ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Ełku
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Ogłoszenie Prezydenta Miasta Ełku o naborze wniosków proponowanych do zgłoszenia do dofinansowania z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2023-01-16 13:45:07 przez Anna Wielgat

Akapit nr - brak tytułu

Ogłoszenie Prezydenta Miasta Ełku
o naborze wniosków proponowanych do zgłoszenia do dofinansowania
 z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków
 
      W związku z ogłoszeniem o naborze wniosków o dofinansowanie w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków Gmina Miasto Ełk ogłasza nabór wniosków do zgłoszenia do dofinansowania w formie dotacji z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków
 
  1. Rodzaj zadań planowanych do dofinansowania
Zgodnie z założeniami Rządowego Programu Odbudowy Zabytków, Gmina może wnioskować o udzielenie dofinansowania, które zostanie przeznaczone na pokrycie wydatków związanych z udzieleniem przez Gminę dotacji,             o której mowa w art. 81 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, na nakłady konieczne, określone w art. 77 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami tj. na wykonanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami lub znajdującym się w ewidencji zabytków wskazanej w art. 22 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.
Ogłoszony nabór stanowić będzie podstawę do wyłonienia inwestycji związanych z ochroną zabytków, które Gmina Miasto Ełk, po ich pozytywnej weryfikacji, zgłosi do dofinansowania w ramach ogłoszonego Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
W przypadku otrzymania przez Gminę Miasto Ełk dofinansowania w ramach w/w Programu na realizację konkretnego zadania związanego z ochroną zabytków z Beneficjentem dotacji (podmiot któremu Gmina Miasto Ełk jako Wnioskodawca dofinansowania z Programu będzie udzielała dotacji) tego zadania zostanie podpisana umowa o udzielenie dotacji.
Wnioskodawca dofinansowania to JST, która ubiega się o dofinansowanie z Programu.
Beneficjentem dotacji jest podmiot, któremu udzielono dotacji przez JST – Wnioskodawcę dofinansowania  na podstawie art. 81 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.
Wykonawca to podmiot realizujący inwestycję, w tym dostawca wybrany w postępowaniu zakupowym przez Beneficjenta dotacji.
  1.  Dotacja będzie przysługiwała właścicielom zabytków ruchomych lub nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków lub znajdującym się w gminnej ewidencji zabytków, usytuowanych na terenie Miasta Ełk.
  2. Zasady składania propozycji wniosków do dofinansowania:  
  1. wnioski należy składać do Urzędu Miasta Ełku; 
  2. do złożenia wniosku służy formularz, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do  niniejszego ogłoszenia;
  3. podmiot uprawniony (wnioskodawca) może złożyć wniosek o dofinansowanie w jednej z trzech kategorii: 
    • do 150 000 złotych, 
    • do 500 000 złotych,
    • do 3 500 000 złotych.
  4. Wniosek należy złożyć w Urzędzie Miasta Ełk – kancelaria ogólna, pok. nr 2 lub poczta na adres Urząd Miasta w Ełku, ul. Piłsudskiego 4, 19-300 Ełk, w terminie do dnia 24.01.2023 r. do godz. 1530.
O zachowaniu terminu decyduje data złożenia wniosku bezpośrednio w Urzędzie Miasta Ełk (Kancelaria ogólna) lub wpływu (doręczenia) do Urzędu Miasta Ełku drogą pocztową.
  1. Wniosek powinien być wypełniony czytelnym pismem lub na komputerze.
  2. Wniosek musi być opieczętowany i podpisany przez osobę/osoby, która/e zgodnie z postanowieniami statutu lub innego aktu jest/są uprawniona/e do reprezentowania podmiotu i zaciągania w jego imieniu zobowiązań finansowych oraz zawierania umów.
  1. Zasady wyboru wniosków
  1. Wyboru wniosków dokonuje Prezydent Miasta Ełku na podstawie rekomendacji przedstawionych przez powołaną do tego celu komisję, uwzględniając:
  • Możliwość realizacji zadania przez wnioskodawcę(Beneficjenta dotacji)
  • Stopień zaawansowania przygotowania zadania do realizacji.
  1. Od rozstrzygnięcia naboru nie przysługuje odwołanie.
  2. Złożenie wniosku nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
  3. Prezydent Miasta Ełku może odmówić Beneficjentowi dotacji wyłonionemu w naborze przyznania dotacji i podpisania umowy, w przypadku nieuzyskania przez Gminę dofinansowania w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
  1. Warunki podpisania umowy o dotację
    1. Udzielenie dotacji nastąpi na podstawie umowy o udzielenie dotacji podpisanej pomiędzy Beneficjentem dotacji a Gminą Miasto Ełk.
    2. Warunkiem podpisania z Beneficjentem dotacji umowy o dotację będzie uzyskanie przez Gminę promesy wstępnej                           w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
    3. Warunkiem podpisania z Beneficjentem dotacji umowy o dotację będzie podjęcie przez organ stanowiący Gminy Miasta Ełk uchwały o przyznaniu dotacji po uzyskaniu wstępnej promesy przez  Gminę w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
    4. Szczegółowe i ostateczne warunki realizacji, finansowania i rozliczania zadania będzie regulowała umowa zawarta pomiędzy Wnioskodawcą (Beneficjentem dotacji), a Gminą Miasto Ełk.
  2. Termin i warunki realizacji zadania
  1. Podpisanie umowy z Wykonawcą zadania (wyłoniony przez Beneficjenta dotacji) powinno nastąpić w ciągu 12 miesięcy od dnia otrzymania przez Gminę promesy wstępnej na realizację zadania, z zastrzeżeniem, że szczegółowe terminy realizacji zadania określone zostaną w umowie o dotację.
  2. Beneficjent dotacji zapewni konkurencyjny wybór Wykonawcy, ogłoszenie zakupowe powinno nastąpić co najmniej za pośrednictwem strony internetowej Gminy Miasta Ełk, a termin składania ofert wynosić co najmniej 30 dni
  3. Zadanie powinno być zrealizowane z zasadami określonymi w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
  1. Rozstrzygnięcie naboru wniosków
Informacja o przyjęciu wniosku i zgłoszeniu go do dofinansowania zostanie przekazana na adres wskazany we wniosku oraz na stronie Urzędu  Miasta Ełku.
  1. Postanowienia końcowe
  1. Dodatkowych informacji na temat naboru udziela: Dariusz Gienieczko. Wydział Strategii i Rozwoju, pok. 101   ul. Piłsudskiego 6, kontakt (87) 732 61 16.
  2. Wnioski o dofinansowanie złożone po dniu 24.01.2023r. nie będą rozpatrywane. 
 
 
                                                                                                                         ZASTĘPCA PREZYDENTA
                                                                                                                                      MIASTA
                                                                                                                             Mirosław Hołubowicz

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony