Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: WYGASZENIE ZEZWOLENIA NA SPRZEDAŻ DETALICZNĄ NAPOJÓW ALKOHOLOWYCHDrukuj informacjęSprawa: WYGASZENIE ZEZWOLENIA NA SPRZEDAŻ DETALICZNĄ NAPOJÓW ALKOHOLOWYCHSzczegóły informacji
WYGASZENIE ZEZWOLENIA NA SPRZEDAŻ DETALICZNĄ NAPOJÓW ALKOHOLOWYCH
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Wydział Organizacyjny - Biuro Działalności Gospodarczej
Ogłoszono dnia: 2018-11-13 15:04:36
Termin załatwienia
Bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca. Jeżeli sprawa okaże się skomplikowana, nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Osoba kontaktowa
Rafał Gajewski, Izabela Wyszomirska, Jolanta Wilczyńska,
Miejsce załatwienia
Urząd Miasta Ełku, ul. J. Piłsudskiego 4, I piętro, pokój nr 246
Godziny przyjęć: poniedziałek 8.00-16.00, wtorek – piątek 7.30 – 15.30
Telefon kontaktowy
87 7326299, 87 7326248, 87 7326246,
Adres e-mail
Sposób załatwienia
Wydanie decyzji o wygaszeniu zezwolenia na sprzedaż detaliczną napojów alkoholowych następuje na podstawie pisemnego wniosku przedsiębiorcy w przypadku:
-
likwidacji punktu sprzedaży;
-
zmiany rodzaju działalności punktu sprzedaży;
-
zmiany składu osobowego wspólników spółki cywilnej.
Wydanie decyzji o wygaszeniu zezwolenia na sprzedaż detaliczną napojów alkoholowych następuje z urzędu w przypadku:
-
niedopełnienia w ustawowych terminach obowiązku złożenia pisemnego oświadczenia o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży w roku poprzednim;
-
niedokonania w ustawowych terminach obowiązku wniesienia opłaty za posiadanie zezwoleń na sprzedaż detaliczną napojów alkoholowych.
Uwaga! W przypadku upływu terminu ważności zezwolenia nie jest wydawana decyzja stwierdzająca jego wygaśniecie.
Miejsce odbioru
Decyzje o wygaszeniu zezwoleń wydawane są przedsiębiorcom w siedzibie Urzędu Miasta Ełku – w Biurze Działalności Gospodarczej.
Wymagane Dokumenty
Poprawnie wypełniony wniosek o wygaszenie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w punkcie stałym, zawierający następujące dane:
-
oznaczenie rodzaju zezwolenia, które przedsiębiorca zamierza wygasić (A - do 4,5% zawartości alkoholu oraz na piwo, B- od 4,5% do 18% zawartości alkoholu, z wyjątkiem piwa, C- powyżej 18% zawartości alkoholu);
-
oznaczenie przedsiębiorcy (firma przedsiębiorcy zgodna z wpisem do CEIDG - z imieniem i nazwiskiem przedsiębiorcy lub nazwa osoby prawnej zgodna z wpisem do KRS);
-
siedziba i adres przedsiębiorcy - stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej w przypadku osoby fizycznej albo siedziba osoby prawnej;
-
numer w rejestrze przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym, o ile przedsiębiorca taki numer posiada, oraz numer identyfikacji podatkowej (NIP);
-
adres punktu sprzedaży;
-
wnioskowana data wygaszenia oraz powód wygaszenia zezwolenia.
Uwaga!
Data wygaszenia zezwolenia nie może być datą późniejszą niż dzień złożenia wniosku. Należy pamiętać, że z wnioskiem o wygaszenie zezwolenia przedsiębiorca obowiązany jest wystąpić w ciągu 14 dni od dnia likwidacji punktu sprzedaży, zmiany rodzaju działalności punktu sprzedaży, zmiany składu osobowego wspólników spółki cywilnej.
Wniosek niezawierający wymaganych danych i nieuzupełniony w wyznaczonym terminie nie krótszym niż 7 dni od doręczenia wezwania, zostanie pozostawiony bez rozpoznania (przedsiębiorca otrzyma zawiadomienie o pozostawieniu wniosku bez rozpoznania lub postanowienie o zwrocie wniosku).
Czas realizacji
Bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca. Jeżeli sprawa okaże się skomplikowana, nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Opłaty
-
Wniosek o wygaszenie zezwolenia na sprzedaż detaliczną napojów alkoholowych jest wolny od opłat.
-
Gdy wygaszenie zezwolenia następuje na wniosek przedsiębiorcy – opłatę pobiera się do dnia wskazanego we wniosku o wygaszenie zezwolenia.
-
Gdy wygaszenie zezwolenia następuje z urzędu – opłatę nalicza się do dnia uprawomocnienia się decyzji o wygaszeniu zezwolenia.
-
W przypadku braku należnej opłaty za okres korzystania z zezwolenia zostaną wszczęte czynności mające na celu wyegzekwowanie należnej opłaty w drodze postępowania egzekucyjnego.
Opłatę należy wpłacić na konto Urzędu Miasta Ełku 92 1020 4724 0000 3702 0054 4288
Uwaga!
Jeżeli wygaszane zezwolenie jest już opłacone, nie przysługuje Ci zwrot niewykorzystanej opłaty.
Tryb odwoławczy
Od decyzji organu zezwalającego stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie w terminie 14 dni od jej doręczenia – za pośrednictwem Prezydenta Miasta Ełku.
Uwagi
Przedsiębiorca, którego zezwolenie wygasło z powodu niedopełnienia w ustawowych terminach obowiązku złożenia pisemnego oświadczenia o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży w roku poprzednim lub niedokonania w ustawowych terminach obowiązku wniesienia opłaty za posiadanie zezwoleń na sprzedaż detaliczną napojów alkoholowych, może wystąpić z wnioskiem o wydanie nowego zezwolenia nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od dnia wydania decyzji o wygaśnięciu zezwolenia.
Podstawa prawna
-
Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. 2016, poz. 487 z późn. zm.).
-
UCHWAŁA NR XLVII.464.18 RADY MIASTA EŁKU z dnia 26 czerwca 2018 r. w sprawie ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie Miasta Ełku (DZ. URZ. WOJ. WARM – MAZ.2018.3039) – w załączeniu.
-
UCHWAŁA NR XLVII.465.18 RADY MIASTA EŁKU z dnia 26 czerwca 2018 r.w sprawie zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na terenie Miasta Ełku (DZ.URZ.WOJ.WARM-MAZ 2018.3190, DZ. URZ. WOJ. WARM-MAZ 2018.3191) – w załączeniu