Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Opłaty roczne z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu na gruntach stanowiących własność gminy Drukuj informacjęSprawa: Opłaty roczne z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu na gruntach stanowiących własność gminySzczegóły informacji
Opłaty roczne z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu na gruntach stanowiących własność gminy
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Wydział Planowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami
Ogłoszono dnia: 2008-10-01 14:37:48
Termin załatwienia
Termin załatwienia wniosku - w ciągu jednego miesiąca, w sprawach szczególnych w ciągu dwóch miesięcy
Osoba kontaktowa
Dorota Łuczaj
Miejsce załatwienia
Urząd Miasta w Ełku, Wydział Planowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami, pok. 235
Telefon kontaktowy
87 732 62 35
Sposób załatwienia
Użytkownik wieczysty może złożyć wniosek o zmianę naliczenia opłaty rocznej za użytkowanie wieczyste w związku z zmianą wartości nieruchomości lub nowe naliczenie opłaty za użytkowanie wieczyste jest dokonywane z urzędu jeżeli wzrosła wartość nieruchomości. Zostaje sporządzany operat szacunkowy przez rzeczoznawcę majątkowego dowodzący o istnieniu przesłanek do aktualizacji opłaty za użytkowanie wieczyste lub zarzad. Termin załatwienia wniosku - w ciągu jednego miesiąca, w sprawach szczególnych w ciągu dwóch miesięcy
Miejsce odbioru
Urząd Miasta w Ełku, Wydział Planowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami, pok. 235
Wymagane Dokumenty
Wniosek o zmianę naliczenia opłaty rocznej za użytkowanie wieczyste w związku z zmianą wartości nieruchomości oraz operat szacunkowy sporządzony przez rzeczoznawcę majątkowego dowodzący o istnieniu przesłanek do aktualizacji opłaty rocznej za użytkowanie wieczyste lub zarząd
Czas realizacji
Termin załatwienia wniosku - w ciągu jednego miesiąca, w sprawach szczególnych w ciągu dwóch miesięcy
Opłaty
Od wniosku o dokonanie aktualizacji opłaty nie pobiera się opłaty skarbowej. Wniosek do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w sprawie dokonanej aktualizacji opłaty rocznej nie podlega opłacie skarbowej
Tryb odwoławczy
Od decyzji wydanej w sprawie aktualizacji opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczysteho lub trwałego zarządu przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Prezydenta Miasta w terminie 30 dni od otrzymania decyzji, a od aktualizacji opłat rocznych przysługuje odwołanie bezpośrednio do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie zgodnie z art. 77 - 79 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2004r., Nr 261, poz. 2603 z późn. zm)
Uwagi
Miejsce złożenia dokumentów: Sekretariat Urzędu Miast Ełku (pok. 114)
Podstawa prawna
Art. 77 ust.1 i 3, art.78 i 79 oraz art. 87 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2004r. Nr 261 , poz.2603 z późn. zm.)