ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Ełku
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2008-09-19 12:03:05 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

Naczelnik Wydziału - Andrzej Semeńczuk, tel. 087 73 26 245 

Stanowisko ds. Zarządzania Energią - Alina Dawidowska, tel. 087 73 26 115

Referat Lokalowy:
Kierownik Referatu - Danuta Mandziarz, tel. 087 73 26 250
Stanowisko ds. mieszkaniowych - Anna Chocian, Barbara Urbanek, Agnieszka Stasiewicz , tel. 087 73 26 242 

Referat Komunalny:
Kierownik Referatu - Zdzisław Smalec, tel. 087 73 26 136
Stanowisko ds. inżynierii miejskiej - Mirosława Broniszewska, tel. 087 73 26 244
Stanowisko ds. gospodarki komunalnej - Maria Witanowska, tel. 087 73 26 244
Stanowisko ds. mienia komunalnego - Jabłońska Anna, tel. 087 73 26 212
Stanowisko ds. ochrony środowiska - Roman Gorczyca, tel. 087 73 26 212
Stanowisko ds. zieleni miejskiej - Anna Mużyło, tel. 087 73 26 152

Referat Dróg Miejskich:
Kierownik Referatu - Edyta Nagolska, tel. 087 73 26 151
Specjalista ds. utrzymania dróg - Józef Jaroszewicz, tel. 087 73 26 241
Podinspektor d/s ewidencji decyzji administracyjnych - Zdzisław Świerzyński, tel. 087 73 26 241
Inspektor ds. inżynierii ruchu i oświetlenia ulicznego - Jacek Tekliński, tel. 087 73 26 241
Stanowisko ds. techniczno-eksploatacyjnych - Sławomir Fedyk, tel. 087 73 26 243
Brygada remontowo-konserwacyjna - Rabert Halicki, Ryszard Brózio, Zbigniew Zapolski, Ireneusz Wasilewski, Zbigniew Zbylut, Władysław Gutowski, Szczepan Mrozowski.

Do zadań Wydziału Mienia Komunalnego należy:
1. Prowadzenie spraw związanych z tworzeniem mieszkaniowego zasobu Miasta, jego racjonalną gospodarką, przyznawaniem najemcom i właścicielom mieszkań dodatków mieszkaniowych, a w szczególności:
1) przygotowywanie projektów i realizacja uchwał dotyczących zasad gospodarowania mieszkaniowym zasobem Miasta oraz kryteriów wyboru osób, z którymi umowy najmu powinny być zawarte w pierwszej kolejności,
2) przygotowywanie projektów uchwał dotyczących ustalania proporcji zróżnicowanych stawek czynszu z uwzględnieniem czynników zmieniających jego wysokość,
3) przygotowywanie decyzji w sprawie dodatków mieszkaniowych,
4) (skreślony)
5) określenie zasad współdziałania z przedstawicielami najemców w stosunku do budynków stanowiących współwłasność Miasta oraz koordynacja prac w zakresie utworzenia wspólnych zarządów budynków i współpraca z nimi,
6) bieżący nadzór nad prawidłowością zasiedleń i ustalaniem czynszów za lokale mieszkalne i socjalne,
7) przeprowadzanie przetargów na najem lokali mieszkalnych o powierzchni przekraczającej 80m2
8) likwidacja samowoli lokalowej,
9) prowadzenie spraw organizacyjnych dotyczących funkcjonowania Społecznej Komisji Mieszkaniowej przy Prezydencie Miasta.
2. Prowadzenie spraw związanych z gospodarką lokalami użytkowymi w zakresie:
1) organizowanie przetargów i konkursów na zagospodarowanie lokali,
2) wyrażanie zgody na zmianę sposobu użytkowania lokali,
3) opracowywanie stawek czynszu 1m2 pow. użyt. lokali użytkowych,
4) rozpatrywanie odwołań dot. opłat za lokale użytkowe.
3. Nadzór nad utrzymaniem i zarządzaniem cmentarzami komunalnymi.
4. Nadzór nad eksploatacją wysypisk komunalnych.
5. Nadzorowanie zadań miasta związanych z ochroną zwierząt, w tym funkcjonowaniem azylu.
6. Eksploatacja sieci kanalizacji deszczowej i przepompowni wód deszczowych.
7. Prowadzenie akcji zimowej i letniego utrzymania czystości na drogach i placach będących w zarządzie miejskim.
8. Prowadzenie spraw związanych z urządzaniem i utrzymaniem targowisk miejskich.
9. Wydawanie warunków technicznych przyłączy do miejskiej kanalizacji deszczowej oraz prowadzenie ewidencji wydanych decyzji.
10. Ogólny nadzór nad funkcjonowaniem miejskiej sieci infrastruktury technicznej.
11. Prowadzenie spraw związanych z przekształceniami własnościowymi i organizacyjnymi podległych jednostek.
12. Gromadzenie kopii istotnych materiałów zgromadzenia wspólników i innych organów spółek z udziałem Gminy Miasta Ełk.
13. Prowadzenie całokształtu spraw związanych z pasażerskim transportem publicznym.
14. Prowadzenie ewidencji środków trwałych i innych składników majątku trwałego Miasta (z wyjątkiem gruntów).
16. Przygotowywanie projektów i uchwał Rady Miasta dotyczących utrzymania czystości i porządku na terenie miasta.
17. Rozpatrywanie wniosków i przygotowywanie decyzji o wydaniu lub odmowie wydania zezwoleń na prowadzenie przez podmioty inne niż miejskie jednostki organizacyjne działalności polegającej na usuwaniu, wykorzystywaniu i unieszkodliwianiu odpadów komunalnych, prowadzeniu działalności ochronnej przed bezdomnymi zwierzętami oraz prowadzeniu schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebanie i spalanie zwłok zwierząt i ich części.
18. Przygotowywanie i przekazywanie Ministrowi Skarbu Państwa informacji o przekształceniach i prywatyzacji mienia komunalnego.
19. Kontrola i nadzór nad jakością środowiska w zakresie nie wymagającym zastosowania specjalistycznej aparatury kontrolno-pomiarowej i analityczno– badawczej oraz realizacja decyzji w tym zakresie,
20. Opiniowanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz projektów tych planów w zakresie zgodności z przepisami ustawy o ochronie i kształtowaniu środowiska,
21. Opiniowanie projektów prac geologicznych,
22. Rozpatrywanie i ewidencja potrzeb w zakresie ochrony środowiska oraz ewidencjonowanie zakładów oddziałujących ujemnie na środowisko,
23. Stosowanie środków prawnych w stwierdzonych przypadkach naruszenia przepisów o ochronie środowiska,
24. Wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew lub krzewów z terenów nieruchomości nie wpisanych do rejestru zabytków i nie stanowiących własności gminy,
25. Ustanawianie ograniczeń co do czasu pracy lub wykorzystania urządzeń technicznych oraz środków transportowych uciążliwych dla środowiska, do unieruchomienia włącznie,
26. Wymierzanie kar pieniężnych za samowolne usuwanie drzew oraz krzewów,
27. Egzekwowanie od osób prawnych i fizycznych usunięcia zaniedbań w zakresie gospodarki wodno-ściekowej,
28. Zatwierdzanie ugody w sprawach zmian stosunków wodnych na gruntach,
29. Sporządzanie planów i sprawozdań rocznych z gospodarowania Gminnym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,
30. Prowadzenie publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie.
31. W zakresie działania Referatu Dróg Miejskich:
1) Opracowywanie projektów planów rozwoju sieci drogowej,
2) Opracowywanie projektów planów finansowania budowy, modernizacji, utrzymania i ochrony dróg oraz obiektów mostowych,
3) Przygotowywanie projektów uchwał w sprawie nadawania, zmiany i pozbywania kategorii dróg gminnych,
4) Opiniowanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz uzgadnianie projektów tych planów w zakresie dróg,
5) Opiniowanie decyzji o warunkach zabudowy oraz uzgadnianie projektów tych decyzji w zakresie dróg,
6) Opiniowanie decyzji podziałów nieruchomości oraz uzgadnianie projektów tych decyzji w zakresie dróg,
7) Uzgadnianie dokumentacji technicznej w zakresie dróg gminnych i wewnętrznych,
8) Prowadzenie ewidencji dróg i drogowych obiektów mostowych oraz pozostałych obiektów inżynierskich,
9) Sporządzanie informacji o drogach publicznych oraz przekazywanie ich Generalnemu Dyrektorowi Dróg Krajowych i Autostrad,
10) Przekazywanie informacji Wydziałowi Architektury i Gospodarki Gruntami w zakresie nabywania nieruchomości gruntowych pod pasy drogowe w celu wszczęcia procedur związanych z ich przejęciem do gminnego zasobu nieruchomości na cele publiczne,
11) Przekazywanie informacji Wydziałowi Architektury i Gospodarki Gruntami w zakresie utrzymania zieleni miejskiej zlokalizowanej w pasach dróg gminnych i wewnętrznych.
12) Utrzymanie nawierzchni dróg, chodników, obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogą,
13) Przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i obiektów mostowych,
14) Przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników,
15) Wykonywanie robót interwencyjnych, robót utrzymaniowych i zabezpieczających,
16) Koordynacja robót w pasie drogowym,
17) Wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego, na zjazdy z dróg, na przejazdy po drogach publicznych pojazdów z ładunkiem o masie, naciskach osi lub wymiarach przekraczających wielkości określone w odrębnych przepisach oraz naliczanie opłat i kar pieniężnych,
18) Przygotowywanie infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych oraz wykonywanie innych zadań na rzecz obronności kraju,
19) Realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu,
20) Dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego,
21) Wprowadzanie ograniczeń bądź zamykanie dróg i drogowych obiektów mostowych dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia,
22) Organizacja systemu parkowania,
23) Planowanie budowy, modernizacji i utrzymania oświetlenia ulicznego,
24) Pełnienie innych zadań w zakresie drogownictwa na podstawie umów cywilnych.
32. Sporządzanie deklaracji podatkowych i opłacanie podatków za nieruchomości będące we władaniu Miasta Ełk, położone na terenie innych jednostek samorządu terytorialnego, zgodnie z kompetencjami wydziału.
33. W zakresie spraw związanych z utrzymaniem zieleni miejskiej:
1) Przygotowanie umów dotyczących pielęgnacji zieleni miejskiej i nadzór nad wykonywaniem tych umów.
2) Prowadzenie inwentaryzacji zieleni miejskiej na potrzeby zawieranych umów i zleceń.
3) Planowanie w zakresie zagospodarowania terenów zieleni miejskiej.
4) Nadzór nad pracownikami interwencyjnymi pracującymi przy utrzymaniu nieurządzonej zieleni miejskiej.
5) Przygotowanie dekoracji miasta w okresie Świąt Bożego Narodzenia
6) Prowadzenie spraw związanych z dzierżawą nieruchomości komunalnych pod ekspozycję reklam.
7) Nadzór nad rozmieszczaniem reklam na terenie miasta.
8) Przyjmowanie wniosków i ich załatwianie w zakresie zieleni miejskiej.
9) Sporządzanie zapotrzebowań na środki i sprawozdań z realizacji budżetu w zakresie utrzymania zieleni miejskiej.
10) Nadzór nad obowiązkiem uwzględniania w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego potrzeb tworzenia i ochrony terenów zieleni miejskiej.
11) Przygotowywanie i przeprowadzanie programów promujących zieleń w mieście.
12) Przygotowanie dokumentacji przetargowej i organizowanie przetargów na utrzymanie zieleni miejskiej.

43. W zakresie spraw związanych z zarządzaniem energią:
1) Kierowanie procesami zarządzania energią.
2) Rozwijanie strategii energetycznej miasta i Urzędu.
3) Inicjowanie i zarządzanie projektami oraz przedsięwzięciami lobbystycznymi mającymi na celu optymalizację procesów pozyskiwania i wykorzystywania nośników energii
« powrót do poprzedniej strony