ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Ełku
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ogłoszenie - szczegóły

Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: PS.7.2013Drukuj informację Ogłoszenie numer: PS.7.2013

Szczegóły informacji

Ogłoszenie: asystent rodziny

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Miejsce pracy: Ełk

Wymiar etatu:

Ilość etatów:

Wydział: Wydział Polityki Społecznej

Data udostępnienia: 2013-04-05

Ogłoszono dnia: 2013-04-05 przez Maria Wojciechowska

Termin składania dokumentów: 2013-04-23 00:00:00

Nr ogłoszenia: PS.7.2013

Zlecający: Urząd Miasta Ełku

I. Wymagania w stosunku do kandydatów:

a. Wymagania niezbędne:

Zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. ( Dz. U. z 2013 r., poz.135 )  o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej Asystentem rodziny musi być osoba, która:

1) posiada

a) wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub

b) wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie ust.3 niniejszego artykułu
i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub

c) wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;

2) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;

3) wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;

4) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;

b. Wymagania dodatkowe:
 

1) umiejętność pracy w zespole,

2) profesjonalizm w pracy z klientem pomocy społecznej,

3) pełna dyspozycyjność,

4) kreatywność, wykazywanie własnej inicjatywy w pracy z klientem pomocy społecznej,

5) odporność na stres,

6) umiejętność dobrej organizacji własnej pracy,

7) samodzielność w działaniu,

8) łatwość nawiązywania kontaktów,

9) empatia, zaangażowanie, asertywność,

10) mile widzine osoby posiadające doświadczenie w pracy z dziećmi lub rodzinami, osobami wykluczonymi społecznie.

II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

Zgodnie z art. 15 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wpieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej
( Dz. U. z 2013 r., poz.135 )  do zadań asystenta rodziny należy w szczególności:

1) opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji
z pracownikiem socjalnym, o którym mowa w art. 11 ust. 1;

2) opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;

3) udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;

4)  udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;

5) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;

6) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;

7) wspieranie aktywności społecznej rodzin;

8) motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;

 

9) udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;

 

10) motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
11) udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;

12) podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci

i rodzin;
13) prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
14) prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;

15) dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku, i przekazywanie tej oceny podmiotowi, o którym mowa w art. 17 ust. 1;
16) monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
17) sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
18) współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;

19) współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. Nr 180, poz. 1493, z 2009 r. Nr 206, poz. 1589 oraz z 2010 r. Nr 28, poz. 146 i Nr 125, poz. 842 oraz z 2011 r. Nr 149, poz.887.), lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.

III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:

forma zatrudnienia: umowa – zlecenie

-termin realizacji: od maja 2013 do grudnia 2013,

- Godziny do wypracowania w poszczególnych miesiącach: maj – 160 h, czerwiec – 160 h, lipiec – 184 h, sierpień – 168 h, wrzesień – 168 h, październik – 184 h, listopad – 152 h, grudzień – 160 h.

V. Wymagane dokumenty:

1. list motywacyjny - z przedstawieniem motywacji do podjęcia pracy na stanowisku asystent rodziny,
2. życiorys (CV),

3. kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i przebieg zatrudnienia,

4. kserokopia dowodu osobistego,

5. oświadczenie o niekaralności o następującej treści:

„ Oświadczam, że nie byłem/am karany/a za przestępstwo popełnione umyślnie i nie toczy się przeciwko mnie postępowanie karne oraz, że nie byłem/am karany/a za umyślne przstępstwo skarbowe".

6. oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz posiadaniu pełni praw publicznych
o następującej treści:

"Oświadczam, że posiadam pełną zdolność do czynności prawnych i korzystam z pełni praw publicznych (zgodnie z art.6 ust. 3 pkt 2 ustawy o pracownikach samorządowych, Dz. U. z 2008 r. Nr 223 poz.1458)".

7. oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest mu zawieszona ani ograniczona, o następującej treści:

"Oświadczam, że nie jestem i nie byłem pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz, że władza rodzicielska nie jest mi zawieszona ani ograniczona".

8. oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku, gdy taki obowiązek został na niego nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd,
o następującej treści:

"Oświadczam, że w związku z nałożonym na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego/zatwierdzonego przez sąd wypełniam obowiązek alimentacyjny".

 

9. oświadczenie dotyczące zgody na przetwarzanie danych osobowych o treści:

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb rekrutacji zgodnie z ustawą
z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity Dz. U. z 2002 r., Nr 101, poz. 926 ze zm.)”

VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:

a. Termin:
2013-04-23 00:00:00
b. Sposób:

-        oferty należy składać osobiście w kopertach opisanych “Nabór kandydatów na asystenta rodziny"
w sekretariacie Urzędu Miasta w Ełku, ul. Piłsudskiego 4, pok. 114 w terminie do
23 kwietnia 2013 r. do godz. 15.30. 

-        Oferty, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.

-        dokumenty osób, które nie zostały wybrane będą odsyłane drogą pocztową;

-     informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej BIP Urzędu Miasta Ełku.

Szczegółowe informacje dotyczące naboru można uzyskać pod numerem telefonu               
(87) 732 62 64, drogą mailową – e-mail: k.andrzejewska@um.elk.pl lub osobiście w Wydziale Polityki Społecznej Urzędu Miasta w Ełku, ul. Marszałka J. Piłsudskiego 2  pokój nr 14.

 

c. Miejsce:
jw.
« powrót do poprzedniej strony