ˆ

Aktualności

Lista informacji

Komunikat Małe zlecenia 2018 (oferta złożona na podstawie art. 19a uodppiow): Możliwość składania uwag dotyczących oferty nr 97449 Klubu Aikido "Kresmeni" w Biurze Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi Urzędu Miasta Ełku na e-mail: bop@um.elk.pl w terminie od 14 do 21 lutego 2018 r. do godz.: 15.00.

Data wprowadzenia informacji do BIP: 2018-02-14 14:12:55

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację: Urząd Miasta w Ełku
Osoba, która wytworzyla informację: Maciej Juchniewicz Data wytworzenia informacji: 2018-02-14 14:09:00
Osoba, która odpowiada za treść: Maciej Juchniewicz Data wprowadzenia do BIP 2018-02-14 14:12:55
Wprowadził informację do BIP: Maciej Juchniewicz Data udostępnienia informacji: 2018-02-14 14:12:58
Osoba, która zmieniła informację: Maciej Juchniewicz Data ostatniej zmiany: 2018-02-14 14:13:36
Artykuł był wyświetlony: 171 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Komunikat Małe zlecenia 2018 (oferta złożona na podstawie art. 19a uodppiow): Możliwość składania uwag dotyczących oferty nr 97715 UKS THOR Szkoła Walki w Biurze Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi Urzędu Miasta Ełku na e-mail: bop@um.elk.pl w terminie od 14 do 21 lutego 2018 r. do godz.: 15.00.

Data wprowadzenia informacji do BIP: 2018-02-14 14:10:30

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację: Urząd Miasta w Ełku
Osoba, która wytworzyla informację: Maciej Juchniewicz Data wytworzenia informacji: 2018-02-14 14:05:00
Osoba, która odpowiada za treść: Maciej Juchniewicz Data wprowadzenia do BIP 2018-02-14 14:10:30
Wprowadził informację do BIP: Maciej Juchniewicz Data udostępnienia informacji: 2018-02-14 14:10:33
Osoba, która zmieniła informację: Maciej Juchniewicz Data ostatniej zmiany: 2018-02-14 14:11:25
Artykuł był wyświetlony: 171 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Komunikat Małe zlecenia 2018 (oferta złożona na podstawie art. 19a uodppiow): Możliwość składania uwag dotyczących oferty nr 97680 Stowarzyszenia Duc In Altum w Biurze Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi Urzędu Miasta Ełku na e-mail: bop@um.elk.pl w terminie od 14 do 21 lutego 2018 r. do godz.: 15.00.

Data wprowadzenia informacji do BIP: 2018-02-14 14:07:32

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację: Urząd Miasta w Ełku
Osoba, która wytworzyla informację: Maciej Juchniewicz Data wytworzenia informacji: 2018-02-14 14:03:00
Osoba, która odpowiada za treść: Maciej Juchniewicz Data wprowadzenia do BIP 2018-02-14 14:07:32
Wprowadził informację do BIP: Maciej Juchniewicz Data udostępnienia informacji: 2018-02-14 14:07:35
Osoba, która zmieniła informację: Maciej Juchniewicz Data ostatniej zmiany: 2018-02-14 14:08:14
Artykuł był wyświetlony: 171 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Komunikat Małe zlecenia 2018 (oferta złożona na podstawie art. 19a uodppiow): Możliwość składania uwag dotyczących oferty nr 97569 Uczniowski Klub Sportowy "Trójka" w Biurze Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi Urzędu Miasta Ełku na e-mail: bop@um.elk.pl w terminie od 14 do 21 lutego 2018 r. do godz.: 15.00.

Data wprowadzenia informacji do BIP: 2018-02-14 14:04:29

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację: Urząd Miasta w Ełku
Osoba, która wytworzyla informację: Maciej Juchniewicz Data wytworzenia informacji: 2018-02-14 14:00:00
Osoba, która odpowiada za treść: Maciej Juchniewicz Data wprowadzenia do BIP 2018-02-14 14:04:29
Wprowadził informację do BIP: Maciej Juchniewicz Data udostępnienia informacji: 2018-02-14 14:04:31
Osoba, która zmieniła informację: Maciej Juchniewicz Data ostatniej zmiany: 2018-02-14 14:16:12
Artykuł był wyświetlony: 171 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Komunikat Małe zlecenia 2018 (oferta złożona na podstawie art. 19a uodppiow): Możliwość składania uwag dotyczących oferty nr 97708 Rzymskokatolicka Parafia Najświętszego Serca Jezusowego w Biurze Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi Urzędu Miasta Ełku na e-mail: bop@um.elk.pl w terminie od 14 do 21 lutego 2018 r. do godz.: 15.00.

Data wprowadzenia informacji do BIP: 2018-02-14 14:01:50

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację: Urząd Miasta w Ełku
Osoba, która wytworzyla informację: Maciej Juchniewicz Data wytworzenia informacji: 2018-02-14 13:58:00
Osoba, która odpowiada za treść: Maciej Juchniewicz Data wprowadzenia do BIP 2018-02-14 14:01:50
Wprowadził informację do BIP: Maciej Juchniewicz Data udostępnienia informacji: 2018-02-14 14:02:40
Osoba, która zmieniła informację: Maciej Juchniewicz Data ostatniej zmiany: 2018-02-14 14:02:40
Artykuł był wyświetlony: 171 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Komunikat Małe zlecenia 2018 (oferta złożona na podstawie art. 19a uodppiow): Możliwość składania uwag dotyczących oferty nr 95580 UKS "Jeziorna" w Biurze Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi Urzędu Miasta Ełku na e-mail: bop@um.elk.pl w terminie od 14 do 21 lutego 2018 r. do godz.: 15.00.

Data wprowadzenia informacji do BIP: 2018-02-14 13:57:46

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację: Urząd Miasta w Ełku
Osoba, która wytworzyla informację: Maciej Juchniewicz Data wytworzenia informacji: 2018-02-14 13:54:00
Osoba, która odpowiada za treść: Maciej Juchniewicz Data wprowadzenia do BIP 2018-02-14 13:57:46
Wprowadził informację do BIP: Maciej Juchniewicz Data udostępnienia informacji: 2018-02-14 13:58:42
Osoba, która zmieniła informację: Maciej Juchniewicz Data ostatniej zmiany: 2018-02-14 13:58:42
Artykuł był wyświetlony: 172 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Komunikat Małe zlecenia 2018 (oferta złożona na podstawie art. 19a uodppiow): Możliwość składania uwag dotyczących oferty nr 96445 Towarzystwa Miłośników Ełku w Biurze Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi Urzędu Miasta Ełku na e-mail: bop@um.elk.pl w terminie od 14 do 21 lutego 2018 r. do godz.: 15.00.

Data wprowadzenia informacji do BIP: 2018-02-14 13:55:44

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację: Urząd Miasta w Ełku
Osoba, która wytworzyla informację: Maciej Juchniewicz Data wytworzenia informacji: 2018-02-14 13:52:00
Osoba, która odpowiada za treść: Maciej Juchniewicz Data wprowadzenia do BIP 2018-02-14 13:55:44
Wprowadził informację do BIP: Maciej Juchniewicz Data udostępnienia informacji: 2018-02-14 13:56:34
Osoba, która zmieniła informację: Maciej Juchniewicz Data ostatniej zmiany: 2018-02-14 13:56:34
Artykuł był wyświetlony: 146 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Komunikat Małe zlecenia 2018 (oferta złożona na podstawie art. 19a uodppiow): Możliwość składania uwag dotyczących oferty nr 96890 Towarzystwa Miłośników Ełku w Biurze Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi Urzędu Miasta Ełku na e-mail: bop@um.elk.pl w terminie od 14 do 21 lutego 2018 r. do godz.: 15.00.

Data wprowadzenia informacji do BIP: 2018-02-14 13:53:41

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację: Urząd Miasta w Ełku
Osoba, która wytworzyla informację: Maciej Juchniewicz Data wytworzenia informacji: 2018-02-14 13:50:00
Osoba, która odpowiada za treść: Maciej Juchniewicz Data wprowadzenia do BIP 2018-02-14 13:53:41
Wprowadził informację do BIP: Maciej Juchniewicz Data udostępnienia informacji: 2018-02-14 13:53:46
Osoba, która zmieniła informację: Maciej Juchniewicz Data ostatniej zmiany: 2018-02-14 13:54:41
Artykuł był wyświetlony: 146 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

XLI sesja Rady Miasta Ełku - projekty uchwał Rady Miasta Ełku

Data wprowadzenia informacji do BIP: 2018-01-23 08:47:24

Informacja o rozpoczęciu realizacji projektu partnerskiego Otwórz się na zmianę z AlterCIS

Data wprowadzenia informacji do BIP: 2018-02-06 13:00:45

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację: Urząd Miasta w Ełku
Osoba, która wytworzyla informację: Magdalena Sulżycka Data wytworzenia informacji: 2018-02-06 00:00:00
Osoba, która odpowiada za treść: Magdalena Sulżycka Data wprowadzenia do BIP 2018-02-06 13:00:45
Wprowadził informację do BIP: Magdalena Sulżycka Data udostępnienia informacji: 2018-02-06 13:07:49
Osoba, która zmieniła informację: Magdalena Sulżycka Data ostatniej zmiany: 2018-02-06 13:07:49
Artykuł był wyświetlony: 375 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Zarządzenie NR 1370.2018 Prezydenta Miasta Ełku w sprawie określenia terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego na rok szkolny 2018/2019 do publicznych przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w publicznych szkołach podstawowych

Data wprowadzenia informacji do BIP: 2018-02-05 11:14:24

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację: Urząd Miasta w Ełku
Osoba, która wytworzyla informację: Magda Modzelewska Data wytworzenia informacji: 2018-02-05 11:00:00
Osoba, która odpowiada za treść: Magda Modzelewska Data wprowadzenia do BIP 2018-02-05 11:14:24
Wprowadził informację do BIP: Magda Modzelewska Data udostępnienia informacji: 2018-02-05 11:23:54
Osoba, która zmieniła informację: Magda Modzelewska Data ostatniej zmiany: 2018-02-05 11:23:54
Artykuł był wyświetlony: 176 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Uchwała Rady Miasta Ełku Nr XL.406.18 zmieniająca uchwałę w sprawie projektu dostosowania sieci i granic obwodów szkół podstawowych i gimnazjów prowadzonych przez Gminę Miasto Ełk do nowego ustroju szkolnego

Data wprowadzenia informacji do BIP: 2018-02-01 14:37:57

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację: Urząd Miasta w Ełku
Osoba, która wytworzyla informację: Magda Modzelewska Data wytworzenia informacji: 2018-02-01 00:00:00
Osoba, która odpowiada za treść: Magda Modzelewska Data wprowadzenia do BIP 2018-02-01 14:37:57
Wprowadził informację do BIP: Magda Modzelewska Data udostępnienia informacji: 2018-02-01 14:39:18
Osoba, która zmieniła informację: Magda Modzelewska Data ostatniej zmiany: 2018-02-01 14:39:17
Artykuł był wyświetlony: 251 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Uchwała Rady Miasta Ełku NR XL.409.18 w sprawie ustalenia kryteriów wraz z liczbą punktów na drugi etap postępowania rekrutacyjnego do publicznych przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w publicznych szkołach podstawowych

Data wprowadzenia informacji do BIP: 2018-02-01 14:33:04

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację: Urząd Miasta w Ełku
Osoba, która wytworzyla informację: Magda Modzelewska Data wytworzenia informacji: 2018-02-01 00:00:00
Osoba, która odpowiada za treść: Magda Modzelewska Data wprowadzenia do BIP 2018-02-01 14:33:04
Wprowadził informację do BIP: Magda Modzelewska Data udostępnienia informacji: 2018-02-01 14:34:01
Osoba, która zmieniła informację: Magda Modzelewska Data ostatniej zmiany: 2018-02-05 11:06:15
Artykuł był wyświetlony: 248 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Uchwała Rady Miasta Ełku NR XL.407.18 w sprawie określenia kryteriów w postępowaniu rekrutacyjnym do klasy pierwszej szkół podstawowych dla kandydatów zamieszkałych poza obwodem publicznej szkoły podstawowej

Data wprowadzenia informacji do BIP: 2018-02-01 14:25:48

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację: Urząd Miasta w Ełku
Osoba, która wytworzyla informację: Magda Modzelewska Data wytworzenia informacji: 2018-02-01 14:00:00
Osoba, która odpowiada za treść: Magda Modzelewska Data wprowadzenia do BIP 2018-02-01 14:25:48
Wprowadził informację do BIP: Magda Modzelewska Data udostępnienia informacji: 2018-02-01 14:30:20
Osoba, która zmieniła informację: Magda Modzelewska Data ostatniej zmiany: 2018-02-05 11:07:03
Artykuł był wyświetlony: 219 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Podstawowa kwota rocznej dotacji na ucznia przedszkola i szkoły w 2018 r. i statystyczna liczba tych uczniów

Data wprowadzenia informacji do BIP: 2018-01-31 13:59:26

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację: Urząd Miasta w Ełku
Osoba, która wytworzyla informację: Urszula Dobrowolska Data wytworzenia informacji: 2018-01-31 00:00:00
Osoba, która odpowiada za treść: Urszula Dobrowolska Data wprowadzenia do BIP 2018-01-31 13:59:26
Wprowadził informację do BIP: Urszula Dobrowolska Data udostępnienia informacji: 2018-01-31 14:05:06
Osoba, która zmieniła informację: Urszula Dobrowolska Data ostatniej zmiany: 2018-01-31 14:05:06
Artykuł był wyświetlony: 211 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

ZARZĄDZENIE NR 1374.2018 PREZYDENTA MIASTA EŁKU z dnia 31 stycznia 2018 r. w sprawie wysokości podstawowych kwot rocznych dotacji dla przedszkoli i szkół w Mieście Ełku w 2018 roku

Data wprowadzenia informacji do BIP: 2018-01-31 13:23:29

Akapit nr 1 - brak tytułu

ZARZĄDZENIE NR 1374.2018 PREZYDENTA MIASTA EŁKU z dnia 31 stycznia 2018 r. w sprawie wysokości podstawowych kwot rocznych dotacji dla przedszkoli i szkół w Mieście Ełku w 2018 roku

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację: Urząd Miasta w Ełku
Osoba, która wytworzyla informację: Urszula Dobrowolska Data wytworzenia informacji: 2018-01-31 00:00:00
Osoba, która odpowiada za treść: Urszula Dobrowolska Data wprowadzenia do BIP 2018-01-31 13:23:29
Wprowadził informację do BIP: Urszula Dobrowolska Data udostępnienia informacji: 2018-01-31 13:43:32
Osoba, która zmieniła informację: Urszula Dobrowolska Data ostatniej zmiany: 2018-02-06 12:16:34
Artykuł był wyświetlony: 238 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

UCHWAŁA NR XL.408.18 RADY MIASTA EŁKU z dnia 25 stycznia 2018 r. w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla publicznych i niepublicznych podmiotów oświatowych oraz trybu przeprowadzania kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania

Data wprowadzenia informacji do BIP: 2018-01-31 12:30:05

Akapit nr 1 - brak tytułu

UCHWAŁA NR XL.408.18 RADY MIASTA EŁKU z dnia 25 stycznia 2018 r. w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla publicznych i niepublicznych podmiotów oświatowych oraz trybu przeprowadzania kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację: Urząd Miasta w Ełku
Osoba, która wytworzyla informację: Urszula Dobrowolska Data wytworzenia informacji: 2018-01-25 00:00:00
Osoba, która odpowiada za treść: Urszula Dobrowolska Data wprowadzenia do BIP 2018-01-31 12:30:05
Wprowadził informację do BIP: Urszula Dobrowolska Data udostępnienia informacji: 2018-01-31 12:39:31
Osoba, która zmieniła informację: Urszula Dobrowolska Data ostatniej zmiany: 2018-02-07 13:38:07
Artykuł był wyświetlony: 221 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Oświadczenia majątkowe kierownictwa Urzędu Miasta Ełku oraz osób wydających decyzje administracyjne w imieniu Prezydenta Miasta Ełku - złożone do dnia 30.04.2018 roku, według stanu na dzień 31.12.2017 roku

Data wprowadzenia informacji do BIP: 2018-01-31 10:56:18

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację: Urząd Miasta w Ełku
Osoba, która wytworzyla informację: Agnieszka Dzieniszewska Data wytworzenia informacji: 2018-01-01 08:00:00
Osoba, która odpowiada za treść: Marcin Radziłowicz Data wprowadzenia do BIP 2018-01-31 10:56:18
Wprowadził informację do BIP: Agnieszka Dzieniszewska Data udostępnienia informacji: 2018-01-31 10:58:19
Osoba, która zmieniła informację: Agnieszka Dzieniszewska Data ostatniej zmiany: 2018-01-31 10:58:19
Artykuł był wyświetlony: 215 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Oświadczenia majątkowe kierownictwa jednostek organizacyjnych Miasta Ełku oraz osób wydających decyzje administracyjne w imieniu Prezydenta Miasta Ełku - złożone do dnia 30.04.2018 roku, według stanu na dzień 31.12.2017 roku

Data wprowadzenia informacji do BIP: 2018-01-31 10:57:51

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację: Urząd Miasta w Ełku
Osoba, która wytworzyla informację: Agnieszka Dzieniszewska Data wytworzenia informacji: 2018-01-01 09:00:00
Osoba, która odpowiada za treść: Marcin Radziłowicz Data wprowadzenia do BIP 2018-01-31 10:57:51
Wprowadził informację do BIP: Agnieszka Dzieniszewska Data udostępnienia informacji: 2018-01-31 10:58:09
Osoba, która zmieniła informację: Agnieszka Dzieniszewska Data ostatniej zmiany: 2018-01-31 10:58:09
Artykuł był wyświetlony: 178 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Prezydent Miasta Ełku ogłasza trzeci przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż nieruchomości gruntowej niezabudowanej, położonej w Ełku przy ul. Cmentarnej, o obszarze 0,4508 ha.

Data wprowadzenia informacji do BIP: 2018-01-25 13:04:35

Prezydent Miasta Ełku ogłasza trzeci przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż nieruchomości gruntowej niezabudowanej, położonej w Ełku przy ul. Cmentarnej, o obszarze 0,4508 ha.

PREZYDENT MIASTA EŁKU
ogłasza
trzeci przetarg ustny nieograniczony
 
na sprzedaż nieruchomości gruntowej niezabudowanej, położonej w Ełku przy ul. Cmentarnej, oznaczonej w operacie ewidencji gruntów nr 2155/4, 2156/30, 2157/7 o łącznej pow. 0,4508 ha, jako użytek gruntowy: „Ps” pastwiska klasy V, „N” nieużytek - działka nr 2155/4; „Bp” zurbanizowane tereny niezabudowane – działki nr 2156/30 i 2157/7.
 
Zgodnie z opisem sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego:
Działki niezagospodarowane, nieogrodzone. Działka nr 2157/7 pełniła funkcję drogi gruntowej, w części utwardzona żużlem, w zachodnim narożniku znajduje się betonowy słup oświetleniowy, na granicy działek 2157/7 i 2156/30 kilkanaście dużych drzew liściastych. W obszarze działki 2159/30 przy granicy południowej od strony wschodniej pozostałości fundamentów, pozostała część działki zakrzaczona i zadrzewiona. Działka nr 2155/4 zakrzaczona, na działce znajduje się z kilka drzew.
Zgodnie z treścią mapy zasadniczej:
1) kształt nieruchomości nieregularny, zbliżony do trójkąta,
2) rzeźba terenu zróżnicowana od 121,48 m do 126,3 m.
3) na działkach nr: 2155/4 i 2156/30 znajduje się skarpa,
4) w południowo-zachodnim narożniku działki nr 2156/30, na ok. 130 m2 terenu znajduje się trylinka,
5) na działce 2157/7 znajduje się część ogrodzenia właściciela nieruchomości przyległej, oznaczonej nr 2160/7,
6) na nieruchomości znajdują się sieci:
- działka nr 2156/30: sieć kanalizacji sanitarnej lokalnej – w północnej części, przyłącza kanalizacji sanitarnej lokalnej: ks150 nieczynne i ks150.
- działka 2157/7: podziemne sieci elektroenergetyczne eNA i eN; 3 słupy z nadziemną siecią elektroenergetyczna oświetleniową - zgodnie z opisem rzeczoznawcy majątkowego na działce znajduje się 1 słup oświetleniowy w zachodnim narożniku działki,
- przyłącza kanalizacji sanitarnej lokalnej: ks150 nieczynne i ks150.
 
Nieruchomość ujawniona jest w księdze wieczystej nr OL1E/00013491/5.
 
Zgodnie z obowiązującym tekstem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Ełk – Lenpol II", uchwalonego uchwałą nr XIX.203.16 Rady Miasta Ełku z dnia 23 czerwca 2016 r. ogłoszoną w Dz. Urz. woj. warmińsko - mazurskiego poz. 3259 z dnia 4 sierpnia 2016 r., nieruchomość objęta jest ustaleniami kwartału oznaczonego na rysunku planu symbolem 1P/U, dla którego zapis tekstu planu brzmi:
Rozdział 2
USTALENIA SZCZEGÓŁOWE
§ 15. 1. Dla terenów, oznaczonych na rysunku planu symbolami 1P/U (powierzchnia 0,784 ha) oraz 2P/U (powierzchnia 0,942 ha), plan ustala następujące przeznaczenie:
  1. obiekty produkcyjne, składy i magazyny,
  2. zabudowa usługowa o powierzchni sprzedaży nieprzekraczającej 2000 m2.
2. W ramach przeznaczenia, o którym mowa w ust. 1 w granicach terenu zezwala się na lokalizowanie:
  1. budynków i urządzeń związanych z produkcją przemysłową i rzemieślniczą,
  2. budynków i urządzeń związanych z działalnością handlową i usługową,
  3. budynków składowych i magazynowych,
  4. budynków pomocniczych – np. technicznych, administracyjnych, socjalnych czy dozoru, związanych z prowadzoną działalnością,
  5. wiat,
  6. budynków gospodarczych i garażowych,
  7. urządzeń komunikacyjnych do obsługi ww. obiektów, takich jak drogi, parkingi, place składowe, bocznice kolejowe, rampy itp.
  8. zieleni urządzonej,
  9. urządzeń infrastruktury technicznej dla potrzeb lokalnych.
3. Zasady kształtowania zabudowy i zagospodarowania terenu:
  1. wskaźnik powierzchni zabudowy: od 20 do 60% powierzchni terenu,
  2. wskaźnik intensywności zabudowy: od 0,2 do 2,4;
  3. minimalny udział procentowy powierzchni biologicznie czynnej: 10%;
  4. nieprzekraczalne linie zabudowy – zgodnie z rysunkiem planu, co najmniej 6 m od granicy pasa drogowego. Istniejące budynki, zlokalizowane poza wyznaczoną linią zabudowy adaptuje się,
  5. w obrębie kwartału 1P/U nieprzekraczalna linia zabudowy od granicy obszaru kolejowego-10,0 m, lecz nie mniej niż 20,0 m od osi skrajnego toru,
  6. w związku z położeniem kwartału 1P/U w sąsiedztwie linii kolejowej należy zachować ograniczenia w inwestowaniu, zgodnie z § 7, ust 4.
  7. gabaryty budynków:
    1. wysokość zabudowy – do 3 kondygnacji nadziemnych, maksymalnie 12,0 m,
    2. dopuszcza się realizację fragmentów budynku o większej wysokości, jeżeli podyktowane to będzie względami produkcyjno-technologicznymi, lecz nie wyższe niż 15 m;
    3. dopuszcza się podpiwniczenia budynków;
    4. dopuszcza się lokalizację obiektów budowlanych, niebędących budynkami, o wysokości do 10,0 m od poziomu terenu,
    5. dopuszcza się lokalizację urządzeń technologicznych, związanych z funkcją danego obiektu, o wysokości do 10,0 m od poziomu terenu,
    6. zakazuje się gromadzenia i składowania odpadów technologicznych na terenie odkrytym, poza obiektami do tego przeznaczonymi,
  8. geometria dachów dla nowo projektowanej zabudowy: symetryczne o nachyleniu połaci dachowych do 45º lub płaskie,
  9. materiały i kolorystyka pokryć dachowych:
    1. materiały: dachówka cementowa, blachodachówka, blacha trapezowa, blacha w arkuszach, pokrycia bitumiczne,
    2. kolorystyka: odcienie szarości lub brązu,
4. Zasady kształtowania systemów komunikacji:
  1. dostępność drogowa – z drogi lokalnej, oznaczonej symbolem 6KDL oraz z gminnej drogi publicznej – ul. Towarowej, oznaczonej symbolem 7KDL,
  2. minimalne wymagania parkingowe- zgodnie z § 9, ust 3 i 4.
5. Zasady kształtowania infrastruktury technicznej – zgodnie z § 10.”
[…]
§ 21. 1. Ustalenia dotyczące stawek procentowych
Stawka procentowa służąca naliczeniu opłaty, o której mowa w art. 36 ust. 4 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, została ustalona dla poszczególnych terenów w granicach planu w następujących wysokościach:
Oznaczenie przeznaczenia terenu
Stawka procentowa
1P/U, 2P/U, 3P/U
30
4ZP,ZZ; 5ZP
0,1
6KDL, 7KDL
0,1

 
Ww. działki nie są położone na obszarze rewitalizacji ani na obszarze Specjalnej Strefy Rewitalizacji w myśl ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji (Dz. U. z 2017 r., poz. 1023).
 
Zgodnie z zarządzeniem nr 1178.2017 Prezydenta Miasta Ełku z dnia 11 lipca 2017 r. ww. nieruchomość przeznaczona jest do sprzedaży w drodze przetargu ustnego nieograniczonego.
 
Przedmiotowa nieruchomość nie jest obciążona ciężarami i hipotekami, nie toczy się w stosunku do niej żadne postępowanie.
 
Termin przeprowadzenia poprzednich przetargów: 10.10.2017 r., 15.12.2017 r.
 
Cena wywoławcza nieruchomości wynosi 233.430,00 zł netto (dwieście trzydzieści trzy tysiące czterysta trzydzieści złotych).
Do ceny uzyskanej w przetargu zostanie doliczony podatek VAT według stawki obowiązującej w dniu zawarcia umowy sprzedaży.
 
Wadium – 46.000,00 zł brutto (czterdzieści sześć tysięcy złotych).
 
Przetarg odbędzie się w dniu 09 marca 2018 r., o godz. 1000, w sali konferencyjnej w Urzędzie Miasta Ełku, przy ul. Piłsudskiego 4.
 
W przetargu mogą brać udział osoby, które:
1) wniosą wadium w terminie do dnia 02 marca 2018 r. :
a/ w pieniądzu, na rachunek Urzędu Miasta Ełku PKO Bank Polski 85 1020 4724 0000 3102 0038 8538,
b/ w obligacjach Skarbu Państwa, lub papierach wartościowych dopuszczonych do obrotu publicznego poprzez złożenie w Urzędzie Miasta Ełku (pokój nr 235).
2) nie posiadają zaległości finansowych wobec Miasta Ełku. Uczestnicy przetargu zobowiązani będą złożyć oświadczenie o niezaleganiu w opłatach, w sekretariacie tut. Urzędu - pokój nr 114, w terminie do dnia 02 marca 2018 r.
 
Dowód wniesienia wadium przez uczestnika przetargu podlega przedłożeniu komisji przetargowej przed otwarciem przetargu.
 
Wadium wpłacone w pieniądzu przez uczestnika przetargu, który przetarg wygrał zalicza się na poczet ceny nabycia nieruchomości.
 
Wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu, przez uczestnika przetargu, który przetarg wygrał, podlega zwrotowi niezwłocznie po wpłaceniu kwoty równej cenie nabycia nieruchomości.
 
Wpłacone wadium zwraca się niezwłocznie, jednak nie później niż przed upływem 3 dni od dnia: odwołania przetargu, zamknięcia przetargu, unieważnienia przetargu, zakończenia przetargu wynikiem negatywnym.
 
Przetarg jest ważny bez względu na liczbę uczestników przetargu, jeżeli przynajmniej jeden uczestnik zaoferował co najmniej jedno postąpienie powyżej ceny wywoławczej.
 
O wysokości postąpienia decydują uczestnicy przetargu, z tym że postąpienie nie może wynosić mniej niż 1% ceny wywoławczej, z zaokrągleniem w górę do pełnych dziesiątek złotych.
Uczestnicy przetargu zgłaszają ustnie kolejne postąpienia ceny, dopóki mimo trzykrotnego wywołania nie ma dalszych postąpień. Po trzecim wywołaniu najwyższej zaoferowanej ceny dalsze postąpienia nie zostaną przyjęte.
 
Cena nieruchomości podlega zapłacie nie później niż do dnia zawarcia umowy przenoszącej własność.
Nabywca przed zawarciem umowy sprzedaży pokryje koszty: sporządzenia operatu szacunkowego w kwocie 180,00 (sto osiemdziesiąt złotych), podziału geodezyjnego w kwocie 1.425,00 zł (jeden tysiąc czterysta dwadzieścia pięć złotych), wydania wyrysu geodezyjnego w kwocie 150,00 zł (sto pięćdziesiąt złotych).
 
Sprzedający powiadomi nabywcę nieruchomości o miejscu i terminie zawarcia umowy sprzedaży. Koszty zawarcia umowy sprzedaży oraz opłaty od wniosków o wpis w księdze wieczystej, pokryje nabywca nieruchomości.
 
Jeżeli osoba, ustalona jako nabywca nieruchomości nie przystąpi bez usprawiedliwienia do zawarcia umowy sprzedaży w miejscu i w terminie podanych w zawiadomieniu organizator przetargu może odstąpić od zawarcia umowy sprzedaży, a wpłacone wadium nie podlega zwrotowi.
 
Brak urządzonego zjazdu (obniżonego krawężnika) z drogi lokalnej 6KDL. Nabywca we własnym zakresie i na własny koszt wykona zjazd na nieruchomości, po wcześniejszym uzyskaniu decyzji lokalizacyjnej na jego budowę od zarządy drogi, tj. od Miasta Ełku – Wydział Mienia Komunalnego pok. 240).
 
Dotyczy sieci znajdujących się na nieruchomości:
1) zgodnie z pismem Wydziału Mienia Komunalnego Urzędu Miasta Ełku nr MK-D.7234.08.2017 z dnia 03.01.2017 r, lampy oświetleniowe znajdujące się na terenie objętym sprzedażą nie nadają się do dalszego użytkowania, i w związku z tym nabywca nieruchomości we własnym zakresie na własny koszt dokona ich zdemontowania i utylizacji;
2) zgodnie z pismem PGE Dystrybucja S.A, Oddział Białystok Rejon Energetyczny Ełk Nr RE4/RM4/1427/2017/LW z dnia 07.02.2017 r. urządzenia energetyczna znajdujące się na mapie zasadniczej nie są własnością PGE Dystrybucja S.A.,
3) zgodnie z pismem Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o. o. w Ełku Nr DT/2233/17/07/01/17 z dnia 07.06.2017 r. przyłącza kanalizacji sanitarnej nie stanowią majątku Przedsiębiorstwa. Jedno przyłącze jest nieczynne, natomiast drugie nie jest połączone z miejską siecią kanalizacji sanitarnej i brak informacji na temat możliwości jego eksploatacji.
 
Realizacja inwestycji zgodnie z założeniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego zwanym „Ełk - Lenpol II”.
 
Gminie Miastu Ełk przysługuje prawo pierwokupu na zasadach określonych w ustawie z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2018 r, poz.121).
 
Przy nabyciu nieruchomości przez cudzoziemca zastosowanie mają przepisy ustawy z dnia 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców (Dz. U. z 2017 r. poz. 2278).
 
Przyłącza do istniejących sieci nabywca wykona własnym staraniem na własny koszt, po uzgodnieniu z właścicielami lub zarządcami poszczególnych sieci.
 
Nabywca wystąpi do PGE Dystrybucja S.A. Oddział Białystok Rejon Energetyczny Ełk o uzyskanie technicznych warunków zasilania nieruchomości w energię elektryczną.
 
Sprzedający nie wyklucza możliwości pośredniego posadowienia budynku i nie ponosi odpowiedzialności za złożone warunki geotechniczne gruntu.
 
Nabywca poniesie koszt wznowienia znaków granicznych.
Zgodnie z art.152 Kodeksu cywilnego właściciele gruntów sąsiadujących obowiązani są do współdziałania przy rozgraniczeniu gruntów oraz przy utrzymaniu stałych znaków granicznych, koszty rozgraniczenia oraz koszty urządzenia i utrzymania stałych znaków granicznych ponoszą po połowie.
 
Wycinka drzew i krzewów znajdujących się w obrębie nieruchomości zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Wszelkie koszty z tym związane ponosi nabywca nieruchomości.
 
Nabywca nieruchomości poniesie koszty ewentualnego wyłączenia gruntu rolnego z produkcji rolnej. Sprawy związane z wyłączeniem gruntu z produkcji rolniczej prowadzi Starostwo Powiatowe w Ełku.
 
Właściciele nieruchomości uczestniczą w kosztach budowy urządzeń infrastruktury technicznej przez wnoszenie na rzecz gminy opłat adiacenckich.
 
Niniejszy przetarg jest ogłoszony po upływie terminu (6 tygodni licząc od dnia wywieszenia wykazu) do złożenia wniosku przez osoby, którym przysługuje pierwszeństwo w nabyciu nieruchomości na podstawie art. 34 ust.1 pkt 1 i pkt 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2018 r. poz. 121). W wyznaczonym terminie nie wpłynęły wnioski od osób, którym przysługuje pierwszeństwo w nabyciu nieruchomości na podstawie wyżej powołanych przepisów.
 
Uczestnik przetargu może, w terminie 7 dni od dnia ogłoszenia wyniku przetargu ustnego zaskarżyć czynności związane z przeprowadzeniem przetargu do Prezydenta Miasta Ełku.
Prezydent Miasta Ełku może uznać skargę za zasadną i nakazać powtórzenie czynności przetargowych lub unieważnić przetarg albo uznać skargę za niezasadną.
W przypadku wniesienia skargi Prezydent Miasta Ełku wstrzymuje czynności związane ze zbyciem nieruchomości.
 
Prezydent Miasta Ełku może odwołać przetarg jedynie z ważnych powodów.
 
W przypadku nie zaskarżenia w wyznaczonym terminie czynności związanych z przeprowadzeniem przetargu albo w razie uznania skargi za niezasadną, Prezydenta Miasta Ełku poda do publicznej wiadomości wywieszając na tablicy ogłoszeń (pierwsze piętro) w Urzędzie Miasta Ełku na okres 7 dni, informację o wyniku przetargu, która będzie zawierać między innymi imię i nazwisko albo nazwę lub firmę osoby ustalonej jako nabywca nieruchomości.
 
Szczegółowe warunki przetargu oraz bliższe informacje o nieruchomości podane są w ogłoszeniu wywieszonym na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miasta Ełku, ul. Piłsudskiego 4, 19-300 Ełk (I piętro), w załączniku do niniejszego ogłoszenia, oraz pod nr tel. (87) 732 62 35.
 
                                                                                                                                                                   Zastępca Prezydenta Miasta
                                                                                                                                                                   Artur Urbański
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację: Urząd Miasta w Ełku
Osoba, która wytworzyla informację: Ewa Galińska Data wytworzenia informacji: 2018-01-25 00:00:00
Osoba, która odpowiada za treść: Ewa Galińska Data wprowadzenia do BIP 2018-01-25 13:04:35
Wprowadził informację do BIP: Ewa Galińska Data udostępnienia informacji: 2018-01-25 13:07:25
Osoba, która zmieniła informację: Ewa Galińska Data ostatniej zmiany: 2018-01-25 13:07:25
Artykuł był wyświetlony: 1793 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Prezydent Miasta Ełku ogłasza kolejny przetarg ustny nieograniczony na zbycie nieruchomości położonych w Ełku przy ul. Srebrnej, tj: - na oddanie w użytkowanie wieczyste grunt o pow. 1,1476 ha - na oddanie dzierżawę grunt o pow. 0,0230 ha.

Data wprowadzenia informacji do BIP: 2018-01-24 10:33:47

Prezydent Miasta Ełku ogłasza kolejny przetarg ustny nieograniczony na zbycie nieruchomości położonych w Ełku przy ul. Srebrnej, tj: - na oddanie w użytkowanie wieczyste grunt o pow. 1,1476 ha - na oddanie dzierżawę grunt o pow. 0,0230 ha.

PREZYDENT MIASTA EŁKU
 
ogłasza kolejny przetarg ustny nieograniczony
 
na:
1. Oddanie w użytkowanie wieczyste na 99 lat nieruchomości gruntowej niezabudowanej, położonej w Ełku, przy ul. Srebrnej, oznaczonej w ewidencji gruntów nr 2106/10 o pow. 0,2037 ha i 2106/13 o pow. 0,9439 ha, o łącznej pow. 1,1476 ha, jako użytek gruntowy „Bi” – inne tereny zabudowane.
Przez działkę przebiegają sieci:
- elektroenergetyczna eN podziemna (stanowi własność PGE Dystrybucja S.A. z siedzibą w Lublinie);
- wodociągowa wB100 – nie stanowi majątku Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Ełku;
- teletechniczna tt – stanowi własność Gminy Miasta Ełk;
- po dwa kolektory kanalizacji deszczowej: kd1200, kd1400, kd1500 – stanowiące własność Miasta Ełku;
- odcinek kanalizacji deszczowej kd1200 mający podłączenie do studni rewizyjnej o rzędnych 121,49/125,5 stanowi własność firmy Animex Foods Sp. z o.o. z siedzibą w Ełku, ul. Suwalska 86.
2. Dzierżawę na czas oznaczony, tj. na 30 lat sąsiedniej nieruchomości gruntowej niezabudowanej, oznaczonej w ewidencji gruntów nr 2106/11 o pow. 0,0230 ha, jako użytek gruntowy „Bi” - inne tereny zabudowane.
Przez działkę prze biegają sieci:
- kanalizacji sanitarna ks800.
- dwa kolektory kanalizacji deszczowej kd1500 i sieć kanalizacji deszczowej kd300;
- teletechniczna tt
- elektroenergetyczna.
Z uwagi na przebiegającą przez nieruchomość sieć kanalizacji sanitarnej (sieć magistralna), wydzierżawiany teren wyłączony jest z trwałego zagospodarowania obiektami kubaturowymi, z możliwością reali­zacji elementów pomocniczych do prawidłowego zagospodarowania nieruchomości oznaczonej jako działki nr 2106/10 i 2016/13, w zakresie uzgodnionym z zarządcą sieci.
 
Przeprowadzając jeden przetarg wyłoniony zostanie jeden nabywca prawa użytkowania wieczystego nieruchomości opisanej w pkt. 1 wraz z prawem dzierżawy nieruchomości opisanej w pkt. 2.
Zapewnienie dostępu do drogi publicznej (ul. Srebrna) ww. nieruchomościom nastąpi poprzez ustanowienie odpłatnej służebności gruntowej przez działkę nr 2782/21.
 
Nieruchomości oznaczone w operacie ewidencji gruntów numerami nr 2106/10, 2106/11, 2106/13 położone na terenie obrębu 2 miasta Ełku, zgodnie z obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego terenów położonych po zachodniej stronie ul. Przemysłowej, obejmujących obszar 2 Podstrefy Suwalskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej w Ełku, uchwalonym uchwałą nr XLVII/362/98 Rady Miasta Ełku z dnia 2 czerwca 1998r., ogłoszoną w Dz. Urzędowym Województwa Suwalskiego Nr 45, poz. 237 z dnia 17.07.1998 roku, objęte są częściowo ustaleniami kwartałów, oznaczonych na rysunku planu symbolami 6ZN, 03 L 1/2, dla których zapisy tekstu planu brzmią:
„2. Ustalenia szczegółowe dla terenów i elementów wyróżnionych w planie:
(...)
6ZN – Teren zieleni nieurządzonej w formie zadrzewienia gatunkami szybkorosnącymi.”
„3. Ustalenia dotyczące komunikacji i uzbrojenia terenu.
3.1. Komunikacja
  1. Parametry techniczne ciągów komunikacyjnych.
(...)
03 L 1/2 - Projektowane ulice lokalne. Szerokość w liniach rozgraniczających 20,00 m. Linia zabudowy w odległości co najmniej 4,00 m od linii rozgraniczających dróg, z wyjątkiem samodzielnych portierni i stacji transformatorowych.”
 
Brak jest miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, który swoimi ustaleniami obejmowałby pozostałe części ww. nieruchomości i Rada Miasta Ełku nie podjęła uchwały o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na tym obszarze.
 
Działki nr 2106/10, 2106/11, 2106/13 zostały wydzielone z działki nr 2106/1, dla której Prezydent Miasta Ełku w dniu 10 września 2008 roku wydał decyzję nr 17/2008 ustalającą lokalizację inwestycji celu publicznego polegającą na przebudowie głównego kolektora sanitarnego.
 
Dla części działki nr 2106/1 Wójt Gminy Ełk w dniu 13 marca 2013 roku wydał decyzję nr 031/2013 ustalającą sposób zagospodarowania i warunki zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie budynku usługowego (handel, rzemiosło, drobna wytwórczość).
 
Ww. działki nie są położone na obszarze rewitalizacji ani na obszarze Specjalnej Strefy Rewitalizacji w myśl ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji (Dz. U. z 2017 r., poz. 1023).
 
Dotyczy nieruchomości wymienionej w poz. 1: Zgodnie z treścią mapy zasadniczej w południowej części działki 2106/13 (na jej granicy) znajdują się znaki geodezyjne - punkt osnowy pomiarowej 1159-2117. W północnej części działki 2106/10 znajduje się skarpa terenowa.
Zgodnie z opisem sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w części północnej znajduje się część ogrodzenia użytkownika wieczystego działki przyległej, oznaczonej w ewidencji gruntów nr 2106/9. Rzeźba terenu na większości obszaru ogólnie równa, miejscami niewielkie niwelacje terenu. Większość terenu zajęta jest przez zadrzewienia i zakrzaczenia. Największe skupisko drzew we wschodniej części działki przy ul. Przemysłowej, najmniejsze skupisko od strony zachodniej.

 
Uzbrojenie w pasie drogowym ul. Srebrnej: sieć elektroenergetyczna, wodociągowa, kanalizacja sa­nitarna i deszczowa.
Przedmiotowy teren objęty jest programem „Kompleksowe uzbrojenie terenów pod inwestycje przy ul. Krze­mowej w Ełku”. Zgodnie z podpisaną w dniu 14.10.2010 r. umową Gmina Miasto Ełk otrzymała dofinansowane ze środków europejskich. W związku z tym projekt ten powinien zachować trwałość przez okres 5 lat od daty osiągnięcia wskaźnika, tj. zlokalizowania inwestycji.
Zgodnie z zarządzeniem nr 748/2016 Prezydenta Miasta Ełku z dnia 19 sierpnia 2016 r. ww. nieruchomości przeznaczone są do oddania w użytkowanie wieczyste na 99 lat (dot. nieruchomości z poz. 1) i dzierżawy (dotyczy nieruchomości z poz. 2) w drodze jednego przetargu ustnego nieograniczonego.
 
Przedmiotowe nieruchomości nie są obciążone ciężarami i hipotekami, nie toczą się w stosunku do nich żadne postępowania.
 
Nieruchomości ujawnione są w księdze wieczystej nr OL1E/00013491/5.
 
Cena wywoławcza – 469.388,00 zł netto (w tym ceny wywoławcze:
1) nieruchomości gruntowej 465.520,00 zł netto,
2) jednorazowego wynagrodzenia z tytułu ustanowienia służebności gruntowej 3.800,00 zł netto
3) miesięcznej stawki czynszu dzierżawnego 68,00 zł netto.
 
Do opłat z tytułu użytkowania wieczystego działki, jednorazowego wynagrodzenia z tytułu ustanowienia służebności gruntowej i miesięcznej stawki czynszu dzierżawnego zostanie doliczony podatek VAT według stawki obowiązującej w dniu zawarcia aktu notarialnego.
 
Cena nieruchomości gruntowej stanowić będzie 99,175948 %, jednorazowego wynagrodzenia z tytułu ustanowienia służebności gruntowej stanowić będzie 0,809564%, miesięcznej stawki czynszu dzierżawnego stanowić będzie 0,014486%, ogólnej ceny uzyskanej w przetargu.
 
Termin przeprowadzenia poprzednich przetargów: 20.01.2017 r., 28.04.2017 r.,10.08.2017 r.,15.11.2017 r.
 
Przetarg odbędzie się w dniu 04 kwietnia 2018 r., o godz. 1000, w sali konferencyjnej w Urzędzie Miasta Ełku, przy ul. Piłsudskiego 4.
 
W przetargu mogą brać udział osoby, które:
1. wniosą wadium w kwocie 93.000,00 zł brutto w terminie do dnia 29 marca 2018 r.:
a/ w pieniądzu, na rachunek Urzędu Miasta Ełku PKO Bank Polski 85 1020 4724 0000 3102 0038 8538,
b/ w obligacjach Skarbu Państwa, lub papierach wartościowych dopuszczonych do
obrotu publicznego poprzez złożenie w Urzędzie Miasta Ełku (pokój nr 235).
2. nie posiadają zaległości finansowych wobec Miasta Ełku. Uczestnicy przetargu zobowiązani będą złożyć oświadczenie o niezaleganiu w opłatach, w sekretariacie tut. Urzędu - pokój nr 114, w terminie do dnia 29 marca 2018 r.
 
Wadium wpłacone w pieniądzu przez uczestnika przetargu, który przetarg wygrał zalicza się na poczet ceny nabycia nieruchomości.
Wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu, przez uczestnika przetargu, który przetarg wygrał, podlega zwrotowi niezwłocznie po wpłaceniu kwoty równej cenie nabycia nieruchomości.
Wpłacone wadium zwraca się niezwłocznie, jednak nie później niż przed upływem 3 dni od dnia: odwołania przetargu, zamknięcia przetargu, unieważnienia przetargu, zakończenia przetargu wynikiem negatywnym.
Przetarg jest ważny bez względu na liczbę uczestników przetargu, jeżeli przynajmniej jeden uczestnik zaoferował co najmniej jedno postąpienie powyżej ceny wywoławczej.
O wysokości postąpienia decydują uczestnicy przetargu, z tym że postąpienie nie może wynosić mniej niż 1% ceny wywoławczej, z zaokrągleniem w górę do pełnych dziesiątek złotych.
Uczestnicy przetargu zgłaszają ustnie kolejne postąpienia ceny, dopóki mimo trzykrotnego wywołania nie ma dalszych postąpień. Po trzecim wywołaniu najwyższej zaoferowanej ceny dalsze postąpienia nie zostaną przyjęte.
 
UWAGA!
1. Nabywca nieruchomości, przed zawarciem umowy notarialnej, pokryje koszty: sporządzenia operatu szacunkowego w kwocie 400,00 (czterysta złotych), podziału w kwocie 2.370,00 zł (dwa tysiące trzysta siedemdziesiąt złotych), wyrysów geodezyjnych w kwocie 300,00 zł (trzysta złotych).
 
2. Sprzedający powiadomi nabywcę nieruchomości o miejscu i terminie zawarcia umowy notarialnej. Koszt zawarcia umowy, oraz opłaty sądowe od wniosków o wpis w księdze wieczystej ponosi nabywca nieruchomości.
 
3. Jeżeli osoba, ustalona jako nabywca nieruchomości nie przystąpi bez usprawiedliwienia do zawarcia umowy, w miejscu i w terminie podanych w zawiadomieniu organizator przetargu może odstąpić od zawarcia umowy, a wpłacone wadium nie podlega zwrotowi.
 
4. Pierwsza opłata z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości wynosić będzie 25% ceny działki uzyskanej w przetargu, do której zostanie doliczony podatek VAT według stawki obowiązującej w dniu zawarcia umowy sprzedaży i podlega zapłacie jednorazowo, nie później niż do dnia zawarcia umowy o oddanie tej nieruchomości w użytkowanie wieczyste. Wadium zostanie zaliczone na poczet pierwszej opłaty z tytułu użytkowania wieczystego .
 
5. Opłata roczna z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości wynosić będzie 3% ceny działki uzyskanej w przetargu, do której zostanie doliczony podatek według stawki obowiązującej w dniu zawarcia umowy sprzedaży.
1) Opłaty roczne wnosi się przez cały okres użytkowania wieczystego, w terminie do dnia 31 marca każdego roku, z góry za dany rok. Opłaty rocznej nie po­biera się za rok, w którym zostało ustanowione prawo użytkowania wieczystego.
2) Zgodnie z art. 77 ust.1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2018 r., poz. 121) wysokość opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej podlega aktualizacji nie częściej niż raz na 3 lata, jeżeli wartość tej nieruchomości ule­gnie zmianie. Zaktualizowaną opłatę roczną ustala się przy zastosowaniu dotychczasowej stawki procentowej, od wartości nieruchomości określonej na dzień aktualizacji opłaty.
 
6. Nieruchomość jest oddawana w użytkowanie wieczyste na cele zabudowy obiektami usług handlowych i rzemieślniczymi i drobnej wytwórczości.
 
7. Określa się rodzaj budynków: usług handlowych i rzemieślniczych, drobnej wytwórczości.
W czasie trwania użytkowania wieczystego nabywca zobowiązany będzie do:
  1. utrzymania w należytym stanie budynków,
  2. odbudowy w razie zniszczenia budynków lub urządzeń w terminie trzech lat, licząc od daty zdarzenia.
 
8. Realizacja inwestycji zgodnie z założeniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, który znajduje się w tut. urzędzie (pokój 232), oraz zgodnie z decyzją Wójta Gminy Ełk nr 031/2013 z dnia 13 marca 2013 roku ustalającą sposób zagospodarowania i warunki zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie budynku usługowego (handel, rzemiosło, drobna wytwórczość).
 
9. Ustala się termin zagospodarowania nieruchomości, tj. termin rozpoczęcia budowy 1 (jeden) rok, termin zakończenia budowy dalsze 2 lata. Za rozpo­częcie budowy uważa się wybudowanie fundamentów, a za zakończenie budowy wybudowanie budynku w stanie surowym zamkniętym. Terminy te liczy się od dnia zawarcia umowy o oddanie nieruchomości w użytkowanie wieczyste.
1) W przypadku niedo­trzymania terminów, mogą być ustalone dodatkowe opłaty roczne obciążające użytkownika wieczystego, niezależnie od ustalonych opłat z tytułu użytkowania wieczystego.
a) Wysokość dodatkowej opłaty rocznej, wynosi 10% wartości nieruchomości gruntowej określonej na dzień ustalenia opłaty za pierwszy rok, po bezskutecz­nym upływie terminu jej zagospodarowania, ustalonego w umowie lub decyzji. Za każdy następny rok opłata podlega zwiększeniu o dalsze 10% tej warto­ści.
b) Opłaty ustala właściwy organ w drodze decyzji. Obowiązek ponoszenia dodatkowych opłat rocznych powstaje z dniem 1 stycznia roku następującego po bezskutecznym upływie terminów zagospodarowania nieruchomości gruntowej ustalonych w umowie lub decyzji.
c) Opłaty za dany rok wnosi się w terminie do dnia 31 marca każdego roku.
 
10. Sprzedający zastrzega sobie prawo żądania rozwiązania umowy użytkowania wieczystego przed upływem ustalonego okresu, jeżeli użytkownik wieczysty bę­dzie korzystał z tej nieruchomości w sposób sprzeczny z ustalonym w umowie, a w szczególności jeżeli nie zrealizuje inwestycji w ustalonym terminie.
  1. W razie wygaśnięcia użytkowania wieczystego na skutek upływu okresu ustalonego w umowie albo na skutek rozwiązania umowy przed upływem tego okresu, użytkownikowi wieczystemu przysługuje wynagrodzenie za wzniesione przez niego lub nabyte na własność budynki i inne urządzenia. Wynagro­dzenie powinno być równe wartości tych budynków i urządzeń określonej na dzień wygaśnięcia użytkowania wieczystego. Za budynki i inne urządzenia wzniesione wbrew postanowieniom umowy wynagrodzenie nie przysługuje.
  2. W razie rozwiązania umowy zwraca się sumę opłat rocznych wniesionych z tego tytułu za niewykorzystany okres użytkowania wieczystego. Opłaty podlegają waloryzacji. Maksymalna wysokość kwoty podlegającej zwrotowi nie może prze­kraczać wartości prawa użytkowania wieczystego określonej na dzień rozwiązania umowy.
 
11. Zgodnie z zarządzeniem nr 720/2016 Prezydenta Miasta Ełku z dnia 21 lipca 2016 r. w sprawie ustanowienia na czas nieoznaczony odpłatnej służebności gruntowej polegającej na prawie przejścia i przejazdu zmienionym zarządzeniem nr 837.2016 Prezydenta Miasta Ełku dnia 03 listopada 2016 r. zostanie ustanowiona służebność gruntowa polegająca na prawie przejścia i przejazdu najkrótszą drogą do drogi publicznej – ul. Srebrnej na nieruchomości Gminy Mia­sta Ełk, położonej w Ełku przy ul. Srebrnej, oznaczonej jako działka nr 2782/21 o powierzchni 0,0418 ha, uregulowanej w księdze wieczystej nr OL1E/00013491/5. Służebność, o której mowa w ust. 1, ustanowiona zostanie na rzecz każdoczesnego użytkownika wieczystego lub właściciela nieruchomości położonej w Ełku przy ul. Srebrnej, uregulowanej w księdze wieczystej nr OL1E/00013491/5, oznaczonej jako działki o numerach:
  1. 2106/10 o powierzchni 0,2037 ha,
  2. 2106/13 o powierzchni 0,9439 ha.
Z tytułu ustanowienia służebności, ustalona została cena wywoławcza jednorazowe­go wynagrodzenia w wysokości 3 800 zł netto (słownie: trzy tysiące osiemset złotych) powięk­szona o po­datek VAT, ustalony według stawki obowiązującej w dniu podpisania umowy.
 
12. Nabywca uzgodni z zarządcą drogi ul. Srebrnej, tj. Urzędem Miasta Ełku – Wydział Mienia Komunalnego-pokój nr 240, warunki wykonania zjazdu w ramach ustanowionej służebności gruntowej.
 
13. W związku z tym, że przez nieruchomość przebiegają sieci nabywca będzie zobowiązany do:
1) dotyczy sieci elektroenergetycznej:
nieodpłatnego ustanowienia na nieruchomości będącej przedmiotem sprzedaży, na rzecz PGE Dystrybucja S.A. z siedzibą w Lublinie, 20-340 Lublin, ul. Garbarska 21A, nieograniczonej w czasie służebności przesyłu. Zakres służebności gruntowej zobowiązuje właściciela nieruchomości do:
a) zgody na umieszczanie oraz na znoszenie istnienia projektowanych lub posadowionych na nieruchomościach sieci służących do przesyłu energii elektrycznej i prowadzenia za pomocą tych urządzeń dystrybucji energii elektrycznej;
b) ustanowienia prawa do korzystania z nieruchomości obciążonej w zakresie niezbędnym do dokonywania konserwacji, remontów, przebudowy i rozbudowy linii energetycznych, wraz z prawem nieograniczonego i niezakłóconego wejścia i wjazdu na teren odpowiednim sprzętem przez pracowników Przedsiębiorstwa Energetycznego oraz przez wszystkie podmioty i osoby, którymi Przedsiębiorstwo Energetyczne posługuje się w związku z prowadzoną działalnością;
c) utrzymywania w granicach służebności ograniczeń w zabudowie nieruchomości wynikających z obowiązujących przepisów prawa oraz nie sadzenie w granicach służebności drzew i krzewów;
d) uzgadniania w PGE Dystrybucja S.A. Rejon Energetyczny Ełk projektu zagospodarowania nieruchomości, zachowania wymaganych odległości od projektowanych lub istniejących sieci, urządzeń elektroenergetycznych.
Ponadto PGE Dystrybucja S.A. Rejon Energetyczny Ełk pismem Nr L.dz.RM4/LW/1655/2015 z dnia 17.02.2015 r. poinformowało, że zbliżenie lub kolizja z urządzeniami elektroenergetycznymi (dotyczy naruszenia stref ochronnych) możliwa będzie po wykonaniu przebudowy urządzeń zgodnie z odrębnie wydanymi warunkami technicznymi oraz umową o przebudowę.
2) dotyczy sieci kanalizacji deszczowej:
- złożenia oświadczenia, że zezwala bezterminowo właścicielowi sieci, która znajduje się na przedmiotowej działce, zarządcy tej sieci oraz jego następcom prawnym na bezpłatne wejście na działkę wraz z niezbędnym sprzętem w celu wykonania czynności konserwacyjnych, eksploatacyjnych i naprawczych sieci, Zakazuje się nasadzeń trwałych np. drzew, krzewów na trasie kanałów w obszarze minimum 4 metry od jego osi; dopuszcza się nasadzania jednoroczne, trawnik lub utwardzenie terenu nawierzchnią z elementów rozbieralnych;
3) dotyczy sieci teletechnicznej zbudowanej w ramach projektu „Bezpieczna sieć szerokopasmowa miasta Ełku” (projekt dofinansowany ze środków Unii Europejskiej). Sieć przebiegająca przez wskazane działki ma charakter strategiczny, ponieważ stanowi linię magistralną łączącą Park Naukowo-Technologiczny z kominem PEC (pierścień drugostronny sieci ELKMAN).
Nabywca nieruchomości zobowiązany będzie do ustanowienia nieodpłatnej służebności przesyłu na czas nieoznaczony na rzecz Gminy Miasta Ełku (19-300 Ełk, ul. Marsz. J. Piłsudskiego 4) polegającej na zachowaniu urządzeń w dotychczasowej lokalizacji oraz zapewnieniu dostępu w pasie gruntu o szerokości od 1,5 m do 2 m, w zakresie niezbędnym do prawidłowej eksploatacji przedmiotowej sieci, w tym prawa wstępu, używania i korzystania z pasa gruntu wzdłuż przebiegu linii teletechnicznej, w czasie istnienia tych urządzeń, w celu wykonywania czynności związanych z instalacją, eksploatacją, naprawą, konserwacją, modernizacją i rozbudową urządzeń, usuwania awarii, dokonywania kontroli przyrządów, konserwacji, remontów, modernizacji oraz rozbudowy sieci. Wszelkie kolizje z siecią teletechniczną Gminy Miasta Ełku wynikające ze zmiany przez właściciela gruntu sposobu zagospodarowania działki oraz spowodowane jej uszkodzenia, będą usuwane na koszt właściciela. W przypadku kolizji sieci teletechnicznej z nowym zagospodarowaniem nieruchomości, właściciel będzie zobowiązany uzyskać warunki techniczne na przebudowę sieci (Biuro Informatyki Urzędu Miasta Ełku, 19-300 Ełk, ul. Marsz. J. Piłsudskiego 4).
14. Występujące na nieruchomości znaki geodezyjne podlegają ochronie na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz.2101 z późn. zm.).
 
15. Przyłącza do istniejących sieci w pasie drogowym nabywca dokona własnym staraniem na własny koszt, po uzgodnieniu z właścicielami lub zarządcami po­szczególnych sieci.
 
16. Nabywca wystąpi do PGE Dystrybucja S.A. O/Białystok Rejon Energetyczny Ełk o uzyskanie technicznych warunków zasilania nieruchomości w energię elek­tryczną.
 
17. Sprzedający nie wyklucza możliwości pośredniego posadowienia budynku i nie ponosi odpowiedzialności za złożone warunki geotechniczne gruntu.
 
18. Koszty ewentualnego wznowienia znaków znaków granicznych ponosi nabywca.
Zgodnie z art. 152 Kodeksu cywilnego właściciele gruntów sąsiadujących obowiązani są do współdziałania przy rozgraniczeniu gruntów oraz przy utrzymaniu stałych znaków granicznych, koszty rozgraniczenia oraz koszty urządzenia i utrzymania stałych znaków granicznych ponoszą po połowie.
 
19. Wycinka drzew i krzewów znajdujących się w obrębie nieruchomości może nastąpić po uzyskaniu zgody wydanej przez Prezydenta Miasta Ełku. Wszelkie koszty z tym związane ponosi nabywca nieruchomości.
 
20. Czynsz dzierżawny płatny kwartalnie w terminach do: 15 marca, 15 maja, 15 września i 15 listopada każdego roku. Uchybienie terminowi płatności spo­woduje naliczenie odsetek ustawowych.
21. Stawka podatku VAT do ustalenia wysokości czynszu dzierżawnego brutto zostanie przyjęta w oparciu o przepisy ustawy o podatk­u od towarów i usług, a także przepisy do niej wykonawcze, obo­wiązujące w dniu podpisywania umowy dzierżawy. Jakakolwiek przyszła zmiana stawki podatku VAT (zwięk­szenie lub zmniejszenie), wynikająca z przepisów powszechnie obowiązujących nie wymaga zmia­ny tre­ści umowy. Gmina Miasto Ełk powia­domi odrębnym pismem Dzierżawcę o zmienionej stawce podatku VAT, a także o nowej wysokości na­leżnego czynszu brutto.
22. W przypadku wystąpienia zwłoki w uiszczaniu czynszu dzierżawnego za dwa okresy, pomimo dwukrotnego skutecznego dostarczenia wezwania do zapłaty, Gmina Miasta Ełku ma prawo wypowiedzenia umowy z zachowaniem sześciomiesięcznego okresu wypowiedzenia.
23. Dzierżawca będzie zobowiązany do złożenia w Biurze Obsługi Klienta Wydziału Finansowego Urzędu Mia­sta Ełku informacji w sprawie podatku w terminie 14 dni od podpisania umowy dzierżawy.
24. Gmina Miasto Ełk zastrzega sobie prawo zmiany warunków umowy w zakresie wysokości czynszu, na skutek ewentualnej zmiany ceny rynkowej nieruchomo­ści gruntowej, proporcjonalnie do jej wzrostu w okresie od dnia poprzedniej waloryzacji (dnia zawarcia umowy przy pierwszej waloryzacji) do dnia dokonania waloryzacji, nie częściej niż raz w roku.
  1. W określonej przez rzeczoznawcę majątkowego wartości nieruchomości gruntowej na potrzeby zmiany wysokości czynszu dzierżawnego nie uwzględnia się wartości części składowych tej nieruchomości, a w szczególności wzniesionych przez dzierżawcę urządzeń oraz poniesionych nakładów wpływających na cechy techniczno-użytkowe gruntu, o ile w ich następstwie wzrosła wartość nieruchomości gruntowej.
  2. Czynsz w zmienionej wysokości obowiązywać będzie od kolejnego kwartału.
  3. W przypadku wpłat w wysokości niższej od obowiązującej na skutek waloryzacji stawki czynszu w związku ze zmianą ceny nieruchomości gruntowej, za dwa okresy, pomimo dwukrotnego skutecznego dostarczenia wezwania do zapłaty, Gmina Miasta Ełku ma prawo wypowiedzenia umowy z zachowaniem sześciomiesięcznego okresu wypowiedzenia.
25. Z uwagi na przebiegającą przez nieruchomość wymienioną w poz. 2 sieć kanalizacji sanitarnej (sieć magistralna), wydzierżawiany teren wyłączony jest z trwałego zagospodarowania obiektami kubaturowymi, z możliwością reali­zacji elementów pomocniczych do prawidłowego zagospodarowania nieruchomości oznaczonej jako działki nr 2106/10 i 2106/13, w zakresie uzgodnionym z zarządcą sieci.
Zgodnie ze stanowiskiem Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Ełku :
  1. Zabudowę zlokalizować zachowując minimalną odległość 8 m od kolektora sanitarnego ks800 żelb.
  2. Do przewodu winien być zapewniony bezkolizyjny dostęp i dojazd sprzętem specjalistycznym w celu wykonania czynności wynikających z eksploatacji i awarii.
  3. Po trasie przewodu nie należy lokalizować elementów małej architektury i nasadzeń drzew.
  4. Na czas prowadzenia robót budowlano-montażowych w pasie min.8 m, przewód należy zabezpieczyć przed oddziaływaniem pochodzącym od obciążenia maszyn, urządzeń i składowania materiałów budowlanych.
  5. Deniwelacja terenu powinna uwzględnić normatywne zagłębienie przewodu, przewód winien posiadać przykrycie zabezpieczające przed przemarzaniem i uszkodzeniami mechanicznymi.
  6. Spółka zastrzega prawo do uzgodnień dokumentacji na wykonywanie robót budowlano-montażowych prowadzonych w obrębie nieruchomości.
- odnośnie pozostałych sieci przebiegających przez działkę nabywca zobowiązany będzie do udostępnienia terenu właścicielom lub zarządcom sieci celem wykonania czynności wymienionych w pkt. 13, a ponadto nabywcę obowiązywać będą również uwarunkowania podane w tym punkcie.
26. Gmina Miasta Ełku zastrzega możliwość wejścia na obszar dzierżawy właścicielom lub zarządcom sieci uzbrojenia technicznego terenu, po zawiadomieniu Dzierżawcy z siedmiodniowym wyprzedzeniem, za wyjątkiem awarii do natychmiastowego usunięcia.
27. Dzierżawca nie może bez zgody Gminy Miasta Ełku na wydzierżawionym terenie czynić żadnych inwestycji, które byłyby niezgodne z jej przeznaczeniem określonym w pkt.25 lub w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego terenów położonych po zachodniej stronie ul. Przemysłowej, obejmujących obszar 2 Podstrefy Suwalskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej w Ełku i w wydanej decyzji o warunkach zabudowy.
28. Dzierżawca zobowiązany jest do utrzymania przedmiotu dzierżawy w należytym porządku, zachowując wszel­kie wymogi dotyczące ochrony środowiska oraz przepisów o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
29. Dzierżawca jest zobowiązany do aktualizowania adresu korespondencyjnego, pod rygorem uznania przesłanej korespondencji na ostatni znany adres za skutecznie doręczoną w przypadku jej nieodebrania.
30. Gminie Miastu Ełk przysługuje prawo przeprowadzania kontroli dzierżawionego terenu pod względem jego wykorzystania zgodnie z treścią umowy.
31. Okres wypowiedzenia umowy dzierżawy wynosi 6 miesięcy. Gmina Miasto Ełk będzie miała prawo wypowiedzenia umowy dzierżawy, z zachowaniem sześciomiesięcznego okresu wypowiedzenia, w przypadku narusze­nia niżej wymienionych warunków, gdy Dzierżawca nie doprowadzi do stanu zgodnego z umową w terminie 30 dni od dnia otrzymania wezwania do zaprze­stania naruszeń:
  1. Nieprawidłowe zagospodarowanie przedmiotu dzierżawy, gdyż z uwagi na infrastrukturę przebiegającą sieć magistralną wydzierżawiony teren wyłączony jest z trwałego zagospodarowania obiektami kubaturowymi, z możliwością re­alizacji elementów pomocniczych do prawidłowego zagospodarowania nieruchomości sąsiednich. Dzierżawca nie może bez zgody Gminy Miasta Ełku na wydzierżawionym terenie czynić żadnych inwestycji, które byłyby niezgodne z jej prze­znaczeniem określonym w zdaniu poprzednim lub w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego.
  2. Wzbraniania Gminie Miastu Ełk przeprowadzania kontroli dzierżawionego terenu pod względem jego wykorzystania zgodnie z treścią umowy.
  3. Nieutrzymywaniu przedmiotu dzierżawy oraz terenu przyległego pasa drogi dojazdowej w należytym porządku, zachowując wszelkie wymogi dotyczące ochrony środowiska oraz przepisów o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
  4. Uniemożliwienia wejścia na obszar dzierżawy zarządcy sieci uzbrojenia technicznego terenu w przypadku konieczności przepro­wadzenia robót, po zawiadomieniu Dzierżawcy z siedmiodniowym wyprzedzeniem, za wyjątkiem awarii do natychmiastowego usunięcia.
32. W przypadku korzystania z przedmiotu dzierżawy bez tytułu prawnego Dzierżawca będzie ponosił opłatę za bezumowne korzystanie, naliczaną do dnia wyda­nia nieruchomości, stanowiącą równowartość 300% aktualnej stawki czynszu dzierżawnego.
33. W terminie do 3 miesięcy od daty zakończenia umowy, Dzierżawca jest zobowiązany do usunięcia swojego mienia oraz uporządkowania przedmiotu dzierżawy we własnym zakresie bez prawa roszczeń od Wydzierża­wiającego. Mienie pozostawione na terenie dzierżawy, po upływie tego terminu, zostanie usunięte lub przeniesione, na koszt Dzierżawcy, w miejsce składowania bez odszkodowania za jego ewentualne uszkodze­nie lub zniszczenie. W przypadku, gdy właściciel przeniesionego mienia nie odbierze go z miejsca składowania w terminie 3 miesię­cy od tych czynności, może ono zostać zlikwidowane na koszt Dzierżawcy. W przypadku, gdy po zakończeniu umowy okaże się, że zagospodarowanie przedmiotu dzierżawy jest trwale związane z gruntem i nie ma możliwości jego usunięcia, zostanie ono nieodpłatnie przejęte przez Wydzierża­wiającego, bez możliwości zwrotu nakładów (kosztów) oraz bez obciążeń finansowych. Nakłady poniesione przez Dzierżawcę na polepszenie przedmiotu dzierżawy nie podlegają zwrotowi. Niezależnie od powyższego, po zakończonej umowie dzierżawy, w przypadku korzystania z przedmiotu dzierżawy bez tytułu prawnego Dzierżawca ponosi 300% aktualnej stawki czynszu dzierżawnego. Opłata ta jest naliczana do dnia wy­dania nieruchomości.
34. Dzierżawcy nie przysługuje prawo dochodzenia zwrotu nakładów poniesionych na polepszenie przedmiotu dzierżawy.
35. Niniejszy przetarg jest ogłoszony po upływie terminu (6 tygodni licząc od dnia wywieszenia wykazu) do złożenia wniosku przez osoby, którym przysługuje pierwszeństwo w nabyciu nieruchomości na podstawie art. 34 ust.1 pkt 1 i pkt 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2018 r., poz. 121). W wyznaczonym terminie nie wpłynęły wnioski od osób, którym przysługuje pierwszeństwo w nabyciu nieruchomości na podstawie wyżej powołanych przepisów.
 
36. Uczestnik przetargu może, w terminie 7 dni od dnia ogłoszenia wyniku przetargu ustnego zaskarżyć czynności związane z przeprowadzeniem przetargu do Prezydenta Miasta Ełku.
 
37. Prezydent Miasta Ełku może uznać skargę za zasadną i nakazać powtórzenie czynności przetargowych lub unieważnić przetarg albo uznać skargę za niezasadną. W przypadku wniesienia skargi Prezydent Miasta Ełku wstrzymuje czynności związane ze zbyciem nieruchomości.
 
38. Prezydent Miasta Ełku może odwołać przetarg jedynie z ważnych powodów.
 
39. W przypadku nie zaskarżenia w wyznaczonym terminie czynności związanych z przeprowadzeniem przetargu albo w razie uznania skargi za niezasadną, Prezydenta Miasta Ełku poda do publicznej wiadomości wywieszając na tablicy ogłoszeń (pierwsze piętro) w Urzędzie Miasta Ełku na okres 7 dni, informację o wyniku przetargu, która będzie zawierać między innymi imię i nazwisko albo nazwę lub firmę osoby ustalonej jako nabywca nieruchomości.
 
Szczegółowe warunki przetargu oraz bliższe informacje o nieruchomości podane są w ogłoszeniu wywieszonym na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miasta Ełku, ul. Piłsudskiego 4, 19-300 Ełk (I piętro), w załączniku do niniejszego ogłoszenia, oraz pod nr tel. (87) 732 62 35.
 
                                                                                                                                                                          Zastępca Prezydenta Miasta
                                                                                                                                                                          Artur Urbański
 

Załączniki

  • ogłoszenie (ODT, 43 KiB) Data wprowadzenia do BIP: 2018-01-24 10:36:31 | Data wytworzenia informacji: 2018-01-24 00:00:00
  • mapa (PNG, 830.3 KiB) Data wprowadzenia do BIP: 2018-01-24 10:37:16 | Data wytworzenia informacji: 2018-01-24 00:00:00

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację: Urząd Miasta w Ełku
Osoba, która wytworzyla informację: Ewa Galińska Data wytworzenia informacji: 2018-01-24 00:00:00
Osoba, która odpowiada za treść: Ewa Galińska Data wprowadzenia do BIP 2018-01-24 10:33:47
Wprowadził informację do BIP: Ewa Galińska Data udostępnienia informacji: 2018-01-24 10:38:21
Osoba, która zmieniła informację: Ewa Galińska Data ostatniej zmiany: 2018-01-24 10:38:21
Artykuł był wyświetlony: 1832 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Nawigacja między stronami listy informacji

ˆ

Nagłówek strony

  • BIP
  • Godło RP
herb

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Ełku
ˆ

Ustawienia dostępności

Zmiana wielkości treści w serwisie
Zmiana kontrastu serwisu