ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Ełku
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Wymeldowanie lub anulowanie zameldowania na wniosek stronyDrukuj informacjęSprawa: Wymeldowanie lub anulowanie zameldowania na wniosek strony

Szczegóły informacji

Wymeldowanie lub anulowanie zameldowania na wniosek strony

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Organizacyjny - Referat Spraw Obywatelskich

Ogłoszono dnia: 2008-09-08 11:31:36

Termin załatwienia

W ciągu miesiąca, w sprawach szczególnie skomplikowanych w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania z możliwością przedłużenia terminu w trybie art. 36 Kodeksu Postępowania Administracyjnego

Osoba kontaktowa

Iwona Iglik

Miejsce załatwienia

Urząd Miasta Ełk

Referat Spraw Obywatelskich

ul. Marsz. J. Piłsudskiego 6

19 - 300 Ełk

Telefon kontaktowy

87 73 26 140

Sposób załatwienia

Wydanie decyzji administracyjnej orzekającej o:

  • wymeldowaniu,
  • odmowie wymeldowania
  • anulowaniu czynności materialno - technicznej, jaką jest zameldowanie ( w wypadku gdy osoba nigdy nie zamieszkiwała)
  • umorzeniu postępowania w każdym przypadku, gdy postępowanie stanie się bezprzedmiotowe

Miejsce odbioru

Doręczenie decyzji następuje drogą korespondencyjną pod wskazany przez stronę adres.

Wymagane Dokumenty

  1. Umotywowany wniosek o wymeldowanie z pobytu stałego lub pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące.
  2. Kserokopia aktualnego tytułu prawnego do lokalu (przydział, odpis z księgi wieczystej, umowa najmu)
  3. Potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej

Komplet dokumentów należy złożyć osobiście  w sekretariacie Urzędu Miasta Ełk ul. Marsz. J. Piłsudskiego 4 parter, pok. 14 lub drogą korespondencyjną.

Opłaty

Opłatę skarbową od:

  • złożenia pełnomocnictwa – 17,00 zł,
  • decyzji administracyjnej – 10,00 zł.

dokonuje się w na konto   Urzędu Miasta Ełk  PKO BP SA  74 1020 4724 0000 3702 0051 2699.

W Banku PKO BP opłaty dokonuje się bezprowizyjnie.

Tryb odwoławczy

 Od wydanej decyzji, stronie służy odwołanie do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji za pośrednictwem Prezydenta Miasta Ełku.

Uwagi

W toku prowadzonego postępowania organ administracji kompletuje materiał dowodowy w postaci zeznań świadków, wyjaśnień stron postępowania,  innych urzędów i instytucji w celu ustalenia stanu faktycznego będącego podstawą do wydania decyzji w sprawie.

W przypadku braku możliwości ustalenia miejsca pobytu osoby, w stosunku do której prowadzone jest postępowanie o wymeldowanie, realizowana jest procedura ustanawiania przez Sąd Rejonowy w Ełku - Wydział Rodzinny i Nieletnich, przedstawiciela dla nieobecnego celem reprezentowania w postępowaniu (w toku dalszego postępowania przedstawiciel obejmuje pozycję strony).

Podstawa prawna

Kodeks Postępowania Administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960r.(tekst. jedn. Dz.U. z 2013 r. poz.267)

Art. 15 ust. 2 i art. 47  ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych
(Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993, z późn. zm.)

Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635 z pózn. zm.).

« powrót do poprzedniej strony