Zamówienia publiczne w toku
Szczegóły informacji
Budowa ulicy Ogrodowej i Sportowej w Ełku
Status: rozstrzygnięty
Tryb: nieograniczony
Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
Zamawiający: Miasto Ełk
Finansowanie: Finansowanie łączne
Nr UZP: 32810 - 2009
Termin składania ofert / wniosków: 2009-03-12 09:00:00
Termin otwarcia ofert / wniosków: 2009-03-12 10:00:00
Miejsce złożenia oferty: Urząd Miasta w Ełku ul. Piłsudskiego 4, 19 - 300 Ełk, Pokój nr 4 (sekretariat)
Ogłoszono dnia: 2009-02-18 przez Sebastian Szabroński
Treść:
BZP- 341/07/2009
Budowa ulicy Ogrodowej i Sportowej w Ełku
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:Miasto Ełk, ul. M. J. Piłsudskiego 4, 19-300 Ełk, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 087 73 26 200, faks 087 73 26 230.
-
Adres strony internetowej zamawiającego: www.elk.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa ulicy Ogrodowej i Sportowej w Ełku
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest budowa ulicy Ogrodowej i Sportowej w Ełku w następującym zakresie:
Branża budowlana:
- zerwanie istniejącej nawierzchni z betonu asfaltowego,
- wykonanie wymiany gruntu (wywiezienie ziemi na odległość ok. 10 km w miejsce wskazane przez inwestora, grunt do wbudowania w nasyp należy w całości dowieść),
- wykonanie nawierzchni jezdni z betonu asfaltowego,
- wykonanie nawierzchni jezdni z kostki betonowej gr. 8 cm,
- wykonanie wjazdów z kostki betonowej gr. 8 cm,
- wykonanie chodników z kostki betonowej gr. 6 cm,
- wykonanie trawników,
- oznakowanie pionowe i poziome,
- projekty czasowej organizacji ruchu na czas budowy,
- oznakowanie i utrzymanie objazdów na czas budowy,
Branża sanitarna:
- wykonanie kanalizacji sanitarnej z rur PVC SN8, 200, 300,
- wykonanie przyłączy kanalizacji sanitarnej z rur PVC SN8, 160,
- wykonanie kanalizacji deszczowej z rur PP SN8, 315,
- wykonanie wpustów ulicznych typu ciężkiego z przyłączem z rur PVC SN8 , 160,
- zabezpieczenie gazociągu magistralnego 400 ułożonego wzdłuż ulicy Ogrodowej,
Branża elektryczna:
- przebudowa kolidujących linii kablowych SN w ul. Ogrodowej, Suwalskiej i Sportowej
- przebudowa kolidujących linii kablowych NN w ul. Ogrodowej, Suwalskiej i Sportowej
Uwaga: Część robót elektrycznych związanych z przełożeniem kabli NN i SN (wyłączenia, mufowanie, wstawki kablowe, pomiary itp.) wykona ZEB Białystok Zakład Sieci Ełk.
W cenie oferty należy uwzględnić koszty tyczenia i wykonania inwentaryzacji powykonawczej oraz wykonanie ewentualnych robót, które nie zostały ujęte w kosztorysie przedmiarowym a które należy wykonać zgodnie z projektem budowlanym oraz na podstawie przeprowadzonej wizji lokalnej w miejscu planowanej budowy. Każdy z oferentów winien odwiedzić miejsce wykonywania robót celem sprawdzenia warunków związanych z wykonywaniem prac będących przedmiotem przetargu oraz celem uzyskania dodatkowych informacji koniecznych i przydatnych do oceny prac, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia w załączonym przedmiarze robót elementów niezbędnych do wykonania umowy a wynikających z załączonej dokumentacji.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi projekt budowlany , przedmiary robót (przykładowe). Załączony przedmiar robót określa orientacyjnie zakres robót przewidzianych do wykonania zamówienia, ułatwiając tym samym skalkulowanie ceny. Oferent powinien przeanalizować załączony projekt budowlany i przygotować ofertę cenową w oparciu o własną analizę oraz kosztorys ofertowy. Załączony przedmiar nie stanowi podstawy do późniejszego rozliczenia umowy- umowa jest ryczałtowa tj. jej cena nie podlega zmianie w trakcie realizacji.
Wykonawca w trakcie wykonywania robót zobowiązany będzie do utrzymania ciągłości dostaw wszystkich mediów do odbiorców zlokalizowanych wzdłuż modernizowanych ulic, w tym w szczególności: energii elektrycznej, wody oraz odbioru ścieków sanitarnych.
W trakcie wykonywania prac wykonawca powinien również zapewnić dojazd do poszczególnych posesji.
W związku z tym całość inwestycji podzielono na etapy realizacyjne obejmujące:
a) I etap- budowę sieci i drogi od ul. Suwalskiej do ul. Poprzecznej,
b) II etap- budowę sieci i drogi od ul. Poprzecznej do ul. Zielonej,
c) III etap- budowę sieci i drogi od ul. Zielonej do końca ul. Ogrodowej,
d) IV etap- budowę sieci i drogi ul. Sportowa
W każdym z etapów dopuszcza się wyłączenie z ruchu pojazdów pod warunkiem opracowania organizacji ruchu dla poszczególnych etapów oraz jej wykonanie w zakresie oznakowania i utrzymania tymczasowych objazdów w tym również budowy drogi objazdowej o długości ok. 300 mb z płyt drogowych.
Uwaga: Wykonanie drogi dojazdowej ujęto w przedmiarze robót.
Wszystkie wyżej wymienione elementy wykonawca powinien ująć w cenie składanej oferty.
Przed rozpoczęciem robót wykonawca powinien przedłożyć Zamawiającemu szczegółowy harmonogram prac przewidzianych do zrealizowania w poszczególnych etapach.
Inwestycja będzie współfinansowana przez Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Ełku. W związku z tym Wykonawca powinien odrębnie skompletować następujące dokumenty techniczne – finansowe:
-
protokoły techniczne odbiorów robót sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przykanalikami,
-
protokoły z prób i badań sieci kanalizacji sanitarnej z przykanalikami,
-
protokół odbioru końcowego,
-
inwentaryzacja powykonawcza,
-
zestawienie środków trwałych z wyspecyfikowaną wartością i charakterystyką techniczną poszczególnych pozycji w zakresie sieci sanitarnej
-
aprobaty techniczne i atesty zastosowanych materiałów przy budowie kanalizacji sanitarnej, niezbędne do przekazania przedsiębiorstwu.
-
dokumentację filmową z inspekcji TV wykonanej kanalizacji sanitarnej i deszczowej na nośnikach CD.
Uwaga: Wykonawca zobowiązany będzie do udostępnienia PWiK Ełk plan budowy w celu realizacji sieci wodociągowej oraz przyłączy wodociągowych.
Gwarancja - 36 miesięcy
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45233120-6 Roboty w zakresie budowy dróg,
45231000-5 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych,
45232200-4 Roboty pomocnicze w zakresie linii energetycznych,
45232440-8 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów do odprowadzania ścieków,
45232452-5 Roboty odwadniające
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Wymagany termin wykonania całości zamówienia: 15 listopad 2009 r.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 50 000 PLN (pięćdziesiąt tysięcy zł) przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wniesione w następujących formach:
– w pieniądzu
– w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
– w gwarancjach bankowych,
– gwarancjach ubezpieczeniowych,
– poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6.b. ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz 275).
Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek bankowy zamawiającego
NR- 85 1020 4724 0000 3102 0038 8538
Uwaga!
Dokumenty dotyczące wadium winne być dołączone do oferty jako kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem, a oryginał w oddzielnej kopercie dołączonej do oferty w sposób umożliwiający jej zwrot oferentowi bez dekompletowania oferty.
III.2) Warunki udziału w postępowaniu
Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:
Wykonawcy ubiegający się o zamówienie publiczne musi spełniać warunki wynikające z ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z póź. zm.) oraz Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy:
1. posiadają uprawnienia do wykonywania działalności w zakresie prowadzenia robót budowlanych,
2. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia tj.: posiadają wolne środki w wysokości min. 500 000 PLNlub zdolność kredytową zapewniającą zaciągnięcie kredytu w wymaganej powyżej wysokości lub posiadają kredyt obrotowy do wysokości min. 500 000 PLN
3. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny tj.
a) mają do dyspozycji lub będą mieli odpowiednio wykwalifikowany personel w tym: - kierownika robót drogowych, kierownika robót sanitarnych, kierownika robót gazowych (posiadającego uprawnienia do wykonywania sieci gazowych z rur PE) oraz kierownika robót elektrycznych,
b) posiadają udokumentowane doświadczenie z wykonania w ciągu ostatnich 5 lat (a jeśli okres działalności jest krótszy, w tym okresie) co najmniej dwóch robót odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia tj. polegających na wykonaniu dróg o nawierzchni bitumicznej o powierzchni jezdni nie mniejszej niż 3000 m2 (każda).
Wykonawca powinien wykazać również doświadczenie w realizacji sieci sanitarnych tj. zrealizowanie co najmniej jednej roboty o podobnej złożoności obejmującą wykonanie sieci kanalizacji sanitarnej i kanalizacji deszczowej w obszarach zwartej zabudowy (tj. na terenie miejskim). Wartość wykonanych robót nie powinna być mniejsza niż wartość złożonej oferty w części dotyczącej uzbrojenia w sieci sanitarne.
4. posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej przynajmniej w zakresie prowadzenia robót budowlanych, których dotyczy zamówienie.
5. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o zamówienie publiczne na podstawie art. 24 ust. 1 Prawa zamówień publicznych.
6. Wykonawca powinien legitymować się mianem kwalifikowanego dostawcy usług w zakresie prac wykonywanych dla Mazowieckiego Operatora Systemu Dystrybucyjnego Spółka Z O.O.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że:
• warunek określony w pkt. IX.1. SIWZ spełniają łącznie wszyscy Wykonawcy,
• warunek określony w pkt. IX.2. SIWZ spełniają łącznie wszyscy Wykonawcy,
• warunek określony w pkt. IX.3. SIWZ spełniają łącznie wszyscy Wykonawcy,
• warunek określony w pkt. IX.4. SIWZ spełnia każdy z Wykonawców,
• warunek określony w pkt. IX.5. SIWZ spełnia każdy z Wykonawców,
• warunek określony w pkt. IX.6. SIWZ spełniają łącznie wszyscy Wykonawcy.
Oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu przez Wykonawcę, zamawiający dokona biorąc pod uwagę złożone dokumenty i oświadczenia określone w niniejszej Specyfikacji, na zasadzie „spełnia” / „nie spełnia”. Wykonawcy nie spełniający chociaż jednego z postawionych warunków zostaną wykluczeni z postępowania na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych, a ich oferty uznane za odrzucone.
Z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się:
• wykonawców, którzy podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 Prawa zamówień publicznych,
• wykonawców, którzy nie wyrazili zgody na przedłużony okres związania z ofertą.
Zamawiający odrzuca ofertę, która:
• jest niezgodna z ustawą,
• jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt 3 Prawa zamówień publicznych,
• jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
• zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,
• została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub niezaproszonego do składania ofert,
• zawiera błędy w obliczeniu ceny,
• wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Prawo zamówień publicznych,
• jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.
W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, wykonawca składa następujące dokumenty:
1. Dokumenty wymagane:
1.1. Oferta na wykonanie zamówienia (Zał. Nr 1).
1.2. Oświadczenie w trybie art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Zał. Nr 2).
1.3. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
1.4. Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed terminem składania ofert.
1.5. Polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że wykonawca posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej co najmniej w zakresie prowadzenia robót budowlanych, na okres co najmniej do końca wymaganego terminu zakończenia robót objętych zamówieniem, a jeśli ubezpieczenie traci ważność przed końcem tego okresu, wykonawca załączy zobowiązanie do odnowienia aktualnie posiadanej polisy przynajmniej na czas obejmujący wykonanie zadania.
1.6. Informację o personelu kierowniczym (Zał. Nr 3) z kopiami stosownych uprawnień kierownika robót gazowych (posiadającego uprawnienia do wykonywania sieci gazowych z rur PE), kierownika robót drogowych, kierownika robót sanitarnych, kierownika robót elektrycznych i zaświadczeń o przynależności do właściwej izby inżynierów.
1.6.a Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób (personelu kierowniczego), jeżeli w informacji o której mowa p.pkt. 1.6 Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował.
1.7. Wykaz robót budowlanych zrealizowanych w okresie ostatnich 5 lat zgodnie z warunkami określonymi w opisie warunków udziału w postępowaniu pkt IX ppkt 3 (zał. Nr 4), z załączonymi referencjami bądź innymi dokumentami potwierdzającymi należyte wykonanie wskazanych robót , a także wskazujących ich wartość i termin realizacji.
1.8.Informację z banku lub kasy oszczędnościowo - kredytowej, że wykonawca posiada wolne środki finansowe w wysokości min. 500 000 PLN lub zdolność kredytową zapewniającą zaciągnięcie kredytu w wymaganej powyżej wysokości lub posiadają kredyt obrotowy do wysokości min. 500 000 PLN, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
1.9. Dokument potwierdzający posiadanie miana kwalifikowanego dostawcy usług w zakresie prac wykonywanych dla Mazowieckiego Operatora Systemu Dystrybucyjnego Spółka Z O.O.
1.10. Dokumenty potwierdzające uprawnienia osób podpisujących ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów rejestrowych.
Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez osobę uprawnioną do podpisania oferty za wyjątkiem pełnomocnictwa które wymagane jest w formie oryginału bądź kopii poświadczonej przez notariusza.
2. Inne dokumenty wymagane:
2.1. Kosztorys ofertowy 2 egz. sporządzony na podstawie przekazanej dokumentacji technicznej, w tym 1 egz. załączony do oferty luzem.
2.2. Parafowany projekt umowy - Zał. Nr 5.
2.3. W przypadku korzystania z podwykonawców Wykonawca zobowiązany jest do złożenia wypełnionego - Zał. Nr 6., wyszczególniającego jakie prace wykonywać będą podwykonawcy.
2.4. Złożenie wypełnionego Zbiorczego zestawienia kosztorysów ofertowych z rozbiciem na poszczególne etapy i branże – Zał. Nr 7.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.elk.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta Ełku, ul. Piłsudskiego 4, 19 - 300 Ełk
IV.3.2) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 12.03.2009 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miasta w Ełku ul. Piłsudskiego 4, 19 - 300 Ełk, Pokój nr 4 (sekretariat).
IV.3.3) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.3.4) Inne informacje: Inwestycja będzie współfinansowana przez PWiK Ełk w zakresie wykonania sieci kanalizacji sanitarnej w I, II i III etapie robót.
IV.3.5) Ogłoszenie opublikowano w Biuletynie Zamówień Publicznych: w dniu. 18.02.2009 pod nr 32810 - 2009
Tomasz Andrukiewicz
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Miasta w Ełku |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Sebastian Szabroński |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2009-02-18 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Sebastian Szabroński |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2009-02-18 11:27:52 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2009-02-18 13:59:38 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2009-03-17 08:47:16 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 3907 raz(y) |