Wyniki zamówień publicznych
Szczegóły informacji
Budowa ulicy M. Dąbrowskiej i Z. Nałkowskiej w Ełku
Status: w toku
Tryb: nieograniczony
Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
Zamawiający: Miasto Ełk
Finansowanie: Środki własne
Nr UZP: 17006-2010
Termin składania ofert / wniosków: 2010-02-18 09:00:00
Termin otwarcia ofert / wniosków: 2010-02-18 10:00:00
Miejsce złożenia oferty: Urząd Miasta w Ełku ul. Piłsudskiego 4, 19 - 300 Ełk, Pokój nr 14 (sekretariat)
Ogłoszono dnia: 2010-01-20 przez Marek Szorc
Treść:
-
Adres strony internetowej zamawiającego: www.elk.pl
-
Informacja na temat wadium:
-
warunek określony w pkt. IX.1. SIWZ spełniają łącznie wszyscy Wykonawcy,
-
warunek określony w pkt. IX.2. SIWZ spełniają łącznie wszyscy Wykonawcy,
-
warunek określony w pkt. IX.3. SIWZ spełniają łącznie wszyscy Wykonawcy,
-
warunek określony w pkt. IX.4. SIWZ spełnia każdy z Wykonawców,
-
warunek określony w pkt. IX.5. SIWZ spełnia każdy z Wykonawców,
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta Ełku, ul. Piłsudskiego 4, 19 - 300 Ełk
Ełk, 22.01.2010r.
Nr sprawy BZP-341/03/2010
Dotyczy przetargu nieograniczonego pn.: Budowa ulicy M. Dąbrowskiej i Z. Nałkowskiej w Ełku
Miasto Ełk działając w trybie art. 12a ust 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. Z 2007 r. Nr 223, poz.1655 z póź. zm.) zamieszcza informację o zmianie ogłoszenia o zamówieniu tj.:
1). w SEKCJI III Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym, pkt III.2 Warunki udziału, w części Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków, ppkt 2.2 o treści:
„ posiadają udokumentowane doświadczenie z wykonania w ciągu ostatnich 5 lat (a jeśli okres działalności jest krótszy, w tym okresie) co najmniej dwóch robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia tj. polegających na wykonaniu dróg o nawierzchni z kostki betonowej o powierzchni jezdni nie mniejszej niż 1400 m2 (każda). ”
zmienia na:
„ posiadają udokumentowane doświadczenie z wykonania w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) co najmniej dwóch robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia tj. polegających na wykonaniu dróg o nawierzchni z kostki betonowej o powierzchni jezdni nie mniejszej niż 1400 m2 (każda).”
2). w SEKCJI III Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym, pkt III.2 Warunki udziału, w części Informacje o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, ppkt 1.5 a) o treści:
„Wykaz robót budowlanych zrealizowanych w okresie ostatnich 5 lat zgodnie z warunkami określonymi w opisie warunków udziału w postępowaniu pkt IX ppkt 2.2 (Zał. Nr 3), z załączonymi referencjami lub kopii opłaconych faktur (lub podpisanych przez odbiorcę), bądź innymi dokumentami potwierdzającymi należyte wykonanie wskazanych robót, a także wskazujących ich wartość i termin realizacji oraz inne wymagane w SIWZ cechy.”
zmienia na:
„Wykaz robót budowlanych zrealizowanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) zgodnie z warunkami określonymi w opisie warunków udziału w postępowaniu pkt IX ppkt 2.2 (Zał. Nr 3), z załączonymi referencjami lub kopii opłaconych faktur (lub podpisanych przez odbiorcę), bądź innymi dokumentami potwierdzającymi należyte wykonanie wskazanych robót, a także wskazujących ich wartość i termin realizacji oraz inne wymagane w SIWZ cechy.”
3). w SEKCJI IV: Procedura, Zamawiający zmienia wyznaczony termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert, z dnia:
11.02.2010 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miasta w Ełku ul. Piłsudskiego 4, 19 - 300 Ełk, Pokój nr 14 (sekretariat),
na dzień:
15.02.2010 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miasta w Ełku ul. Piłsudskiego 4, 19 - 300 Ełk, Pokój nr 14 (sekretariat).
Z up. PREZYDENTA
Z-ca Prezydenta Miasta
Artur Urbański
Ełk, 28.02.2010r.
Nr sprawy BZP-341/03/2010
Dotyczy przetargu nieograniczonego pn.: Budowa ulicy M. Dąbrowskiej i Z. Nałkowskiej w Ełku
Miasto Ełk działając w trybie art. 12a ust 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. Z 2007 r. Nr 223, poz.1655 z póź. zm.) zamieszcza informację o zmianie ogłoszenia o zamówieniu tj.:
1). w SEKCJI III Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym, pkt III.2 Warunki udziału, w części Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków, nowe brzmienie o treści:
Wykonawcy ubiegający się o zamówienie publiczne musi spełniać warunki wynikające z ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.) oraz Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy:
1. posiadają uprawnienia do wykonywania działalności w zakresie prowadzenia robót budowlanych,
2. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny tj.:
2.1. mają do dyspozycji odpowiednio wykwalifikowanym personelem legitymujący się uprawnieniami budowlanymi:
- kierownika robót drogowych,
- kierownika robót sanitarnych,
- kierownika robót elektrycznych,
2.2. posiadają udokumentowane doświadczenie z wykonania w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) co najmniej dwóch robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia tj. polegających na wykonaniu dróg o nawierzchni z kostki betonowej o powierzchni jezdni nie mniejszej niż 1400 m2 (każda).
Wykonawca powinien wykazać również doświadczenie w realizacji sieci sanitarnych tj. zrealizowanie co najmniej jednej roboty o podobnej złożoności obejmującą wykonanie sieci kanalizacji deszczowej na obszarze miasta.
3. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia tj.: posiadają wolne środki w wysokości min. 150 000 PLN lub zdolność kredytową zapewniającą zaciągnięcie kredytu w wymaganej powyżej wysokości lub posiadają kredyt obrotowy do wysokości min. 150 000 PLN
4. posiadają opłacone ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej co najmniej w zakresie prowadzenia robót budowlanych, których dotyczy zamówienie.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że:
-
warunek określony w pkt. IX.1. SIWZ spełniają łącznie wszyscy Wykonawcy,
-
warunek określony w pkt. IX.2. SIWZ spełniają łącznie wszyscy Wykonawcy,
-
warunek określony w pkt. IX.3. SIWZ spełniają łącznie wszyscy Wykonawcy,
-
warunek określony w pkt. IX.4. SIWZ spełnia każdy z Wykonawców,
Oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu przez Wykonawcę, zamawiający dokona biorąc pod uwagę złożone dokumenty i oświadczenia określone w niniejszej Specyfikacji, na zasadzie „spełnia” / „nie spełnia”. Wykonawcy nie spełniający chociaż jednego z postawionych warunków zostaną wykluczeni z postępowania na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych, a ich oferty uznane za odrzucone.
Okoliczności wykluczające z udziału w postępowaniu określają przepisy art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
2). w SEKCJI III Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym, pkt III.2 Warunki udziału, w części Informacje o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, nowe brzmienie o treści:
1. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca zobowiązany jest złożyć następujące oświadczenie, dokumenty:
1.1. Oferta na wykonanie zamówienia (Zał. Nr 1).
1.2. Oświadczenie w trybie art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Zał. Nr 2).
1.3. Kosztorys ofertowy 2 egz. sporządzony na podstawie przekazanej dokumentacji.
1.4. Parafowany projekt umowy (Zał. Nr 5).
1.5.W przypadku korzystania z podwykonawców Wykonawca zobowiązany jest do złożenia wypełnionego
(Zał. Nr 6).
2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia z art. 24 ust. 1 Prawa zamówień publicznych wykonawca składa następujące dokumenty i oświadczenia:
2.1. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 oraz art. 24 ust. 2 pkt 1 Prawa zamówień publicznych(zał. nr 10)
2.2. Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W stosunku do osób fizycznych wymagane jest oświadczenie w wymienione w pkt. X.2.1 SIWZ.
2.3. Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
2.4.. Dokumenty potwierdzające uprawnienia osób podpisujących ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów rejestrowych.
3. W celu potwierdzenia posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia, potencjału technicznego oraz zdolności finansowych wykonawca składa:
3.1. Wykaz robót budowlanych zrealizowanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) zgodnie z warunkami określonymi w warunkach udziału w postępowaniu pkt IX ppkt 2.2 SIWZ (Zał. Nr 3), z dokumentami potwierdzającymi, że wskazane roboty były wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone , a także wskazujących ich wartość i termin realizacji oraz inne wymagane w SIWZ cechy.
3.2. Informację o personelu kierowniczym (Zał. Nr 4) oraz oświadczenia o posiadaniu przez wskazane osoby stosownych uprawnień kierownika robót drogowych, kierownika robót elektrycznych, kierownika robót sanitarnych.
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
3.3. Informację z banku lub kasy oszczędnościowo - kredytowej, że wykonawca posiada wolne środki finansowe w wysokości min. 150 000 PLN lub zdolność kredytową zapewniającą zaciągnięcie kredytu w wymaganej powyżej wysokości lub posiadają kredyt obrotowy do wysokości min. 150 000 PLN, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Wykonawca może polegać na zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
Jeżeli wykonawca wykazując spełnianie warunku sytuacji ekonomicznej i finansowej polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych wymaga się przedłożenia informacji o której mowa w pkt X ppk 3.3 SIWZ dotyczącej tych podmiotów.
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku.
3.4. Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzenia robót budowlanych.
Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii (wykonanych z oryginału) i potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do podpisania oferty, za wyjątkiem oświadczeń, które należy składać w oryginale i pełnomocnictwa, które wymagane jest w formie oryginału bądź kopii poświadczonej przez notariusza.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia oraz w przypadku, podmiotów na których zasobach wykonawca będzie polegał, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawców lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub te podmioty.
4. Wykonawca zamieszkały poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
Wykonawca, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej powinien złożyć dokumenty zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz. 1817 ).
Zamawiający żąda, aby dokumenty sporządzone w języku obcym były składane
wraz z tłumaczeniami na język polski, poświadczonymi przez Wykonawcę.
3). w SEKCJI IV: Procedura, Zamawiający zmienia wyznaczony termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert, z dnia:
15.02.2010 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miasta w Ełku ul. Piłsudskiego 4, 19 - 300 Ełk, Pokój nr 14 (sekretariat),
na dzień:
18.02.2010 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miasta w Ełku ul. Piłsudskiego 4, 19 - 300 Ełk, Pokój nr 14 (sekretariat).
Z up. PREZYDENTA
Z-ca Prezydenta Miasta
Artur Urbański