu na  niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku  o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2011 r., Nr 127,poz. 721 z późn. zm.);
3)       prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu rodzica
4)      oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem stanowiące załącznik nr 3 do wniosku;
5)      dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2013 r. poz. 135, z 2012 r. poz. 1519 oraz z 2013 r. poz. 154 i 866);
6)      oświadczenie rodziców o korzystaniu ich dziecka z pełnej oferty przedszkola (tj. 3 godz. i więcej ponad podstawę programową) –załącznik nr 4 do wniosku;
7)      deklaracja kontynuowania wychowania przedszkolnego w danym przedszkolu rodzeństwa dziecka, które objęte jest postępowaniem rekrutacyjnym;
8)      zaświadczenie pracodawcy o zatrudnieniu lub ze szkoły bądź oświadczenie rodziców o zatrudnieniu lub nauce (załącznik nr 5 do wniosku);
9)      oświadczenie wnioskodawców lub inne dokumenty potwierdzające spełnianie kryterium o specyficznych potrzebach społecznych rodziny i dziecka (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 6 do wniosku).
6.      Dane osobowe dziecka, zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentacja postępowania rekrutacyjnego są przechowywane nie dłużej niż do końca okresu, w którym dziecko korzysta z wychowania przedszkolnego w danym przedszkolu.
 7.    Dane osobowe kandydatów nieprzyjętych, zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego, są przechowywane w przedszkolu, które przeprowadzało postępowanie rekrutacyjne, przez okres roku, chyba, że na rozstrzygnięcie dyrektora przedszkola została wniesiona skarga do sądu administracyjnego i postępowanie nie zostało zakończone prawomocnym wyrokiem.

 

 

Czas realizacji

HARMONOGRAM REKRUTACJI  DO  PRZEDSZKOLI  PUBLICZNYCH,

PROWADZONYCH PRZEZ GMINĘ  MIASTO  EŁK NA ROK  SZKOLNY 2014/2015

Lp

Proces rekrutacji

Terminy

Informacje dla rodziców

1.

Składanie  pisemnych  deklaracji o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego  przez dziecko w roku szkolnym 2014/2015 w przedszkolu, w  którym obecnie jest dziecko .

 od 17 marca 2014r.

do 23 marca 2014r.

Rodzice, którzy zamierzają zmienić przedszkole nie składają deklaracji.

2.

Ogłoszenie informacji o liczbie wolnych miejsc w poszczególnych przedszkolach

 24 marca  2014r.

Dostępność informacji:

 strona BIP Urzędu Miasta Ełku

- strony internetowe przedszkoli

- tablice informacyjne dla rodziców w przedszkolach.

3.

1) Składanie wniosków o przyjęcie  do  przedszkoli.

2) Składanie dokumentów potwierdzających  spełnianie przez kandydata  kryteriów. 

od 24 marca 2014r.

do 15 kwietnia 2014r.

Wnioski wraz z dokumentacją potwierdzającą spełnianie wymagań  przyjmowane będą w kancelariach przedszkoli publicznych w godzinach  9:00-15:00.

4.

1) Analiza formalna złożonych wniosków i weryfikacja oświadczeń na I etapie rekrutacji.

2) Kwalifikowanie dzieci, które potrzebują szczególnego wsparcia –wg kryteriów określonych w ustawie o systemie oświaty.

3) Ustalenie wyników  rekrutacji.

 od

16 kwietnia 2014r.

do

29 kwietnia 2014r.

Praca komisji rekrutacyjnej.

 

5.

1) Analiza formalna złożonych wniosków i weryfikacja oświadczeń na II etapie rekrutacji.

2) Kwalifikowanie dzieci, które spełniają kryteria określone przez dyrektora w porozumieniu z organem prowadzącym

3) Ustalenie wyników postępowania rekrutacyjnego

 od 

22 kwietnia 2014r. do

29 kwietnia 2014r.

Praca komisji rekrutacyjnej.

 

6.

Podanie do publicznej wiadomości wyników postępowania rekrutacyjnego do przedszkoli.

 30  kwietnia 2014r.

Dostępność informacji:

- tablice informacyjne dla rodziców w przedszkolach.

7.

Podanie do publicznej wiadomości  informacji o liczbie wolnych miejsc w poszczególnych przedszkolach.

 30  kwietnia 2014r.

Dostępność informacji po godz.14:00;

- strony internetowe przedszkoli i Urzędu Miasta Ełku

- tablice informacyjne dla rodziców w przedszkolach.

Procedura odwoławcza wg kolejności i terminów postępowania:

1.

Możliwość występowania do komisji rekrutacyjnej z wnioskiemo sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia dziecka.

 do 06 maja 2014r.

Wnioski przyjmowane będą  w kancelariach przedszkoli w godzinach  9:00-15:00.

2.

Uzasadnienie komisji  w formie pisemnej o przyczynach    odmowy przyjęcia dziecka

 do 12 maja 2014r.

Uzasadnienia komisji dostarczane będą do wnioskodawców na adres wskazany we wniosku.

3.

Możliwość występowania do dyrektora  przedszkola z odwołaniem od rozstrzygnięcia komisji  rekrutacyjnej

 do 19 maja 2014r.

Wnioski przyjmowane będą w kancelariach przedszkoli publicznych w godzinach  9:00-15:00.

4.

Rozpatrywanie odwołań przez dyrektora przedszkola.

 do 26 maja 2014r .

Rozstrzygnięcia dostarczane będą do wnioskodawców na adres wskazany we wniosku. Na rozstrzygnięcie dyrektora  danego przedszkola służy skarga do sądu administracyjnego.

Postępowanie uzupełniające rekrutację na pozostałe wolne miejsca w przedszkolach

Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego przedszkole nadal dysponuje wolnymi miejscami, dyrektor  przedszkola  przeprowadza postępowanie uzupełniające.

1.

Podanie do publicznej wiadomości informacji o liczbie wolnych miejsc w poszczególnych przedszkolach

 do 30 maja 2014r.

Dostępność informacji:

- strony internetowe przedszkoli i Urzędu Miasta Ełku

- tablice informacyjne dla rodziców w przedszkolach.

- ogłoszenia w przedszkolach / okno wystawowe, wejście do obiektu/.

2.

Składanie wniosków o przyjęcie  do  przedszkola z  dokumentami potwierdzającymi spełnianie kryteriów.

od 30 maja 2014r.

do16 czerwca 2014r.

Wnioski przyjmowane będą w kancelariach  przedszkoli w godzinach  9:00-15:00.

3.

Opublikowanie list dzieci przyjętych i nieprzyjętych do przedszkola w postępowaniu uzupełniającym, o ile to postępowanie będzie podjęte.

 30 czerwca 2014r.

Dostępność informacji:  tablice informacyjne dla rodziców w przedszkolach.

4.

Uruchomienie procedury odwoławczej.

01 lipca 2014r.

Wg schematu podanego wyżej.

5.

Ogłoszenie informacji o liczbie wolnych miejsc w poszczególnych przedszkolach po postępowaniu uzupełniającym.

 29 sierpnia 2014r.

Dostępność informacji:

- strona BIP Urzędu Miasta Ełku

- strony internetowe przedszkoli

- tablice informacyjne dla rodziców w przedszkolach.

6.

Zakończenie postępowania uzupełniającego

31 sierpnia 2014r.

 

Jeżeli po przeprowadzeniu  rekrutacji  do końca sierpnia,  przedszkole  nadal dysponuje  wolnymi miejscami,  przeprowadza się postępowanie wg zasad określonych w ustawie.

 

 

Opłaty

nie podlega opłacie

Tryb odwoławczy

Procedura odwoławcza wg kolejności i terminów postępowania:

Możliwość występowania do komisji rekrutacyjnej z wnioskiemo sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia dziecka.

 do 06 maja 2014r.

Wnioski przyjmowane będą  w kancelariach przedszkoli w godzinach  9:00-15:00.

Uzasadnienie komisji  w formie pisemnej o przyczynach    odmowy przyjęcia dziecka

 do 12 maja 2014r.

Uzasadnienia komisji dostarczane będą do wnioskodawców na adres wskazany we wniosku.

Możliwość występowania do dyrektora  przedszkola z odwołaniem od rozstrzygnięcia komisji  rekrutacyjnej

 do 19 maja 2014r.

Wnioski przyjmowane będą w kancelariach przedszkoli publicznych w godzinach  9:00-15:00.

Rozpatrywanie odwołań przez dyrektora przedszkola.

 do 26 maja 2014r .

Rozstrzygnięcia dostarczane będą do wnioskodawców na adres wskazany we wniosku. Na rozstrzygnięcie dyrektora  danego przedszkola służy skarga do sądu administracyjnego.

Podstawa prawna

       Ustawa  z dnia 07 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2004r., Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.);

Ustawa z dnia 06 grudnia 2013 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty  oraz niektórych innych ustaw  (Dz.U. z  2014r., poz. 7).

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony