Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Wymeldowanie lub anulowanie zameldowania na wniosek stronyDrukuj informacjęSprawa: Wymeldowanie lub anulowanie zameldowania na wniosek stronySzczegóły informacji
Wymeldowanie lub anulowanie zameldowania na wniosek strony
Wydział: Wydział Organizacyjny - Referat Spraw Obywatelskich
Ogłoszono dnia: 2008-09-08 11:31:36
Termin załatwienia
W ciągu miesiąca, w sprawach szczególnie skomplikowanych w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania z możliwością przedłużenia terminu w trybie art. 36 Kodeksu Postępowania Administracyjnego
Osoba kontaktowa
Iwona Iglik
Miejsce załatwienia
Urząd Miasta Ełk
Referat Spraw Obywatelskich
ul. Marsz. J. Piłsudskiego 6
19 - 300 Ełk
Telefon kontaktowy
87 73 26 140
Sposób załatwienia
Wydanie decyzji administracyjnej orzekającej o:
- wymeldowaniu,
- odmowie wymeldowania
- anulowaniu czynności materialno - technicznej, jaką jest zameldowanie ( w wypadku gdy osoba nigdy nie zamieszkiwała)
- umorzeniu postępowania w każdym przypadku, gdy postępowanie stanie się bezprzedmiotowe
Miejsce odbioru
Doręczenie decyzji następuje drogą korespondencyjną pod wskazany przez stronę adres.
Wymagane Dokumenty
- Umotywowany wniosek o wymeldowanie z pobytu stałego lub pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące.
- Kserokopia aktualnego tytułu prawnego do lokalu (przydział, odpis z księgi wieczystej, umowa najmu)
- Potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej
Komplet dokumentów należy złożyć osobiście w sekretariacie Urzędu Miasta Ełk ul. Marsz. J. Piłsudskiego 4 parter, pok. 14 lub drogą korespondencyjną.
Opłaty
Opłatę skarbową od:
- złożenia pełnomocnictwa – 17,00 zł,
- decyzji administracyjnej – 10,00 zł.
dokonuje się w na konto Urzędu Miasta Ełk PKO BP SA 74 1020 4724 0000 3702 0051 2699.
W Banku PKO BP opłaty dokonuje się bezprowizyjnie.
Tryb odwoławczy
Od wydanej decyzji, stronie służy odwołanie do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji za pośrednictwem Prezydenta Miasta Ełku.
Uwagi
W toku prowadzonego postępowania organ administracji kompletuje materiał dowodowy w postaci zeznań świadków, wyjaśnień stron postępowania, innych urzędów i instytucji w celu ustalenia stanu faktycznego będącego podstawą do wydania decyzji w sprawie.
W przypadku braku możliwości ustalenia miejsca pobytu osoby, w stosunku do której prowadzone jest postępowanie o wymeldowanie, realizowana jest procedura ustanawiania przez Sąd Rejonowy w Ełku - Wydział Rodzinny i Nieletnich, przedstawiciela dla nieobecnego celem reprezentowania w postępowaniu (w toku dalszego postępowania przedstawiciel obejmuje pozycję strony).
Podstawa prawna
Kodeks Postępowania Administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960r.(tekst. jedn. Dz.U. z 2013 r. poz.267)
Art. 15 ust. 2 i art. 47 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych
(Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993, z późn. zm.)
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635 z pózn. zm.).