ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Ełku
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Opłaty roczne z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu na gruntach stanowiących własność gminy Drukuj informacjęSprawa: Opłaty roczne z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu na gruntach stanowiących własność gminy

Szczegóły informacji

Opłaty roczne z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu na gruntach stanowiących własność gminy

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Planowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami

Ogłoszono dnia: 2008-10-01 14:37:48

Termin załatwienia

Termin załatwienia wniosku - w ciągu jednego miesiąca, w sprawach szczególnych w ciągu dwóch miesięcy

Osoba kontaktowa

Dorota Łuczaj

Miejsce załatwienia

Urząd Miasta w Ełku, Wydział Planowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami, pok. 235

Telefon kontaktowy

87 732 62 35

Sposób załatwienia

Użytkownik wieczysty może złożyć wniosek o zmianę naliczenia opłaty rocznej za użytkowanie wieczyste w związku z zmianą wartości nieruchomości lub nowe naliczenie opłaty za użytkowanie wieczyste jest dokonywane z urzędu jeżeli wzrosła wartość nieruchomości. Zostaje sporządzany operat szacunkowy przez rzeczoznawcę majątkowego dowodzący o istnieniu przesłanek do aktualizacji opłaty za użytkowanie wieczyste lub zarzad. Termin załatwienia wniosku - w ciągu jednego miesiąca, w sprawach szczególnych w ciągu dwóch miesięcy

Miejsce odbioru

Urząd Miasta w Ełku, Wydział Planowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami, pok. 235

Wymagane Dokumenty

Wniosek o zmianę naliczenia opłaty rocznej za użytkowanie wieczyste w związku z zmianą wartości nieruchomości oraz operat szacunkowy sporządzony przez rzeczoznawcę majątkowego dowodzący o istnieniu przesłanek  do aktualizacji opłaty rocznej za użytkowanie wieczyste  lub zarząd

Czas realizacji

Termin załatwienia wniosku - w ciągu jednego miesiąca, w sprawach szczególnych w ciągu dwóch miesięcy

Opłaty

Od wniosku o dokonanie aktualizacji opłaty nie pobiera się opłaty skarbowej. Wniosek do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w sprawie dokonanej aktualizacji opłaty rocznej nie podlega opłacie skarbowej

Tryb odwoławczy

Od decyzji wydanej w sprawie aktualizacji opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczysteho lub trwałego zarządu przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Prezydenta Miasta w terminie 30 dni od otrzymania decyzji, a od aktualizacji opłat rocznych przysługuje odwołanie bezpośrednio do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie zgodnie z art. 77 - 79 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2004r., Nr 261, poz. 2603 z późn. zm)

Uwagi

Miejsce złożenia dokumentów: Sekretariat Urzędu Miast Ełku (pok. 114)

Podstawa prawna

Art. 77 ust.1 i 3, art.78 i 79 oraz art. 87 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2004r. Nr 261 , poz.2603 z późn. zm.)
 

 

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony