ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Ełku
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2008-09-19 11:57:27 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

Naczelnik Wydziału: Stanisław Zalewski, tel. 87 73 26 145
ul. Piłsudskiego 4, II piętro, pokój 371

stanowisko ds. stypendiów i informacji oświatowej: Renata Przestrzelska, tel. 87 73 26 268 
ul. Piłsudskiego 4, II piętro, pokój 369

stanowisko ds. prognoz i analiz oświatowych: Barbara Kott, tel. 87 73 26 166
stanowisko ds. szkół i przedszkoli: Bogumiła Ormanowska, tel. 87 73 26 190, Urszula Dobrowolska, tel. 87 73 26 268
ul. Piłsudskiego 4, II piętro, pokój 370

pomoc administracyjna:
Justyna Sikorska


Do zadań Wydziału Edukacji należy:
1. Przygotowywanie informacji w zakresie ewidencji dzieci i młodzieży w wieku od 3 – 16 lat.
2. Analiza danych demograficznych dotyczących populacji dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.
3. Opracowywanie wniosków w sprawie sieci szkół ( przedszkoli ) oraz zakładania, reorganizacji i likwidacji przedszkoli, szkół i placówek.
4. Koordynacja działań w zakresie naboru dzieci do przedszkoli publicznych i oddziałów „zerowych”.
5. Podejmowanie działań mających na celu zapewnienie warunków działania szkoły lub placówki, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki.
6. Prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem remontów obiektów szkolnych oraz zadań inwestycyjnych, a w szczególności:
1) dokonywanie komisyjnych przeglądów posesji oraz budynków szkół
i przedszkoli,
2) opracowywanie planu remontów z uwzględnieniem roku budżetowego,
3) zlecanie Zespołowi Inwestycji wykonanie remontów obiektów szkolnych po zatwierdzeniu planu remontów na dany rok budżetowy,
4) uczestnictwo w komisyjnym odbiorze wykonanych prac remontowych.
7. Zapewnienie obsługi administracyjnej, finansowej i organizacyjnej, szkoły lub placówki.
8. Informowanie dyrektorów podległych jednostek w sprawach dotyczących oświaty
i wychowania oraz funkcjonowania szkół i przedszkoli.
9. Sprawowanie nadzoru w podległych wydziałowi edukacji jednostkach w zakresie spraw finansowych i administracyjnych, a w szczególności:
1) prawidłowości dysponowania przyznanymi szkole lub placówce środkami budżetowymi oraz pozyskanymi przez szkołę lub placówkę środkami pochodzącymi z innych źródeł, a także gospodarowanie mieniem,
2) przestrzegania obowiązujących przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy pracowników i uczniów,
3) przestrzegania przepisów dotyczących organizacji pracy szkoły i placówki.
10. Prowadzenie spraw związanych z realizacją budżetu przez jednostki podległe wydziałowi edukacji, a w szczególności:
1) planowanie wydatków związanych z funkcjonowaniem szkół, przedszkoli
i placówek,
2) analiza stanu realizacji budżetu szkól i przedszkoli w trakcie roku budżetowego,
3) dokonywanie czynności nadzoru ( czynności kontrolnych ) w zakresie realizacji budżetu w podległych jednostkach,
4) przekazywanie jednostkom podległym zaleceń i wniosków pokontrolnych.
11. Kontrola spełniania obowiązku nauki przez młodzież w wieku 16 do 18 lat.
12. Opracowywanie planów kontroli w podległych wydziałowi edukacji jednostkach.
13. Zapewnienie dziecku 6-letniemu rocznego przygotowania przedszkolnego w szkole lub przedszkolu i warunków do spełniania obowiązku,
14. Stwarzanie warunków do pełnej realizacji programów nauczania i wychowania w szkołach i przedszkolach,
15. Koordynacja działań w zakresie:
1) przygotowania szkół i przedszkoli do rozpoczęcia roku szkolnego ( w okresie ferii letnich ),
2) dożywiania uczniów w stołówkach szkolnych w okresie ferii letnich i zimowych,
3) zapewnienia uczniom zorganizowanego wypoczynku letniego i zimowego,
16. Przygotowanie do zatwierdzenia arkuszy organizacji szkół i przedszkoli na dany rok szkolny, a w szczególności:
1) analiza projektów arkuszy organizacji poszczególnych szkół i przedszkoli,
2) przedłożenie arkuszy organizacji do zaopiniowania przez organ nadzoru pedagogicznego,
3) przedłożenie arkuszy organizacji Prezydentowi Miasta w celu ich zatwierdzenia,
4) analiza, opiniowanie i zatwierdzanie aneksów do arkuszy organizacji szkół i przedszkoli.
17. Przygotowywanie zbiorczych zestawień arkuszy organizacji szkól i przedszkoli na dany rok szkolny.
18. Podejmowanie działań na rzecz doskonalenia zawodowego nauczycieli.
19. Prowadzenie spraw związanych z ubieganiem się nauczycieli kontraktowych o nadanie stopnia nauczyciela mianowanego.
20. Opracowywanie bilansu potrzeb kadrowych nauczycieli.
21. Przekazywanie podległym jednostkom informacji z zakresu spraw bieżących,
22. Prowadzenie spraw związanych z:
1) procedurą wyłaniania kandydatów na stanowiska dyrektorów szkół i przedszkoli,
2) procedurą powierzania nauczycielowi stanowiska dyrektora i odwoływania dyrektora z zajmowanego stanowiska,
3) opiniowaniem wniosków w sprawie zamiaru powierzenia nauczycielowi stanowiska wicedyrektora szkoły na wniosek dyrektora szkoły.
23. Prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych oraz opracowywanie trybu udzielania i rozliczania dotacji zgodnie z obowiązującymi przepisami.
24. Przygotowywanie projektów uchwał Rady Miasta Ełku dotyczących oświaty i wychowania, w tym funkcjonowania szkół i przedszkoli.
25. Realizacja wniosków, zarządzeń i uchwał podjętych przez organy gminy (Prezydenta Miasta i Rady Miasta Ełku) oraz wniosków stałych komisji Rady Miasta Ełku.
26. Wykonywanie terminowych sprawozdań lub informacji organom i instytucjom do tego upoważnionym (GUS, MENiS, Ministerstwo Finansów, Kuratorium Oświaty, ZUS, RIO, Urząd Wojewódzki, Urząd Marszałkowski).
27. Współpraca w dziedzinie oświaty i wychowania ze stowarzyszeniami, instytucjami i organizacjami pozarządowymi.
28. Udzielanie uczniom świadczeń pomocy materialnej o charakterze socjalnym (stypendium szkolne).
29. Opracowywanie i prowadzenie gminnej bazy danych oświatowych w formie elektronicznej (SIO).

« powrót do poprzedniej strony